SERBEST MUHASEBECİ MALÎ MÜŞAVİRLER İLE YEMİNLİ MALÎ MÜŞAVİRLERCE İŞYERİ KAYITLARININ İNCELENMESİ HAKKINDA YÖNETMELİK
Resmi Gazete No | 27010 |
Resmi Gazete Tarihi | 27/09/2008 |
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, Kurumdan ilişiksizlik belgesi alınması
gereken ihaleli işler ile özel bina inşaatı işyerleri işverenlerine bu belgenin
verilmesinde; 1/6/1989 tarihli ve 3568 sayılı Serbest Muhasebeci Malî Müşavirlik
ve Yeminli Malî Müşavirlik Kanununa göre yetki verilmiş, Serbest Muhasebeci Malî
Müşavirler ile Yeminli Malî Müşavirler tarafından işyeri kayıtlarının
incelenmesi sonucu Kuruma bildirildiği tespit edilen işçilik tutarlarının
uygunluğunun sağlanması ile Kuruma yeterli işçilik bildirilmediği tespit edilen
işyeri işverenlerine, tespit edilen fark işçilik tutarı üzerinden hesaplanacak
prim, gecikme cezası ve gecikme zammı tutarı ile idarî para cezalarının
uygulanmasının usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, Kurumdan ilişiksizlik belgesi alması gereken ve
Kurumda müstakilen tescil edilmiş olan ihaleli işler ile özel bina inşaatı
işyerleri işverenlerini kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar
ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 59 uncu maddesi hükmüne dayanılarak
hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Alt işveren: Bir işverenden, işyerinde yürüttüğü mal veya hizmet üretimine
ilişkin bir işte veya bir işin bölüm veya eklentilerinde, iş alan ve bu iş için
görevlendirdiği sigortalıları çalıştıran üçüncü kişiyi,
b) Asgari işçilik oranı: Kurum bünyesinde oluşturulan Asgari İşçilik Tespit
Komisyonunca ihale konusu işler ve özel bina inşaatı işyerleri için yapılacak
incelemede dikkate alınacak oranı,
c) İdare: 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol
Kanununun 3 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinde belirtilen kamu
idareleri ve kurumları ile bunların ödenmiş sermayesinin %50’sinden fazlasına
sahip oldukları ortaklıkları ve özel kanunlarına göre personel çalıştıran diğer
kamu kurumları ile döner sermayeli kuruluşları, 5411 sayılı Kanunda tanımları
yapılan mevduat bankaları, katılım bankaları, kalkınma ve yatırım bankaları, fon
bankaları ve kanunla kurulan kurum ve kuruluşları,
ç) İhale konusu iş: Kanunun 90 ıncı maddesinin birinci fıkrasında belirtilen
kamu idareleri ile döner sermayeli kuruluşlar ve 5411 sayılı Bankacılık Kanunu
kapsamındaki kuruluşlar, kanunla kurulan kurum ve kuruluşlar tarafından ihale
yoluyla yaptırılan her türlü işi,
d) İlişiksizlik belgesi: İhale konusu işler ve özel bina inşaatı işyerleriyle
ilgili olarak yapılan inceleme sonucunda işverenin Kuruma borcunun bulunmaması
kaydıyla ilgili makama verilmek üzere Sosyal Güvenlik İl Müdürlüklerince/Sosyal
Güvenlik Merkezlerince düzenlenen soğuk damgalı belgeyi,
e) İnceleme: İhale konusu işler ile özel bina inşaatı işyerlerinden dolayı
işyeri kayıt ve belgelerinin incelenmesini,
f) İşveren: Sigortalı kişileri çalıştıran, gerçek veya tüzel kişiler ile tüzel
kişiliği olmayan kurum ve kuruluşları,
g) İşyeri: Sigortalıların maddi olan ve olmayan unsurlar ile birlikte işlerini
yaptıkları yerler ile; bu yerlerde üretilen mal veya verilen hizmet ile nitelik
yönünden bağlılığı bulunan, aynı yönetim altında örgütlenen işyerine bağlı
yerler, dinlenme, çocuk emzirme, yemek, uyku, yıkanma, muayene ve bakım, beden
veya meslek eğitimi yerleri, avlu ve büro gibi diğer eklentiler ile araçları,
ğ) Kanun: 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık
Sigortası Kanununu,
h) Kurum: Sosyal Güvenlik Kurumunu,
ı) Meslek mensubu: 3568 sayılı Kanuna göre, Türkiye Serbest Muhasebeci Malî
Müşavirler ve Yeminli Malî Müşavirler Odaları Birliğince ruhsat verilmiş
çalışanlar kütüğüne kayıtlı serbest muhasebeci malî müşavirler ile yeminli malî
müşavirleri,
i) Özel bina inşaatı: Gerçek kişiler, tüzel kişiler veya tüzel kişiliği olmayan
kurum ve kuruluşlar tarafından yaptırılan özel bina inşaatlarını,
j) Sosyal güvenlik sicil numarası: Sigortalılardan, Türk vatandaşları için
Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Numarasını, yabancı uyruklu kişiler için ise İçişleri
Bakanlığınca verilen kimlik numarasını,
k) Ünite: Sosyal güvenlik il müdürlükleri ile sosyal güvenlik merkezlerini,
ifade eder.
(2) Birinci fıkrada yer almayan, ancak Kanunun 3 üncü maddesi ile 28/8/2008
tarihli ve 26981 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Sosyal Sigorta İşlemleri
Yönetmeliğinin 4 üncü maddesinde yer alan diğer tanımlar bu Yönetmelik için de
yapılmış sayılır.
İKİNCİ BÖLÜM
Raporların Düzenlenmesine İlişkin Usul ve Esaslar
İnceleme yapılması
MADDE 5 – (1) İhale konusu işlerde inceleme aşağıdaki esaslara göre yapılır.
a) İşin kesin kabulünün ya da geçici kabulünün noksansız yapıldığı tarihten
sonra ve işverene ödenmesi gereken Katma Değer Vergisi hariç, malzeme fiyat
farkı ve akreditif bedeli dâhil, toplam istihkak tutarına işin asgari işçilik
oranı uygulanmak suretiyle yapılır.
b) İşin sözleşmesinde çalıştırılacak işçi sayısı belli ise, öncelikle bu
işçilerin sigortalılık niteliği, ücretlerinin işyeri kayıtlarına usulüne uygun
olarak intikal ettirilip ettirilmediği, ayrıca bunların prime esas kazançları
ile prim ödeme gün sayılarının Kuruma eksiksiz bildirilmiş olup olmadığı tespit
edilir. Bu tespit sonucunda düzenlenecek raporda, sözleşmede çalıştırılması
öngörülen işçi sayısı nazara alınarak, işyeri kayıtlarından çalıştırıldığı
tespit edilen işçiler ile ücretlerine aylar itibarıyla yer verilir.
c) İdarece, işverene ödemelerin döviz şeklinde yapılması hâlinde, döviz tutarı,
ödemenin yapıldığı tarihteki Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankasınca belirlenen
döviz satış kuru üzerinden Türk Lirasına çevrilerek işlem yapılır.
ç) İhaleli işin birden fazla konuyu kapsıyor olması ve her bir işin asgari
işçilik oranının bilinmesi hâlinde, inceleme, işverenin bu husustaki yazılı
isteğini ayrıca Kuruma dilekçe ile bildirmek kaydıyla, bu işlerin en yükseğine
ilişkin asgari işçilik oranı dikkate alınarak yapılır.
(2) Gerçek kişiler, tüzel kişiler veya tüzel kişiliği olmayan kurum ve
kuruluşlar tarafından yapılan özel bina inşaatı işyerlerinde inceleme aşağıdaki
esaslar dâhilinde yapılır.
a) İşin bittiği tarihten sonra ve bina maliyetine, işin asgari işçilik oranı
uygulanmak suretiyle yapılır.
b) Bina maliyeti, ruhsatnamesinde yazılı bulunan yüzölçümü ile birim maliyet
bedelinin çarpımı suretiyle hesaplanır. Bu hesaplamada, her yıl inşaatın sınıf
ve grubuna göre Bayındırlık ve İskân Bakanlığınca tespit edilen ve Kurumca
çıkarılacak genelgede belirtilen birim maliyet bedelleri dikkate alınır.
c) İşyerine ait defter ve belgelerden tespit edilecek maliyetin daha fazla
olması hâlinde ise incelemede, bu maliyet bedeli esas alınır.
ç) İnşaat ruhsatnamesinde belirtilen inşaat sınıf veya grubundan yüksek ya da
yüzölçümünden daha fazla yapıldığı anlaşılan özel bina inşaatlarında, tespit
edilen sınıf veya grup yahut yüzölçümü dikkate alınır.
d) Başladığı yıl içinde bitirilmiş olan inşaatın maliyetinin hesaplanmasında o
yıl için tespit edilen, başladığı yıldan sonraki yıllarda tamamlanmış inşaatın
maliyetinin hesabında ise bitirildiği yıldan bir önceki yıla ait birim maliyet
bedeli esas alınır.
e) İnşaatın başladığı ve bitirildiği tarih işverence resmî makamlardan alınacak
belge ile kanıtlanır.
f) Yasal süre içinde tescil edilmemiş olan inşaatın başladığı tarihin resmî
belge ile kanıtlanamaması hâlinde, ruhsat tarihi inşaatın başladığı tarih olarak
kabul edilir.
g) İnşaat ruhsatnamesi olmayan, ruhsatnamesi olmakla birlikte imar mevzuatına
göre ruhsatı hükümsüz olan veya Kurumda tescil edilmemiş bulunan ya da tescilli
olmasına rağmen Kuruma, Kanunun 86 ncı maddesinin birinci fıkrasında ve Sosyal
Sigorta İşlemleri Yönetmeliğinin 15 inci ve 109 uncu maddelerinde belirtilen
belgeleri hiç verilmemiş olan bina inşaatı işyerleri ile tamamlanmamış bina
inşaatı işyerleri hakkında bu Yönetmelik hükümlerine göre rapor düzenlenmez.
(3) Özel bina inşaat işlerinde inceleme yapılmasının usul ve esasları Kurumca
belirlenir.
Ortak hükümler
MADDE 6 – (1) İhale konusu işlerde ve özel bina inşaatı işlerinde inceleme
yapılırken aşağıda belirtilen hususlar dikkate alınır.
a) İnceleme yapılırken, ihale konusu işlerde kesin kabulün ya da geçici kabulün
noksansız yapıldığı, özel bina inşaatı işyerlerinde ise inşaatın bitirildiği
tarihe kadar Kuruma bildirilmiş olan işçilik miktarı dikkate alınır.
b) İhale konusu işlerde işverene ödenen toplam istihkak tutarına, özel bina
inşaatlarında ise binanın toplam maliyet bedeline, işin asgari işçilik oranı
uygulanmak suretiyle bulunan asgari işçilik miktarı, işin bitirildiği tarihe
kadar Kuruma bildirilmiş olan prime esas kazançlar toplamı ile kıyaslanır. Bu
kıyaslama sonucunda, işin faaliyet süresi için Kuruma bildirilmiş olan sigorta
primine esas kazançlar toplamının, hesaplanan asgari işçilik miktarı ile aynı
veya daha fazla tutarda olduğunun tespiti hâlinde, durum açıklanarak
ilişiksizlik belgesi verilebileceğine ilişkin rapor düzenlenir.
c) Kuruma bildirilmiş olan sigorta primine esas kazançlar toplamının, inceleme
sonucunda hesaplanan asgari işçilik miktarından az olması durumunda, işveren
kayıtlarında yer alan;
1) Alt işverenler tarafından yapılan işler hariç olmak üzere, ünitesi ve işyeri
sicil numarası belirtilmek kaydıyla, işin bazı bölümlerini yapan Kanun
kapsamındaki diğer işverenlerden alınmış faturalara dayanılarak yapılan
malzemeli işçilik ödemeleri,
2) Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi kapsamında sigortalı
olanların bu durumları, Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Numarası/Sosyal Güvenlik
Sicil Numarası belirtilmek kaydıyla, işin bazı bölümlerinin yanında sigortalı
çalıştırmadan bizzat yapan iş sahiplerinden alınmış faturalara ve gider
belgelerine dayanılarak yapılan malzemeli işçilik ödemeleri,
3) Aynı faturada hem malzeme ve hem de işçilik tutarı kayıtlı ise, her iki tutar
birbirinden ayrı kaydedilmiş olsa bile, toplam fatura tutarı,
4) Malzeme bedelinden ayrı olarak nakliye bedelinin kesin bir şekilde
belirlendiği faturalara dayanılarak yapılan nakliye ödemeleri,
5) Kuruma mükerrer prim ödenmesinin önüne geçilmesi bakımından, hafriyat ve
nakliyat işleri için diğer firma veya şahıslardan alınmış faturalı ödemeler
dikkate alınmamak kaydıyla, Kurumda tescilli bir işyerinden sevk ve idare edilen
makine parkına sahip işverenlerin, bu parktaki araçlarında çalışanların
incelemesi yapılmakta olan ihale konusu işe ilişkin işyerinden Kuruma
bildirilmemiş olduğu saptanmak ve bu durum işyeri kayıtlarıyla doğrulanmak
şartıyla, düzenlenecek raporda açıkça ve ayrıntılı olarak ortaya konulan,
faturaya dayanmayan, hakediş raporlarından tespit olunan hafriyat ve nakliyat
bedelleri, işverene ödenen toplam istihkak tutarından veya maliyet bedelinden
düşülerek Kuruma bildirilmesi gereken asgari işçilik miktarı yeniden hesaplanır.
ç) İşveren kayıtlarından bazı sigortalılara Kanunun 82 nci maddesi uyarınca
belirlenen sigorta primine esas kazanç üst sınırının üzerinde ücret ödendiği
tespit edilebiliyorsa, ücret tediye bordrolarında kayıtlı brüt ücretler ile üst
sınır arasındaki fark ve salt işçilik içeren faturalı işçilik ödemeleri, işin
asgari işçilik oranı uygulanmak suretiyle hesaplanan asgari işçilik tutarından
düşülerek inceleme yapılır.
d) Fatura ve gider belgelerinde kayıtlı tutarların, bu belgelerden yapıldığı
anlaşılan işlere karşılık alınan hakediş raporu ile ödenen tutarlardan fazla
olması durumunda, aşan kısım incelemede dikkate alınmaz.
e) İncelemede, yapılan ödemelerin katma değer vergisi dışındaki tutarları esas
alınır.
f) İnceleme sonucunda hesaplanan asgari işçilik tutarının Kuruma bildirilmiş
olan prime esas kazançlar toplamı ile aynı veya daha fazla tutarda olduğunun
anlaşılması durumunda, işverene, bu Yönetmelik ekindeki belgeler ile birlikte
ilişiksizlik belgesi verilebileceğine dair rapor düzenlenir. Hesaplanan asgari
işçilik miktarının Kuruma eksik bildirildiğinin tespiti hâlinde ise,
bildirilmeyen tutar, faaliyette bulunulan aylar tespit edilebiliyorsa bu aylara,
tespit edilemiyorsa faaliyette bulunulan son aya mal edilir ve Kanunun 88 inci
ve 89 uncu maddeleri ile 102 nci maddesinin birinci fıkrasının (c) ve (d)
bentleri uyarınca işlem yapılması gerektiği raporda önerilir. Yapılan inceleme
sırasında Kurum mevzuatına aykırı bir durumun tespiti hâlinde düzenlenecek
raporda bu hususlara da yer verilir.
Rapor üzerinde yapılacak işlem
MADDE 7 – (1) Meslek mensuplarınca düzenlenen raporlar, mücbir sebep olmadığı
sürece en geç onbeş gün içinde işleme konulur.
(2) Meslek mensuplarınca rapor düzenlenmesi, Kurumun denetim ve kontrolle
görevlendirilmiş memurlarınca işin asgari işçilik miktarının tespiti hususunda
inceleme yapılmasına engel oluşturmaz. Meslek mensuplarınca düzenlenen raporlar
Kurumca gerek duyulan hâllerde Rehberlik ve Teftiş Başkanlığınca belirlenecek
yöntemlerle her zaman incelenebilir.
(3) Meslek mensubunca düzenlenen raporlarda ünitece eksiklik veya maddi hata
tespit edilmesi hâlinde, raporu düzenleyen meslek mensubundan onbeş gün içinde
ek rapor vermesi iadeli taahhütlü bir yazıyla istenir. Ek raporda da eksikliğin
veya maddi hatanın giderilmemesi durumunda, gerekçeleri de belirtilerek rapora
göre işlem yapılmayacağı yine iadeli taahhütlü bir yazıyla işverene ve raporu
düzenleyen meslek mensubuna bildirilir.
(4) Ek raporun verilmemesi, eksiklik veya maddi hatanın düzeltilmemiş olması,
yapılan düzeltmenin yetersiz bulunması ya da meslek mensubunca, raporunun
eksiksiz veya hatasız olduğunun iddia edilmesi hâlinde, rapor ile rapora konu
işe ilişkin tüm belgeler ilgili ünite tarafından, inceleme yapılmak üzere
Rehberlik ve Teftiş Başkanlığının ilgili birimine gönderilir.
(5) Meslek mensubunca düzenlenecek raporun ilgili üniteye intikalini müteakip
Ünitece, yapılan inceleme sonucunda bu Yönetmeliğin 6 ncı maddesine göre tespit
edilen ve Kuruma bildirilmediği anlaşılan fark işçilik tutarı üzerinden
hesaplanacak sigorta primleri ve bunlara bağlı gecikme cezası, gecikme zammı ile
idarî para cezaları tutarlarının ödenmesi için durum, işverene iadeli taahhütlü
bir yazıyla bildirilir. Yapılan tebligat üzerine işveren tarafından borcun bir
ay içinde ödeneceğinin ilgili üniteye yazılı olarak taahhüt edilmesine rağmen,
borcun bu süre içinde ödenmemesi hâlinde, ünitece 21/7/1953 tarihli ve 6183
sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümlerine göre işlem
yapılır.
(6) Meslek mensubunca işyeri kayıtlarının incelenmesi sonucunda düzenlenen
raporda ödenmesi önerilen borcun tahsil edilmesi veya işverenin borçlarını
karşılayacak miktarda banka teminat mektubu, Devlet tahvili, hazine kefaletini
haiz tahvil veya bonoların üniteye teminat olarak verilmesi hâlinde, o
işyerinden kaynaklanan başkaca borcu da yoksa, soğuk damgalı ilişiksizlik
belgesi verilir. Ancak, alınan teminat, teminatın üniteye verildiği tarihi takip
eden ayın sonuna kadar nakde çevrilerek, Kurum mevzuatına göre ilgili hesaplara
mahsup işlemleri yapılır.
Rapor düzenlenmeyecek işler
MADDE 8 – (1) Meslek mensupları;
a) Hariçten işçi çalıştırılmaksızın daimi nitelikteki işyerlerinin sigortalıları
ile yapılan işler,
b) Kurumda tescil edilmemiş veya tescil edilmiş olmakla birlikte işçilik
bildiriminde bulunulmamış olan ihaleli işler ile özel bina inşaatı işyerleri,
hakkında bu Yönetmelik hükümlerine göre rapor düzenleyemez.
Rapor düzenleme sınırı
MADDE 9 – (1) Meslek mensuplarınca rapor düzenlenebilecek işlerin istihkak ve
maliyet tutarlarının sınırları Kurum Yönetim Kurulunca belirlenir.
Rapor düzenleme şekli
MADDE 10 – (1) Meslek mensupları tarafından ilişiksizlik belgesi
verilebileceğine ilişkin düzenlenecek rapor;
a) İhaleli işler için Sosyal Güvenlik Kurumundan İlişiksizlik Belgesi Alınmasına
İlişkin Yeminli Malî Müşavirler ve Serbest Muhasebeci Malî Müşavirler Tarafından
Düzenlenen Rapora Eklenecek İhaleli İşlere Ait Hesaplama Cetveli (Ek-4),
b) Özel bina inşaatı işyerleri için Sosyal Güvenlik Kurumundan İlişiksizlik
Belgesi Alınmasına İlişkin Yeminli Malî Müşavirler ve Serbest Muhasebeci Malî
Müşavirler Tarafından Düzenlenen Rapora Eklenecek Özel Bina İnşaatlarına Ait
Hesaplama Cetveli (Ek-5) düzenlenmek suretiyle, Sosyal Güvenlik Kurumundan
İlişiksizlik Belgesi Alınmasına İlişkin Yeminli Malî Müşavirler ve Serbest
Muhasebeci Malî Müşavirler Tarafından Düzenlenen Rapor (Ek-1) kapağına ilişik ve
Sosyal Güvenlik Kurumundan İlişiksizlik Belgesi Alınmasına İlişkin Yeminli Malî
Müşavirler ve Serbest Muhasebeci Malî Müşavirler Tarafından Düzenlenen Rapora
(Ek-2) uygun olarak bilgisayar ile düzenlenir.
(2) Meslek mensupları, düzenledikleri raporun her sayfasını paraflayarak,
rapora, rapor tarihinden önceki üç ay içinde bağlı oldukları meslek odasından
alınan Sosyal Güvenlik Kurumundan İlişiksizlik Belgesi Alınmasına İlişkin Rapor
Düzenleyecek Yeminli Malî Müşavirler ve Serbest Muhasebeci Malî Müşavirlere Ait
Faaliyet Belgesini (Ek-3) ve işverenle yaptıkları sözleşmenin aslını veya aslı
görülmek kaydıyla ilgili Ünitece onaylı bir suretini eklemek zorundadır.
(3) Rapor üç nüsha düzenlenerek, bir nüshası meslek mensubunca dilekçe ekinde
ilgili üniteye, bir nüshası işverene verilir, diğer nüshası da raporu düzenleyen
meslek mensubu tarafından gerektiğinde ibraz edilmek üzere, Kuruma verildiği
tarihten itibaren beş yıl süre ile saklanır.
(4) Bu maddede belirtilen şekle uygun olmayan, silinti veya kazıntı bulunan
rapor, maddede belirtilen şekle uygun hâle getirilmek üzere gerekçeleri de
belirtilerek yazı ekinde meslek mensubuna iade edilir. Meslek mensubu, gerekli
düzeltmeleri yazının tebliğinden itibaren en geç onbeş gün içinde yaparak
yeniden düzenleyeceği raporu ilgili üniteye intikal ettirir.
Rapor düzenlenemeyecek hâller
MADDE 11 – (1) İşverenin veya alt işverenin defter ve belgelerini düzenleyen
meslek mensupları, aynı işveren ve alt işveren için veya kendilerinin, boşanmış
dahi olsa eşinin usul ve füruundan birinin veya üçüncü dereceye kadar (bu derece
dâhil) kan ve ikinci dereceye kadar (bu derece dâhil) kayın hısımlarının ya da
bunların yönetici oldukları veya yönetimde görev alarak ortak oldukları
işyerleri hakkında rapor düzenleyemez.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Meslek Mensuplarının Düzenleyecekleri Rapordan Doğan Sorumlulukları
Meslek mensuplarının eğitimi
MADDE 12 – (1) Kurum ile Türkiye Serbest Muhasebeci Malî Müşavirler ve Yeminli
Malî Müşavirler Odaları Birliğince işbirliği yapılarak, bu Yönetmelikte
belirtilen usul ve esaslar çerçevesinde rapor düzenlenmesi konusunda, meslek
mensuplarına gerekli eğitim verilebilir.
Sorumluluk
MADDE 13 – (1) Meslek mensupları, gerçeğe aykırı rapor düzenleyerek Kurum
zararına sebebiyet verdikleri takdirde, oluşan Kurum zararından işveren ile
müştereken ve müteselsilen sorumludurlar. Bu durumda ilgililer hakkında ayrıca
genel hükümlere göre işlem yapılır.
(2) Düzenledikleri rapor ile Kurum zararına sebebiyet verdiği, Kurumca tespit
edilen meslek mensuplarınca daha sonra düzenlenen raporlar da işleme konulmaz.
(3) Meslek mensuplarının şirket hâlinde çalışması durumunda, düzenlenecek
raporlardan doğacak cezai ve malî sorumluluk raporu düzenleyen meslek mensubuna
aittir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yürürlükten kaldırılan Yönetmelik
MADDE 14 – (1) 14/7/2004 tarihli ve 25522 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan
Sosyal Sigortalar Kurumu Serbest Muhasebeci Malî Müşavirler ile Yeminli Malî
Müşavirlerce İşyeri Kayıtlarının İncelenmesinin Usul ve Esasları Hakkında
Yönetmelik yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 15 – (1) Bu Yönetmelik, 1/10/2008 tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 16 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanı yürütür.
Ekleri İçin Tıklayınız