22.10.1992 tarihli Serbest Muhasebecilik, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanunu Genel Tebliği (Sıra No : 6)
Serbest Muhasebecilik, Serbest
Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanunu Genel Tebliği (Sıra
No : 6)
22.10.1992 tarih ve 21382 sayılı resmi Gazetede
yayımlanmıştır.
Maliye ve Gümrük Bakanlığından
:
3568 sayılı Serbest Muhasebecilik, Serbest Muhasebeci
Mali Müşavirlik ve yeminli Mali Müşavirlik Kanununun 12. maddesinin Maliye ve
Gümrük Bakanlığı'na verdiği yetkiye dayanılarak hazırlanan ve 2/1/1990 tarihli
resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren "Yeminli Mali Müşavirlerin Tasdik
Edecekleri Belgeler, Tasdik Konuları ve Tasdike İlişkin Usul ve Esaslar
Hakkındaki Yönetmelik"in 7-C/b maddesi ile katma değer vergisi yönünden iade
hakkı doğuran işlem ve belgeler tasdik kapsamına alınmış; 1 Sıra No.lu Serbest
Muhasebecilik, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik
Kanunu Genel Tebliği ile de ihracat teslimleri ve ihracat kaydıyla yapılan
teslimlerden doğan katma değer vergisi iade ve mahsup işlemlerinin yeminli mali
müşavirlerce tasdik edilmesine ilişkin usul ve esaslar
belirlenmiştir.
3568 sayılı Kanun ile yukarıda belirtilen Tasdik
Yönetmeliği hükümlerinin Maliye ve Gümrük Bakanlığının verdiği yetkiye
dayanılarak, bu Tebliğ ile; Katma Değer Vergisi Kanununun 14. maddesinde yer
alan taşımacılık hizmetlerinden doğan katma değer vergisi iade ve mahsup
işlemleri yeminli mali müşavirlerin tasdiki kapsamına alınarak, bu tasdike
ilişkin usul ve esaslar belirlenmiştir.
Ayrıca, 1 Sıra No.lu Genel Tebliğ uyarınca ihracat
istisnası kapsamındaki teslimlerden doğan katma değer vergisi iade ve
mahsuplarına ilişkin yeminli mali müşavirlerin tasdik uygulaması ile ilgili
olarak belirlenen yeni düzenlemeler bu Tebliğin konusunu teşkil
etmektedir.
I- YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİR TASDİK RAPORUNA GÖRE
ULUSLARARASI TAŞIMACILIK İSTİSNASI NEDENİYLE YAPABİLECEK KATMA DEĞER VERGİSİ
İADE VE MAHSUPLARINA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR
A- YETKİ
3568 sayılı Kanunun 12. maddesi ile Tasdik
Yönetmeliğinin 7. maddesi hükümlerinin Maliye ve Gümrük Bakanlığı'na verdiği
yetkiye dayanılarak Katma Değer Vergisi Kanununun 14. maddesi ile vergiden
müstesna tutulan uluslararası taşımacılık işlemlerinden doğan katma değer
vergisi iade ve mahsuplarından vergilendirme dönemleri itibariyle
750.000.000.-TL' yi aşmayan iade ve mahsuplar tasdik kapsamına alınmıştır.
(1)
Katma Değer Vergisi Kanununun 14. maddesi uyarınca
yapılan taşıma işlemleri nedeniyle yüklenilip indirim konusu yapılamayan katma
değer vergisi aynı Kanunun 32. maddesi gereğince ve Devlet Harcama Belgeleri
Yönetmeliği'nin 77. maddesi çerçevesinde mükelleflere iade edilmektedir. İade ve
mahsupla ilgili usul ve esaslar Katma Değer Vergisi Genel Tebliğleri ile
açıklanmaktadır.
İade veya mahsup edilecek katma değer vergisi
tutarının vergilendirme dönemleri itibariyle 15.000.000.- TL lirayı aşmaması
halinde iade veya mahsup işlemi teminat ve inceleme raporu aranmaksızın
yapılabilmektedir.
15.000.000.-lirayı aşan iade veya mahsup taleplerinde
ise, 15.000.000.- liralık kısım teminat ve inceleme raporu aranmaksızın, aşan
kısım ise teminat gösterilmesi şartıyla iade veya mahsup edilmekte, bilahare
talep incelemeye sevk edilerek düzenlenen rapor sonucuna göre işlemler
yürütülmektedir.
Mükelleflerin teminat bulma konusunda karşılaştıkları
güçlükler de göz önüne alınarak, bu Tebliğin yayım tarihinden önceki
vergilendirme dönemlerine ait olanlarda dahil olmak üzere uluslararası
taşımacılık işlemlerinden doğan katma değer vergisi iade veya mahsup tutarı
vergilendirme dönemleri itibariyle 15-750 milyon lira arasında olan
mükelleflerden dileyenlerin iade veya mahsup taleplerinin teminat göstermeden
Yeminli Mali Müşavir Tasdik Raporu sonucuna göre yerine getirilmesi imkanı
sağlanmıştır.
(2)
Bu uygulamadan yararlanmak isteyen mükelleflerin
ilgili vergi dairesine verecekleri dilekçede;
-İade veya mahsubunu istedikleri katma değer
vergisini teminat göstermeden Yeminli Mali Müşavir Tasdik Raporu sonucuna göre
almak istediklerini,belirtmeleri gerekmektedir.
(1) Bu tutar 10 Sıra Numaralı Genel Tebliğ ile 1,5 milyar liraya,
13 Sıra Numaralı Genel Tebliğ ile 5 milyar liraya 23 Sıra Numaralı Genel Tebliğ
ile de 15 milyar liraya yükseltilmiştir.
(2)Ayrıca 18 Numaralı Genel Tebliğ kapsamında yıllık gelir veya
kurumlar vergisi beyannamelerinin tasdiki için yeminli mali müşavirlerle
sözleşme düzenleyen mükelleflere yapılacak katma değer vergilerinin nakden veya
mahsuben iadesinde iade miktarına bakılmaksızın yeminli mali müşavir tasdik
raporuna göre iade talebi yerine getirilecektir.
20 Sıra Numaralı Genel Tebliğ ile de 18 Sıra Numaralı Genel Tebliğ
hükümlerine göre yeminli mali müşavirlerle gelir veya kurumlar vergisi
beyannamelerinin tasdikine (tam tasdik) ilişkin sözleşme düzenlenmiş bulunan
mükelleflerin katma değer vergisi iadelerinin yeminli mali müşavir tasdik
raporuna istinaden talep etmeleri halinde bu iadelere ait işlemlerin tam tasdik
sözleşmesi imzalanan yeminli mali müşavir tarafından yerine getirileceği
belirtilmiştir.
Haklarında sahte veya muhtevıyatı itibariyle
yanıltıcı belge düzenlediği konusunda rapor bulunan mükelleflerin, katma değer
vergisi iade veya mahsup talepleri ancak 4 kat teminat karşılığında veya Maliye
ve Gümrük Bakanlığı inceleme elemanlarınca düzenlenmiş vergi inceleme raporu
sonucuna göre yapılacağından, bu mükelleflerin Yeminli Mali Müşavir Tasdik
Raporuna göre iade veya talepleri kesinlikle söz konusu olmayacaktır. Bu
uygulama haklarında rapor düzenlenen mükelleflerin kurdukları veya ortak
oldukları şirketler ile bu mükelleflerin şahıs veya sermaye şirketi olmaları
halinde bu şirketlerin ortakları için de geçerlidir.
Ancak, haklarında sahte veya muhteviyatı itibariyle
yanıltıcı belge kullandığı konusunda tespit bulunan mükellefler, ilgili Genel
Tebliğlerdeki şartların yerine gelmesi ve normal teminat uygulamasına dönmeleri
halinde Yeminli Mali Müşavir Tasdik Raporuna göre teminatsız iade veya mahsup
uygulamasından yararlanabileceklerdir.
İade hakkı doğuran işlemi bulunan mükelleflerin iade
ve/veya mahsup taleplerine ilişkin olarak ilgili dönem hesapları incelemeye sevk
edilmediği veya incelemeye sevk edildiği halde inceleme elemanınca incelemeye
başlanılmadığı takdirde, bu mükelleflerin ibraz edecekleri Yeminli Mali Müşavir
Tasdik Raporu uyarınca iade ve/veya mahsup talepleri vergi dairelerince yerine
getirilecektir.
B- YEMİNLİ
MALİ MÜŞAVİR TASDİK RAPORLARINDA BULUNMASI GEREKLİ
BİLGİLER
3065 sayılı Katma Değer Vergisi Kanununun 14.
maddesinin 1. fıkrasının verdiği yetkiye istinaden çıkarılan 84/8889 sayılı
Bakanlar Kurulu Kararı ile katma değer vergisinden istisna edilen transit ve
Türkiye ile yabancı ülkeler arasında yapılan yük ve yolcu taşıma işlemleri
nedeniyle yüklenilen katma değer vergilerinin Yeminli Mali Müşavir tasdik
raporuna göre iadesi veya mahsubunun yapılabilmesi için öncelikle istisna
kapsamına giren taşıma işleminin yapıldığını belgeleyen, kara manifestosunun,
bunun düzenlenmediği hallerde TIR karnesinin, iki belgenin de düzenlenmediği
konteyner taşımacılıkta, kara manifestosunda yer alan bilgileri de içerecek
şekilde düzenlenen ve gümrük idarelerince de onaylanmış olan transit/aktarma
beyannamesinin ve ekli yükleme listelerinin doğruluğu araştırılacak ve bu
belgelere ilişkin bilgilere yer verilecektir.
Yeminli Mali Müşavirlerin katma değer vergisi iadesi
ve/veya mahsup incelemesi sonucunda düzenleyecekleri tasdik raporlarında,
taşımacılık faaliyetlerinin gerçekleştirilmiş olduğunun tespit ve ispat edilmiş
olmasının yanı sıra, aşağıda belirtilen hususlara ayrıca yer
verilecektir.
-Firmanın ticari unvanı, ticaret sicil kaydı ve
numarası,
-Firma sahibi veya ortaklarının ad ve soyadları ile
işyeri ve ikametgah adresleri, bağlı oldukları vergi dairesi ve hesap
numarası,
-İletişim araçlarının (telefon,teleks, faks vb.)
sayısı ve numarası ile kanuni defterlere kayıtlı olup olmadığı,
-Son bir yıl için de kredi kullanıp kullanmadığı
kullanmışsa hangi banka şubelerinden ne miktar kredi aldığı,
- Mevcut en son tarihli bilanço örneği,
-Ödenmiş sermaye tutarı,
-İşyerinin durumu.
Katma Değer Vergisi iadesi tasdik raporları, bu
Tebliğin 1 No. lu ekini oluşturan rapor kapağı 2 No. lu ekini oluşturan rapor
dispozisyonunda uygun olarak hazırlanır. Rapor içeriği itibariyle rapor
dispozisyonunda yer alan hususlara da ayrıca yer verilir. Bu tebliğde istenilen
belgeler ve yeminli mali müşavirin gerekli gördüğü diğer belgeler ve inceleme
kanıtları raporun eklerini oluşturur.
Yeminli mali müşavir tasdik raporlarının sonuç
bölümünde; bu Tebliğde belirtilen konuların incelenip incelenmediği, fiili durum
ile muhasebe kayıtlarının uygun olup olmadığı, yapılan işlemlerin, kayıtların ve
beyannamelerin mevzuata uygun olup olmadığı, iadesi veya mahsubu istenen katma
değer vergisinin iade veya mahsup edilip edilmeyeceği veya ne kadarlık kısım
iade ve/veya mahsup edilmesi gerektiği mutlaka belirtilecektir.
C-YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLERİN MÜTESELSİL
SORUMLULUĞU Yukarıda belirtilen aranması ve doğruluğunun
araştırılması zorunlu konular ve belgeler ile bunlara ilişkin defter
kayıtlarının usulüne uygun olarak düzenlenmiş kayıt nizamı ve muhasebe
ilkelerine göre kaydedilmiş olması gereklidir. Yeminli mali müşavirler,
belgelerin geçerliliğini, diğer bir deyişle belli edilen şekil şartlarına uygun
olarak düzenlenip düzenlenmediğini aksettirip aksettirmediğini tespit etmek
zorundadırlar.
Yeminli mali müşavirin yapmış olduğu incelemenin
amacı iade veya mahsup edilmesi gereken vergilerin doğruluğunu araştırmak,
tespit etmek ve sağlamaktır. Bu nedenle, yeminli mali müşavir, gerçek durumu
tespit etmek için her türlü belgeden yararlanmak ve her türlü inceleme
tekniklerini kullanmak zorundadır.
Bu yükümlülüğün yerine getirilebilmesi
için;
1- Taşımanın yapıldığı araç ve araçlara ait bilgilere
(plakası,markası,yaşı,istiap haddi) taşıma faaliyetlerinin tamamının veya bir
kısmının başka firmalara yaptırılması halinde, bu firmaların adı, adresi,vergi
dairesi ve hesap numaraları ile araçlara ait diğer bilgilere yer verilecektir
(plakası,markası,yapı,istiap haddi vb.).
2- İşin niteliğine ve işletmenin türüne göre, tasdike
dayanak yapılan belgelerin sahte veya muhteviyatı itibariyle yanıltıcı olup
olmadığı belirlenecek, şüphelenilen durumlarda ilgililerin mükellefiyet
kayıtları vergi dairelerinden ve diğer kamu idarelerinden bilgi alınarak tetkik
edilecektir.
3- İstisna kapsamına giren işlemler nedeniyle yapılan
giderlere ait fatura ve benzeri belgelerin usulüne uygun olarak düzenlenip
düzenlenmediği gerçek nitelikte mal veya hizmet alımlarına konu olup olmadığı
araştırılacaktır.
4- Taşımanın başlangıç ve bitiş noktaları arasındaki
uzaklık kilometre olarak belirtilecektir.
5,- İstisna kapsamına giren ve girmeyen taşımacılık
işlemlerinin birlikte yapan yükümlülerde, istisna kapsamına giren işlemlere
ilişkin olarak yüklenilen vergilerin yasal defterlerde gösterilip gösterilmediği
kontrol edilecek, yüklenilen verginin ne kadarlık kısmının istisna kapsamındaki
işlemlere ait belirtilecektir.
6- Belgelerin hukuki geçerliliği tespit edildikten
sonra, ilgili mevzuat hükümlerine uygunluk sağlanarak tasdişk işlemi
yapılacaktır.
İmza ve mühür kullanmak suretiyle tasdik yapan raporu
düzenleyen yeminli mali müşavirler, tasdik kapsamı ile sınırlı olmak üzere
tasdikin doğruluğundan sorumludurlar.
Yeminli mali müşavirler, yaptıkları tasdikin doğru
olmaması halinde ziyaa uğratılan vergilerden ve kesilecek cezalardan mükellefle
birlikte müştereken ve müteselsilen sorumlu tutulurlar.
D-YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLERCE DÜZENLENECEK KATMA
DEĞER VERGİSİ İADESİ TASDİK RAPORLARIYLA İLGİLİ OLARAK VERGİ DAİRELERİNCE
YAPILACAK İŞLEMLER
Yeminli mali müşavirlerce düzenlenen raporlar iki
örnek olarak yeminli mali müşavirlerce kimlik ibraz edilerek tutanak
karşılığında vergi dairesine teslim edilecektir. Raporda iade ve/veya mahsup
edilmesi öngörülen meblağ, herhangi bir teminat aranmaksızın mükellefle iade
ve/veya mahsup edilecek ve raporun bir örneği ilgili vergi dairesince
değerlendirilmek üzere Bakanlığımıza gönderilecektir.
Katma değer vergisi iadesi tasdik raporlarıyla ilgili
olarak tereddüde düşülen hususlarda, 1990/8 seri numaralı Uygulama İç
Genelgesinde belirtildiği şekilde Bakanlığımızdan (Gelirler Genel Müdürlüğünden)
alınacak cevaba göre gerekli işlemler yapılacaktır.
Yeminli mali müşavirlerin katma değer vergisi iadesi
tasdik raporlarında; inceleme sonucu ortaya çıkan iadesi gereken katma değer
vergisi ile beyan edilen ve iade edilmesi ve/veya mahsubu istenen katma değer
vergisi arasında fark olduğu ve bu fark; maddi hatalardan veya hesap
hatalarından kaynaklandığı takdirde, yeminli mali müşavirin tasdik raporundaki
iadesi ve/veya mahsubu gereken katma değer vergisi tutarı esas alınır. Ancak,
farkın sahte ve muhteviyatı itibariyle yanıltıcı belge düzenlenmesinden,
kullanılmasından veya bilerek ve isteyerek yapılan yanlış işlemlerden
kaynaklanması halinde, iade ve/veya mahsup işlemi kesinlikle
yapılmayacaktır.
II- İHRACAT TESLİMLERİ VE İHRAÇ KAYDIYLA YAPILAN
TESLİMLERDEN DOĞAN KATMA DEĞER VERGİSİ İADELERİNİN YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLERCE
TASDİKLERİNE İLİŞKİN AÇIKLAMALAR
Katma Değer Vergisi Kanununun 11. maddesinde yer alan
ihracat teslimleri ile ihraç kaydıyla tecil-terkin uygulaması kapsamında yapılan
teslimlerden doğan katma değer vergisi iadelerinin yeminli mali müşavir tasdik
raporlarına göre yapılabilmesine ilişkin açıklamalar 1 sıra numaralı Serbest
Muhasebecilik, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik
Kanunu Genel Tebliğinde yapılmıştır."Söz konusu Tebliğde yapılan düzenlemeler
esas itibariyle yürürlükte olmakla beraber aşağıda belirtilen konularda uygulama
ve iade hadlerinde değişiklik olmakla beraber gerek aşağıda belirtilen konularda
uygulama ve iade hadlerinde değişiklik yapılmasına gerek görülmüştür.
A-TASDİK KAPSAMINA GİREN KATMA DEĞER VERGİSİNİN
İADESİNE İLİŞKİN HAD ARTIRILMIŞTIR.
Günün ekonomik koşulları göz önünde bulundurularak
Yeminli Mali Müşavir Tasdik Raporları uyarınca ihracat teslimleri ve ihraç
kaydıyla yapılan teslimler nedeniyle doğan katma değer vergisinin vergilendirme
dönemleri itibariyle iade edilebilecek tutarları, 150.000.000.-TL'dan
750.000.000.-'ya yükseltilmiştir. Buna göre, bu Tebliğin yayımlandığı tarihten
önceki vergilendirme dönemlerine ait olanlarda dahil olmak üzere ihracat
istisnası nedeniyle 750.000.000.TL'ye kadar katma değer vergisi iadesine hak
kazanan mükellefler teminat göstermeden yeminli mali müşavir tasdik raporu
sonucuna göre iade imkanından yararlanabileceklerdir.
(3)
B-KATMA DEĞER VERGİSİ İADELERİNİ YEMİNLİ MALİ
MÜŞAVİR TASDİK RAPORUNA GÖRE ALMAK İSTEYEN MÜKELLEFLERİN KATMA DEĞER VERGİSİ
BEYANNAMELERİNE DİLEKÇE EKLEME ZORUNLULUĞU KALDIRILMIŞTIR.
1 sıra numaralı Serbest Muhasebecilik, Serbest
Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanunu Genel Tebliği ile
katma değer vergisi iadelerini yeminli mali müşavir tasdik raporuna göre almak
isteyen mükelleflerin, bu isteklerini içeren dilekçelerini ilgili katma değer
vergisi beyannamelerine ekleme zorunluluğu getirilmiştir. Bu düzenlemenin
uygulamada yarattığı sıkıntıları gidermek amacıyla mükelleflerin ilgili dönem
beyannamelerine ekledikleri ve iadesini istedikleri katma değer vergisini
teminat göstermek suretiyle veya yeminli mali müşavir tasdik raporu sonucuna
göre alabilmelerine ilişkin tercihlerini gösteren dilekçelerin ilgili dönem
katma değer vergisi beyannamelerine ekleme zorunluluğu
kaldırılmıştır.
Bu tebliğin yayımlandığı tarihten itibaren iade hakkı
doğuran işlemleri bulunan mükellefler, ilgili dönem katma değer vergisi
beyannamesi verildikten sonra da iade taleplerine ilişkin tercihlerini bir
dilekçe ile belirleyebileceklerdir. Bu itibarla, mükelleflerin iade talepleri ve
buna ilişkin yeminli mali müşavir tasdik raporları aynı dönem hesapları
incelemeye sevk edilmediği veya incelemeye sevk edildiği halde inceleme
elemanınca incelemeye başlanılmadığı sürece kabul edilecektir.
Tebliğ olunur.
(3) Bu tutar 10 Sıra numaralı
Genel Tebliğ ile 1,5 milyar liraya, 13 sıra Numaralı Genel Tebliğ ile 5 milyar
liraya, 23 Sıra Genel Tebliğ ile de 15 milyar liraya
yükseltilmiştir.
EK : 1
Rapor Sayısı:YMM.../... |
......... |
Rapor Ekleri: |
../../.... |
YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK KATMA DEĞER VERGİSİ İADESİ TASDİK RAPORU
İncelemeyi yapan Yeminli Mali Müşavirin |
Adı ve Soyadı. Bağlı Bulunduğu Oda: Büro Adresi:
Vergi Dairesi: Hesap No'su: Telefon Numarası: |
Dayanak Sözleşmesinin |
Günü: Sayısı: |
Mükellefin |
Adı: İşi: Adresi: Vergi Dairesi: Hesap No' su:
Telefon Numarası: |
İncelemenin Dönemi: |
|
SONUÇ: |
|
RAPORDİSPOZİSYONUI-GENEL BİLGİ:
(Bu bölüm aşağıdaki bilgileri
içerecektir.)
-Firmanın ticari unvanı, ticari sicil kaydı ve
numarası.)
-Firma sahibi veya ortaklarının ad ve soyadları ile
işyeri ve ikametgah adresleri, bağlı oldukları vergi dairesi ve hesap
numaraları.
-İletişim araçlarının (telefon,teleks,faks v.b.)
sayısı ve numaraları ile kanuni defterlere kayıtlı olup olmadığı.
-Son bir yıl içinde kredi kullanıp kullanmadığı
kullanmışsa hangi banka şubelerinden ne miktar kredi alındığı.
-İşyerinin durumu, önceki altı ay içinde ve altı ay
sonunda işyerinde çalıştırdığı işçi sayısı.
-Mevcut en son tarihli bilanço örneği.
-Muhasebeden sorumlu olanların adları,Serbest
Muhasebeci, Serbest Muhasebeci Mali Müşavir veya Yeminli Mali Müşavir unvanını
alıp almadıkları.
-Gerekli görülen diğer hususlar.
II- USUL İNCELEMELERİ:
(Bu bölümde en az aşağıdaki hususlar tespit
edilecektir.)
-Yasal defterlerin tasdikine ilişkin
bilgiler.
-Defter kayıtlarına dayanak teşkil eden belgelerin
usulüne uygun olup olmadığı gerçeği yansıtıp yansıtmadığı.
-Defter kayıtlarının kayıt nizamına, muhasebe
ilkelerine uygun olup olmadığı,
-Beyannamelerin zamanında verilip
verilmediği.
III- HESAP İNCELEMELERİ:
(Bu bölümde en az aşağıdaki hususların belirtilmesi
zorunludur.)
-İstisna kapsamındaki işlemin, gerçekleştiğini
gösteren ve kanıtlayan belgelerin irdelenerek, doğruluğunun
belirlenmesi,
-İstisna kapsamında yer alan işlemler dolayısıyla
yapılan mal ve hizmet alışlarının doğruluğunun ve gerçekliğinin
belirtilmesi.
- Belgelerin hukuki ve geçerliliği ilgili mevzuat
hükümlerine uygunluğu sağlanan işlem sonucunda iade veya mahsup edilmesi gereken
verginin miktarının hesaplanması ile ilgili tüm verilerin ve hesaplamaların
yapılması, ilgili dönem katma değer vergisi beyannamelerinde yer alan bilgilere
uygunluğunun ortaya konması.
-İncelemenin sağlıklı ve amacına uygun
sonuçlandırılabilmesi için ilgili mevzuat uyarınca gerekli olabilecek diğer
konular.
IV-SONUÇ :
Yeminli Mali Müşavir, firmanın ilgili dönem
hesaplarının katma değer vergisi iadesi yönünden incelenmesinde, fiili muhasebe
kayıt ve belgelerinin ve buna ilişkin beyannamelerin ilgili mevzuata uygunluğunu
araştırdığını belirterek, iadesi ve/veya mahsubu gereken katma değer vergisi
miktarının ne kadar olduğu konusundaki görüşünü kesin olarak ifade
edecektir
YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİR
Adı ve Soyadı
İmza Mühür