18.02.1990 tarihli Serbest Muhasebecilik, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanunu Genel Tebliği Sıra No:1
Serbest Muhasebecilik, Serbest
Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanunu Tebliği - Sıra No:
1
18.02.1990 tarih ve 20437 sayılı Resmi Gazetede
yayımlanmıştır.
Maliye ve Gümrük Bakanlığından:
3568 sayılı serbest Muhasebecilik, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli
Mali Müşavirlik Kanununun 12. maddesinin Maliye ve Gümrük Bakanlığı'na verdiği
yetkiye dayanılarak hazırlanan "Yeminli Mali Müşavirlerin Tasdik Edecekleri
Belgeleri Tasdik Konuları ve Tasdike İlişkin Usul ve Esaslar Hakkındaki
Yönetmelik" 2.1.1990 tarihli Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.
Anılan Yönetmeliğin 7-C/b maddesi ile ihracat teslimleri ve ihraç kaydıyla
yapılan teslimlerden doğan katma değer vergisi iade ve mahsup işlemleri tasdik
kapsamına alınmıştır.
Katma Değer Vergisi Kanununa göre yapılacak iade ve mahsupların Yeminli Mali
Müşavirlerce tasdiklerine ilişkin usul ve esaslar bu tebliğe
belirlenmiştir.
A-YETKİ
Katma Değer Vergisi Kanununun 11. maddesinde yer alan ihracat teslimleri ile
ihraç kaydıyla tecil- terkin uygulaması kapsamında yapılan teslimlerden doğan
katma değer vergisi iadelerinde vergilendirme dönemleri itibariyle 150.000.000.-
lirayı aşmayan iadeler ve mahsup teminat gösterilmeksizin Yeminli Mali
Müşavirlerin düzenleyecekleri tasdik raporuna dayanılarak
yapılabilecektir.
(1)
(1) 15 Sıra Numaralı Genel Tebliği ile katma Değer Vergisi Kanununun 11/b
maddesi kapsamında Türkiye'de ikamet etmeyen yolculara yapılan teslimler
nedeniyle doğan katma değer vergisi iadelerinin de bu tebliğ hükümlerine göre
yeminli mali müşavir raporuna göre iade edileceği hususuna açıklık
getirilmiştir.
19 Sıra Numaralı Genel Tebliğ ile de Katma Değer Vergisi
Kanununun 15/1-b maddesinde yer alan Uluslararası kuruluşlara ve bunların
mensuplarına yapılan teslim ve hizmetlerden doğan katma değer vergisi
iadelerinin bu tebliğde açıklanan usul ve esaslar çerçevesinde yeminli mali
müşavirlerce düzenlenecek tasdik raporuna dayanılarak yapılabileceği
belirtilmiştir.
B- YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİR TASDİK RAPORUNA GÖRE YAPILABİLECEK KATMA DEĞER
VERGİSİ İADELERİNE İLİŞKİN ESASLAR (2)
Katma Değer Vergisi Kanununun 11. maddesi uyarınca yapılan ihraç işlemleri
nedeniyle yüklenilip indirim konusu yapılmayan katma değer vergisi, aynı Kanunun
32. maddesi gereğince ve Devlet Harcama Belgeleri yönetmeliğinin 77. maddesi
çerçevesinde mükelleflere iade edilmektedir. İade ile ilgili usul ve esaslar
Katma Değer Vergisi Genel Tebliğleri ile açıklamaktadır.
İade edilecek katma değer vergisi tutarının vergilendirme dönemleri itibariyle
20.000.000.- lirayı aşmaması halinde iade, teminat ve inceleme raporu
aranmaksızın yapılabilmektedir.
20.000.000.- lirayı aşan iade taleplerinde ise, 20.000.000.- liralık kısım
teminat ve inceleme raporu aranmaksızın, aşan kısım teminat gösterilmesi
şartıyla iade edilmekte, bilahare olay incelemeye sevk edilerek düzenlenen rapor
sonucuna göre işlemler yürütülmektedir.
Mükelleflerin teminat bulma konusundaki karşılaştıkları güçlükler de göz önüne
alınarak, bu tebliğin yayım tarihinden itibaren ihracat istisnası ile ihraç
kaydıyla yapılan teslimlerden doğan katma değer vergisi iade tutarı
vergilendirme dönemleri itibariyle 20-150 milyon lira arasında olan
mükelleflerden dileyenlerin iadelerini teminat göstermeden Yeminli Mali Müşavir
inceleme Raporu sonucuna göre almaları imkanı getirilmiştir.
(3)
Bu uygulamadan yararlanmak isteyen mükelleflerin ilgili dönem beyannamelerine bir
dilekçe ekleyerek, bu dilekçede;
-İadesini istedikleri katma değer
vergisini, 20 milyon lirayı aşan kısmı için teminat göstermek suretiyle almak
istediklerini,
veya
- İadesini istedikleri katma değer vergisini teminat
göstermeden Yeminli Mali Müşavir inceleme Raporu sonucuna göre almak
istediklerini, belirtmeleri gerekmektedir.
(4)
(2) İgili 20 Sıra Numaralı Genel Tebliğlere bakınız.
(3) Bu tebliğde yer alan 150 milyon liralık tutar 6
Sıra Numaralı Genel Tebliğ ile 750 milyona 10 Sıra Numaralı Genel Tebliğ ile 1.5
milyara, 13 Sıra Numaralı Genel Tebliğ ile 5 milyara, 23 Sıra Numaralı Genel
Tebliğ ile de 15 milyara yükseltilmiştir.
Ayrıca 18 Sıra Numaralı Genel
Tebliğ kapsamında yıllık gelir veya kurumlar vergisi beyannamelerinin tasdiki
için yeminli mali müşavirlerle sözleşme düzenleyen mükelleflere yapılacak katma
değer vergilerinin nakden veya mahsuben iadesinde iade miktarına bakılmaksızın
yeminli mali müşavir tasdik raporuna göre iade yerine getirilecektir.
20
Numaralı Genel Tebliğ ile de 18 Sıra Numaralı Genel Tebliğ hükümlerine göre
yeminli mali müşavirlerle gelir veya kurumlar vergisi beyannamelerinin tasdikine
(tam tasdik ilişkin sözleşme düzenlenmiş bulunan mükelleflerin katma değer
vergisi iadelerinin yeminli mali müşavir tasdik raporuna istinaden talep
etmeleri halinde bu iadelere ait işlemlerin tam tasdik sözleşmesi imzalanan
yeminli mali müşavir tarafından yerine getirileceği
belirtilmiştir.
(4) 6 Sıra Numaralı
Genel Tebliğin II/B bölümüyle katma değer vergisi iadelerini yeminli mali
müşavir raporuyla almak isteyenlerin katma değer vergisi beyannamelerine dilekçe
ekleme zorunluluğu kaldırılmıştır.
Mükelleflerin iadesi gereken katma değer vergisinin kendilerinin veya
kendilerine mal ve hizmet satan kişilerin vergi borçlarına mahsubunu talep
etmeleri halinde veya sermayelerinin %51 veya daha fazlası devlete ait olan
kuruluşların iade taleplerinde teminat ve inceleme raporu aranmamaktadır. Bu
nedenle bu tür mükelleflerin beyannamelerinde ayrıca bir dilekçe ekleyip tercih
yapmalarına gerek bulunmamaktadır. Ancak mükelleflerin iadesini istedikleri
katma değer vergisinin kendilerinin veya mal veya hizmet aldıkları kişiler
dışındaki kişilerin vergi borçlarına mahsubunu talep etmeleri halinde, bu talep
yukarıda belirtilen dilekçe ile yapılacak ve Yeminli Mali Müşavir inceleme
Raporu sonucuna göre yerine getirilecektir.
Haklarında sahte veya muhteviyatı itibariyle yanıltıcı belge düzenlediği veya
kullandığı konusunda rapor bulunan mükelleflerin, katma değer vergisi iadeleri
ancak 4 kat teminat karşılığında veya Maliye ve Gümrük Bakanlığı inceleme
elemanlarınca düzenlenmiş vergi inceleme raporu sonucuna göre yapılacağından, bu
mükelleflerin Yeminli Mali Müşavir Raporuna göre iade almaları kesinlikle söz
konusu olmayacaktır. Bu uygulama haklarında rapor düzenlenen mükelleflerin
kurdukları veya ortak oldukları şirketler ile bu mükelleflerin şahıs veya
sermaye şirketi olmaları halinde bu şirketlerin ortakları için de geçerli
olacaktır.
Ancak, haklarında sahte ve muhteviyatı itibariyle yanıltıcı belge kullandığı
konusunda sadece bir vergilendirme dönemine ait inceleme raporu bulunan
mükellefler, bilahare 5 dönem katma değer vergisi incelemelerinin olumlu
sonuçlanması ve raporların vergi dairesine tevdi edilmesinden sonra %100 teminat
karşılığı katma değer vergisi iadesinden yararlanabileceklerinden, ancak bu
duruma geldikten sonra vergilendirme dönemleri itibariyle 150 milyon lirayı
aşmayan katma değer vergisi iadelerinin Yeminli Mali Müşavir Raporuna göre
yapılması konusunda tercih yapabileceklerdir.
C-YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİR TASDİK RAPORLARINDA BULUNMASI GEREKLİ
BİLGİLER:
Yeminli Mali Müşavirlerce yapılacak katma değer vergisi iade incelemelerinde,
iade konusu tutarların doğruluğunun saptanabilmesi açısından, incelenen firmanın
iadeye konu olan mal alışlarının ve satışlarının gerçek olup olmadığı,
imalatçılarda ise katma değer vergisi iadesine konu olan malların imalatçı
tarafından üretilebilecek bir kapasiteye sahip bulunup bulunmadığı, her türlü
inceleme teknikleriyle tespit edilecektir. Bunun yanı sıra, ihracat
istisnasından veya ihraç kaydıyla teslimlerden doğan katma değer vergisi iade ve
mahsup taleplerinin karşılanmasında, ihracatın gerçekleştirilip
gerçekleştirilmediğinin tespitinde, gümrük çıkış beyannameleri ve raporun
düzenlenme tarihinden önce dövizin yurda getirilmiş olması halinde, döviz alım
belgelerinde yer alan bilgileri de doğruluğu araştırılacak ve belgelere ilişkin
bilgilere raporda yer verilecektir.
Yeminli Mali Müşavirlerin katma değer
vergisi iade ve mahsup incelemesi sonucunda düzenleyecekleri tasdik
raporlarında, mal hareketlerinin veya mal imalatının gerçek olduğunun ve
ihracatın gerçekleştirilmiş olduğunun tespit ve ispat edilmiş olmasının yanı
sıra, aşağıda belirtilen hususlara ayrıca yer verilecektir.
-Mükellefin
adı, soyadı veya unvanı ile ortakların adı,soyadı ile işyeri ve ikametgah
adresleri; varsa bağlı oldukları vergi dairesi ve hesap numaraları, (Ortakların
nüfus hüviyeti cüzdanının tasdikli örneği rapora eklenecektir.)
Aynı
adreste birden fazla firma var ise bu firmalar ve ortaklar için de yukarıdaki
bilgilerin tespiti şarttır.
-Mevcut en son tarihli
bilanço,
-Ödenmiş sermaye tutarı,
-Ticaret sicil kaydı ve
numarası,
-İhracattan önceki altı ay içinde ve altı ay sonunda işyerinde
çalıştırdığı işçi sayısı,
- İletişim araçlarının (telefon, teleks,faks
gibi) sayısı ve numaraları ile kanuni defterlere kayıtlı olup
olmadığı,
-Bir önceki yıl üretim miktarı,
-Bir önceki yıl ihracat
miktarı,
-Sanayi Sicil Belgesi ve Kapasite Raporu Özeti. (Bu belgelerin
fotokopileri raporu eklenecektir.)
-İş yerinin durumu,
- Son 1 yıl
içinde Kredi kullanıp kullanmadığı, kullanmışsa hangi banka şubelerinden ne
miktar kredi aldığı,
İmalatçı ihracatçılara ve kaydıyla mal tesliminde
bulunan imalatçılara ait raporlarda; yukarıda sayılanlardan başka, ihraç
edildiği belirtilen malların üretimine yeterli kapasitenin bulunup bulunmadığı,
kullanılan ham madde ve enerji miktarları ile üretim araçlarının fiilen var olup
olmadığı ve defterlerde yer alıp almadığı belirtilecektir.
İmalatçı
olmayan ihracatçılarda ise ihraç konusu malların sürekli olarak aynı firmalardan
alınıp alınmadığına ve bu firmaların isimlerine, adreslerine ve vergi dairesi
sicil numaralarına raporda yer verilecektir. İhracatçıya mal satan firmaların
gerçekten var olup olmadıklarının ve malları gerçekten satıp satmadıklarının
tespitinin yanı sıra; bu firmaların mükellefiyet kayıtlarının bulunup
bulunmadığı da ilgili vergi dairesinden tespit edilecektir.
(5)
(5) 20 Sıra Numaralı Genel Tebliğ ile belirtilen
katma değer vergisi iadesine ilişkin işlemlerin tasdikinde, yeminli mali
müşavirlerce yapılacak karşıt incelemelerin, ihracat konusu mal veya hizmetin
imalatçısı (üreticisi) konumundaki alt kademesine kadar yapılacağı
belirtilmiştir.
Katma değer Vergisi iadesi tasdik raporları, bu tebliğin 1 no.lu ekini oluşturan
rapor kapağı 2 no.lu ekini oluşturan rapor dispozisyonuna uygun olarak
hazırlanır. Rapor içeriği itibariyle rapor dispozisyonunda yer alan hususlara da
ayrıca yer verilir. Bu tebliğde istenilen belgeler ve yeminli mali müşavirin
gerekli gördüğü diğer belgeler ve inceleme kanıtları raporun eklerini
oluşturur.
Yeminli mali müşavir tasdik raporlarının sonuç bölümünde; bu
tebliğde belirtilen konuların incelenip incelenmediği, fiili durum ile muhasebe
kayıtlarının uygun olup olmadığı, yapılan işlemlerin, kayıtların ve
beyannamelerin mevzuata uygun olup olmadığı, iadesi istenen katma değer
vergisinin iade edilip edilmeyeceği veya ne kadarlık kısmının iade edilmesi
gerektiği mutlaka belirtilecektir.
D-YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLERİN MÜTESELSİL SORUMLULUĞU
Yukarıda belirtilen aranması ve doğruluğunun araştırılması zorunlu konular ve
belgeler ile bunlara ilişkin defter kayıtlarının usulüne uygun olarak
düzenlenmiş kayıt nizamı ve muhasebe ilkelerine göre kaydedilmiş olması
gereklidir. Yeminli Mali Müşavirler, belgelerin geçerliliğini, diğer bir deyişle
belli edilen şekil şartlarına uygun olarak düzenlenip düzenlenmediğini ve
gerçeği aksettirip aksettirmediği tespit etmek zorundadır.
Yeminli mali
müşavirin yapmış olduğu incelemenin amacı iade edilmesi gereken vegilerin
doğruluğunu araştırmak, tespit etmek ve sağlamaktır. Bu nedenle, yeminli mali
müşavir, gerçek durumu tespit etmek için, her türlü belgeden ve her türlü
inceleme tekniklerini kullanmak zorundadır.
Bu yükümlülüğün yerine
getirilebilmesi için;
1- Mal hareketlerinin izlenmesinde alış ve satış
faturaları yanında sevk irsaliyelerinden, nakliyat giderleri ile ilgili
faturalardan ve benzeri belgelerden yararlanılacaktır.
2- Mal bedelinin
ödenmesi ile ilgili nakit akımı izlenecektir. Mal bedeli ödenmemiş ise
boç-alacak ilişkisi irdelenecek; buna ilişkin senet vb. belgelerin varlığı
tespit edilecektir.
3- İmalatçılarda, malın miktarı yönünden, kapasite
raporu ve harcanan enerji miktarı gibi veriler kullanılarak, üretimin kapasitesi
ile üretim, analitik incelme yöntemleriyle karşılaştırılacaktır.
4-Fatura
bilgileri, gümrük çıkış beyannameleri ve döviz alım belgelerinde yer alan
bilgilerle mukayese edilecek; miktar ve fiyat yönünden olabilecek muhtemel
uyumsuzluklar tespit edilecektir.
5- İşin niteliğine ve işletmenin türüne
göre, tasdike dayanak yapılan belgelerin sahte veya muhteviyatı itibariyle
yanıltıcı olup olmadığı araştırılacak, şüphelenilen durumlarda ilgililerin
mükellefiyet kayıtları vergi dosyalarından ve diğer kamu idarelerinden bilgi
alınarak tetkik edilecektir.
6-Belgelerin hukuki geçerliliği tespit
edildikten sonra, ilgili mevzuat hükümlerine uygunluk sağlanarak tasdik işlemi
yapılacaktır.
İmza ve mühür kullanmak suretiyle tasdik yapan ve tasdik
raporu düzenleyen Yeminli Mali Müşavirler, tasdik kapsamı ile sınırlı olmak
üzere tasdikin doruluğundan sorumludurlar.
Yeminli Mali Müşavirler,
yaptıkları tasdikin doğru olmaması halinde ziyaa uğratılan vergilerden ve
kesilecek cezalardan mükellefle birlikte müştereken ve müsteselsilen sorumlu
tutulurlar.
E-YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLERCE DÜZENLENECEK KATMA DEĞER VERGİSİ İADE RAPORLARIYLA
İLGİLİ OLARAK VERGİ DAİRELERİNCE YAPILACAK İŞLEMLER
Bilindiği üzere 28 ve 30 Seri NO.lu Katma Değer Vergisi Genel Tebliğleri
uyarınca ihracat teslimleri ile ihraç kaydıyla yapılan teslimlerden doğan iade
ve mahsup taleplerinin yerine getirilebilmesi için;
1- Gümrük çıkış
beyannamesinin aslı veya onaylı örneğinin,
2- Döviz alım belgesinin asıl veya ilgili banka
şubesince onaylı ve şerhli örneğinin
(6),
3- Alış ve satış
faturalarının (imalatçılarda sadece satış faturalarının) fotokopilerinin veya bu
faturalara ait listelerin vergi dairelerine ibrazı gerekmektedir.
Yeminli
Mali Müşavirlerce, düzenlenen raporlar uyarınca yapılacak iadelerde, bu
belgelerden gümrük çıkış beyannamesinin asıl veya onaylı örneği ile döviz alım
belgesinin aslı veya ilgili banka şubesince onaylı ve şerhli örneği aranacak;
alış ve satış faturalarının fotokopileri veya bunlara ilişkin listeler
aranmayacaktır. Yeminli Mali Müşavirlerce düzenlenen raporların, yukarıda
sayılan belgelerle birlikte ve iki örnek olarak yeminli mali müşavirce kimlik
ibraz edilerek tutanak karşılığında vergi dairesine tesliminden sonra, raporda
iade edilmesi öngörülen meblağ mükellefe herhangi bir teminat aranmaksızın iade
edilecek ve raporun bir örneği ilgili vergi dairesince değerlendirmek üzere
Bakanlığımıza gönderilecektir.
Yeminli Mali Müşavirlerin katma değer
vergisi iadesi tasdik raporlarında; inceleme sonucu ortaya çıkan iadesi gereken
katma değer vergisi ile beyan edilen ve iade edilmesi istenen katma değer
vergisi arasında fark olduğu ve bu fark; maddi hatalardan veya hesap
hatalarından kaynaklandığı takdirde, yeminli mali müşavirin tasdik raporundaki
iadesi gereken katma değer vergisi tutarı esas alınır. Ancak, farkın sahte ve
muhteviyatı itibariyle yanıltıcı belge düzenlenmesinden, kullanılmasından veya
bilerek ve isteyerek yapılan yanlış işlemlerden kaynaklanması halinde, iade
kesinlikle yapılmayacaktır.
Tebliğ olunur.
(6) 13 Kasım 1997 tarih ve 23169 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 65 Seri
Numaralı Katma Değer Vergisi Kanunu Genel Tebliği ile, ihracat istisnası ve
ihraç kayıtlı teslimlerden doğan iade ve mahsup işlemlerinde "döviz alım
belgesi" aranılmayacağı uygun görülmüştür.
EK: 1
.............
Rapor Sayısı : YMM
...../....-....
Rapor Ekleri : ..../..../....
YEMİNLİ MALİ
MÜŞAVİRLİK KATMA DEĞER VERGİSİ İADESİ TASDİK RAPORU Adı Soyadı
:
İncelemeyi Yapan Bağlı Olduğu Oda :
Yeminli Mali Müşavirin Büro
Adresi :
Telefon Numarası :
Dayanak Sözleşmenin Günü
:
Sayısı:
Adı :
İşi :
Mükellefin Adresi
:
Vergi Dairesi :
Hesap No.su :
Telefon Numarası
:
İncelemenin Dönemi :
SONUÇ :
EK : 2
RAPOR DİZPOZİSYONU
I-GENEL
BİLGİ:(Bu bölüm aşağıdaki bilgileri içerecektir.)
-Firmanın
ticari unvanı, ticaret sicili kaydı ve numarası.
-Firma sahibi veya
ortaklarının adı ve soyadları ile işyeri ve ikametgah adresleri, bağlı oldukları
vergi dairesi ve hesap numaraları (Firmanın bulunduğu adreste birden fazla firma
var ise bu firma ve ortakları için de aynı bilgilerin tespiti
şarttır.)
-İletişim araçlarının (telefon, teleks,faks v.b) sayısı ve
numaralı ile kanuni defterlere kayıtlı olup olmadığı,
-Firmanın iştigal
konusu.
-Son bir yıl içinde kredi kullanıp kullanmadığı, kullanmışsa
hangi banka şubelerinden ne miktar kredi aldığı,
-İşyerinin durumu,
ihracattan önceki altı ay içinde ve altı ay sonunda işyerinde çalıştırdığı işçi
sayısı,
-Varsa Sanayi Sicil Belgesi ve Kapasite Raporu Özeti.
-Bir
önceki yıl üretim ve ihracat miktarları,
-Mevcut en son tarihli bilanço
örneği.
-Muhasebeden sorumlu olanların adları, Serbest Muhasebeci,
Serbest Muhasebeci Mali Müşavir ve Yeminli Mali Müşavir unvanını alıp
almadıkları.
-Gerekli görülen diğer hususlar.
II-USUL
İNCELMELERİ:(Bu bölümde en az aşağıdaki hususlar tespit
edilecektir.)
-Yasal defterlerin tasdikine ilişkin
ilgiler.
-Defter kayıtlarına dayanak teşkil eden belgelerin usulüne uygun
olup olmadığı, gerçeği yansıtıp yansıtmadığı,
-Defter kayıtlarının kayıt
nizamına, muhasebe ilkelerine uygun olup olmadığı,
-Beyannamelerin
zamanında verilip verilmediği,
III- HESAP İNCELEMELERİ:
(Bu bölümde en az aşağıdaki hususların belirtilmesi
zorunludur.)
-İadeye konu mal alış ve satış faturalarının gerçek durumu
yansıtıp yansıtmadığı; bunların ilgili sevk irsaliyeleri, nakliyat giderleri ile
ilgili faturaları ve benzeri belgelerle karşılaştırılarak mal hareketlerinin
izlenmesi, bu belgelerde yer alan bilgilerin karşılaştırılarak tutarların
doğruluğunun ve gerçekliğinin belirtilmesi.
-İadeye konu mal alış ve
satış bedellerinin nakit akımı izlenmek suretiyle doğrulanması, nakit
ödemelerinin ve borç-alacak ilişkilerinin usulüne uygun belgelerle irdelenerek
doğruluğunun ve gerçekliğinin tespit edilmesi.
-İmalatçılarda, üretimin
analitik inceleme yöntemleri kullanılmak suretiyle, imalatta yapılan her türlü
sarfiyattan yararlanılarak üretim kapasitesi ile karşılaştırılması bu yönden
mamul mal miktarının test edilmesi.
-İhracatta fatura bilgilerinin,
gümrük çıkış beyannameleri ve döviz alım belgelerinde yer alan bilgilerle
mukayese edilmesi ve miktar ve fiyat yönünden uygunluk
sağlanması.
-Belgelerin hukuki gerçekliliği ve ilgili mevzuat hükümlerine
uygunluğu sağlanan ihracat sonucunda iade veya mahsup edilmesi gereken verginin
miktarının hesaplanması ile ilgili tüm veriler ve hesaplamaların yapılması,
ilgili dönem katma değer vergisi beyannamelerinde yer alan bilgilere
uygunluğunun ortaya konması.
-İncelemenin sağlıklı ve amacına uygun
sonuçlandırılabilmesi için gerekli olabilecek diğer konuların da
irdelenmesi.
IV- SONUÇ :Yeminli Mali Müşavir, firmanın
ilgili dönem hesaplarının katma değer vergisi iadesi yönünden incelenmesinde,
fiili durumun, muhasebe kayıt ve belgelerinin ve buna ilişkin beyannamelerin
ilgili mevzuata uygunluğunu araştırdığını belirterek, iadesi gereken katma değer
vergisi miktarının ne kadar olduğu konusundaki görüşünü kesin olarak ifade
edecektir.
YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRAdı ve
soyadı
İmza
Mühür