Sık Sorulan Sorular
Genel Soru ve Cevaplar
•
Oda e-posta hizmetinden ücret almakta mı?
• Hiç bir ücret alınmamaktadır.
•
E-posta adresinizi bilmiyorsanızAdınıza henüz tanımlannamış olabilir yada eposta adresi isteğinde
bulunmamış olabilirsiniz. Kontrol etmek için
tıklayınız.
•
E-posta adresi almak için ne yapmak gerekli?
• Odamıza kayıt yaptıran stajyerlerimize kayıt anında otomatik bir e-posta
adresi verilmektedir. Üyelik süreleri boyunca bu adres kayıtlarımızda
saklanır.
•
E-posta adreslerinin kullanım süreleri varmıdır?
• Yoktur. Size tahsis edilen -eposta adresi kullanılmasa dahi silinmez.
Kullanımıza kapatılmaz.
•
Şirket yada resmi uzantılı e-posta adresi verilebilirmi?
• e-posta adresleri sadece üye, stajyer ad soyadına göre verilmektedir.
Bunların haricindeki alanlarda verilmez.
•
E-Posta adresinde isim değişikliği mümkünmüdür?
• Hayır. Kişilerin isteklerinie göre özel e-posta adresi
verilmemektedir. E-Posta adresleri program tarafından otomatik
tanımlanmaktadır.
•
E-Posta adresinin uzantısı nedir ne anlama gelir?
• E-posta adresinin uzantısı sabit olmak kaydıyla @ismmmo.org.tr dır.
İstanbul Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası'nın baş harflerinin
kısaltmasıdır.
•
Birden fazla e-posta adresi alınabilir mi?
• Hayır. Her üye ve stajyerimize bir adet e-posta adresi verilmektedir.
•
Oda sirküler ve haberleri sadece bu adreslere mi gönderilir?
• Hayır. Odamız sirküler ve haberleri odada ki kayıtlarınızda bulunan
tüm e-posta adreslerine gönderilir. İSMMMO'dan e-posta adresi alasanız
dahi tüm oda ile ilgili bilgilendirmeler diğer e-posta adreslerine
yapılır.
•
E-Posta adresi nerelerde kullanılabilir ?
• MSN Messanger'da yada diğer sohbet programlarında verdiğimiz e-posta
adresleri kullanılmamaktadır.
•
SPAM (istenmeyen mesaj) politikanız nedir?
• SPAM postalar yalnızca web arayüzünden görülebilen SPAM klasöründe
tutulmaktadır. Sistemde spam mesajların yerişgal etmemesi için her pazar
akşamı bu klasörlerdeki mesajlar otomatik silinmektedir.
Bağlantı İle İlgili Sorular ve Cevapları
•
Gece geç saatlerde ana sunucuya ulaşamıyorum yada ulaştığımda
mesajlarımı göremiyorum.
• Özellikle mesaj trafiğinin etkilenmemesi için hafta sonları olmak
üzere gece 12:00 den itibaren otomatik sistem bakım programları
çalışmaktadır. Bu esnada ulaşım problemi yaşayabilirsiniz. Bakım süresi
ortalama 3 saattir.
•
Mesajlarımı Outlook yada Outlook Express ile çekerken bir süre sonra
takılıp bekliyor sonrada hepsini çekmeden hat kapanıyor.
• Daha önceleri hiç mesajlarınızı çekmemişseniz posta kutunuzda çok fazla
mesaj birikmiş olabilir, bu durumda outlook'a tüm mesajları çekmek için
belirli bir süre verilir bu süre zarfında hepsini çekemezse ana sunucu
hat uzun süre aynı kişi tarafından meşgul edildiği için hattı keser. Bu
durumda web sitesi üzerinden mesajlarınızı kontrol ediniz gereksiz ve
büyük boyutlu olanları siliniz. ve tekrar outlook ile mesajlarınızı
çekmeyi deneyiniz.
• Yada size 8 MB ya da daha üzeri boyutta bir mesaj gönderilmiş olabilir. Outlook
tüm mesajları sırası ile çektiğinden büyük boyutlu olan mesajlara
sıra geldiğinde 10 dakika içerisinde hattınızı hızına göre çekemezse ana
sunucu, hat uzun süre aynı kişi tarafından meşgul edildiği için hattı
keser. Bu durumda web sitesi üzerinden mesajlarınızı kontrol ediniz
gereksiz ve büyük boyutlu olanları siliniz. ve tekrar outlook ile
mesajlarınızı çekmeyi deneyiniz.
•
Bir süre öncesine kadar çalışırken şimdi bağlandığımda "hesabınız devre
dışı bırakıldı" yada "IP adresiniz kara listededir" mesajı alıyorum. Yada bir süre öncesine kadar çalışan
ismmmo mesaj sunucusu şimdi çalışmıyor.
•
Ana mesaj sunucusunda Antivirus, Spam kontrollerinden başka DNS
BlackList kontrolüde yapılmaktadır. Bu son kontrol internete
bağlandığınız IP adresinizin dünya genelindeki Kara Listelere dahil
olduğu durumda gönderdiğiniz mesajları engeller. Bu kara listelere çok
sayıda SPAM Mesaj gönderdiğiniz durumlarda (Bilgisayarınıza bulaşmış
olabilecek virüs yada benzeri programlar sayesinde) IP numaranız kayıt
olur.Üyelerimizin büyük çoğunluğunu dinamik IP'li ADSL hattı
kullanmaktadırlar. Bu durumda kullanmakta olduğunuz yada ADSL modeminizi
açtığınızda ISP'den aldığı IP numarası kara listelere kayıtlı olabilir.
Bu durumda sadece ismmmo da değil diğer gönderdiğiniz mesajlarda da
karşı tarafa ulaşmama sorunu ile karşılaşabilirsiniz. Önerimiz Statik IP
numarası müracaatında bulunmanızdır.
•
E-Posta sistemine giriş yapmak için tıkladığımda sayfa açılmıyor.
• Bilgisayarınızda Windows XP yada Vista işletim sistemi kurulu ise,
veya Internet Explorer 7.0 kullanıyorsanız otomatik açılır pencereleri engelleme bölümü vardır.
İnternet
Explorer içerisinden Araçlar menüsünden devre dışı bırakmanız
gerekir.
• Bilgisayarınızda google yada yahoo gibi firmaların çıkardığı
ücretsiz kurulan taskbar programı kurulu olabilir.
Bu programlarda da
açılır pencere engelleyicisi vardır. Program üzerinden izin vermeniz
gerekir.
•
Şifremi ve adresimiz girdiğim halde web siteniz üzerinden
mesajlarımı okuyamıyorum. Açılmıyor.
• Şifrenizi girerken klavyeniz Q yada F e geçmiş olabilir kontrol
ediniz.
• e-posta adreslerinde herzaman küçük harf kullanınız.
• e-posta adresinizi kullanıcı adı alanına yazarken @ismmmo.org.tr
kısmını yazmayınız.
• Eposta adreslerinde türkçe karakter kllanmayınız. (ö, ü, ı, ş, ç, ğ)
•
Mesaj alabiliyorum ama gönderemiyorum.
• Outlook express programını kullanıyorsanız mail.ismmmo.org.tr ile
ilgili olan hesabın ayarlarında "sucunum kimlik doğrulaması gerektiriyor"
satırı seçili olmayabilir.
• TTNET 25 numaralı varsayılan SMTP portu üzerinden e-posta gönderimini
engellemektedir. Diğer ayarlar menüsünden SMTP portunuz 587 olarak
değiştirilmemiş olabilir.
• Outlook programını kullanıyorsanız mail.ismmmo.org.tr ile ilgili
olan hesabın ayarlarında Diğer ayarlar menüsünde giden sunucusu
sekmesinde "sucunum kimlik doğrulaması gerektiriyor" satırı seçili
olmayabilir.
• Bazı antivirus programları üzerinde mesaj gönderimi için
yetkilendirme yapılması gerekmektedir. Aksi durumda antivirus programı
mesaj alımını değil ama gönderimi engelleyebilmektedir.
• Göndermek istediğiniz mesajın boyutu 4 MB'ı geçiyor olabilir bu
durumda sunucu, mesajın boyutu 4MB'ı geçtiğini anladıktan sonra mesajı
siler ve bağlantıyı keser.
• Mesaj gönderdiğiniz kişinin mail adresini hatalı giriyor
olabilirsiniz, yada gönderdiğiniz kişinin mesaj kutusunda sorun
olabilir örneğin posta kutusu dolmuştur ve siz dahil başka kimseden
mesaj kabul etmemektedir.
•
E-posta adresi sadece odanın web sitesinde yada outlook gibi
programlardan mı kullanılmaktadır?
• Evet. Odamızın tahsis ettiği e-posta adresleri MSN Messenger yada
diğer benzeri sohbet programlarında kullanılmamaktadır.
•
Oda diğer e-posta adrelerine teknik destek vermekte midir?
• Hayır. Diğer kuruluşlardan aldığınız e-posta adresleri ile ilgili
yardımı sadece ilgili kuruluştan alabilmektesiniz.
Diğer sorularınız için bim@ismmmo.org.tr adresine mesaj gönderebilirsiniz.