e-Posta

Sık Sorulan Sorular

Genel Soru ve Cevaplar

Oda e-posta hizmetinden ücret almakta mı?
• Hiç bir ücret alınmamaktadır.

E-posta adresinizi bilmiyorsanız
Adınıza henüz tanımlannamış olabilir yada eposta adresi isteğinde bulunmamış olabilirsiniz. Kontrol etmek için tıklayınız.

E-posta adresi almak için ne yapmak gerekli?
• Odamıza kayıt yaptıran stajyerlerimize kayıt anında otomatik bir e-posta adresi verilmektedir. Üyelik süreleri boyunca bu adres kayıtlarımızda saklanır.

E-posta adreslerinin kullanım süreleri varmıdır?
• Yoktur. Size tahsis edilen -eposta adresi kullanılmasa dahi silinmez. Kullanımıza kapatılmaz.

Şirket yada resmi uzantılı e-posta adresi verilebilirmi?
• e-posta adresleri sadece üye, stajyer ad soyadına göre verilmektedir. Bunların haricindeki alanlarda verilmez.

E-Posta adresinde isim değişikliği mümkünmüdür?
• Hayır. Kişilerin isteklerinie göre özel e-posta adresi verilmemektedir. E-Posta adresleri program tarafından otomatik tanımlanmaktadır.

E-Posta adresinin uzantısı nedir ne anlama gelir?
• E-posta adresinin uzantısı sabit olmak kaydıyla @ismmmo.org.tr dır. İstanbul Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası'nın baş harflerinin kısaltmasıdır.

Birden fazla e-posta adresi alınabilir mi?
• Hayır. Her üye ve stajyerimize bir adet e-posta adresi verilmektedir.

Oda sirküler ve haberleri sadece bu adreslere mi gönderilir?
• Hayır. Odamız sirküler ve haberleri odada ki kayıtlarınızda bulunan tüm e-posta adreslerine gönderilir. İSMMMO'dan e-posta adresi alasanız dahi tüm oda ile ilgili bilgilendirmeler diğer e-posta adreslerine yapılır.

E-Posta adresi nerelerde kullanılabilir ?
• MSN Messanger'da yada diğer sohbet programlarında verdiğimiz e-posta adresleri kullanılmamaktadır.

SPAM (istenmeyen mesaj) politikanız nedir?
• SPAM postalar yalnızca web arayüzünden görülebilen SPAM klasöründe tutulmaktadır. Sistemde spam mesajların yerişgal etmemesi için her pazar akşamı bu klasörlerdeki mesajlar otomatik silinmektedir.

Bağlantı İle İlgili Sorular ve Cevapları

Gece geç saatlerde ana sunucuya ulaşamıyorum yada ulaştığımda mesajlarımı göremiyorum.
• Özellikle mesaj trafiğinin etkilenmemesi için hafta sonları olmak üzere gece 12:00 den itibaren otomatik sistem bakım programları çalışmaktadır. Bu esnada ulaşım problemi yaşayabilirsiniz. Bakım süresi ortalama 3 saattir.

Mesajlarımı Outlook yada Outlook Express ile çekerken bir süre sonra takılıp bekliyor sonrada hepsini çekmeden hat kapanıyor.
• Daha önceleri hiç mesajlarınızı çekmemişseniz posta kutunuzda çok fazla mesaj birikmiş olabilir, bu durumda outlook'a tüm mesajları çekmek için belirli bir süre verilir bu süre zarfında hepsini çekemezse ana sunucu hat uzun süre aynı kişi tarafından meşgul edildiği için hattı keser. Bu durumda web sitesi üzerinden mesajlarınızı kontrol ediniz gereksiz ve büyük boyutlu olanları siliniz. ve tekrar outlook ile mesajlarınızı çekmeyi deneyiniz.
• Yada size 8 MB ya da daha üzeri boyutta bir mesaj gönderilmiş olabilir. Outlook tüm mesajları sırası ile çektiğinden  büyük boyutlu olan mesajlara sıra geldiğinde 10 dakika içerisinde hattınızı hızına göre çekemezse ana sunucu, hat uzun süre aynı kişi tarafından meşgul edildiği için hattı keser. Bu durumda web sitesi üzerinden mesajlarınızı kontrol ediniz gereksiz ve büyük boyutlu olanları siliniz. ve tekrar outlook ile mesajlarınızı çekmeyi deneyiniz.

Bir süre öncesine kadar çalışırken şimdi bağlandığımda "hesabınız devre dışı bırakıldı" yada "IP adresiniz kara listededir" mesajı alıyorum. Yada bir süre öncesine kadar çalışan ismmmo mesaj sunucusu şimdi çalışmıyor.
• Ana mesaj sunucusunda Antivirus, Spam kontrollerinden başka DNS BlackList kontrolüde yapılmaktadır. Bu son kontrol internete bağlandığınız IP adresinizin dünya genelindeki Kara Listelere dahil olduğu durumda gönderdiğiniz mesajları engeller. Bu kara listelere çok sayıda SPAM Mesaj gönderdiğiniz durumlarda (Bilgisayarınıza bulaşmış olabilecek virüs yada benzeri programlar sayesinde) IP numaranız kayıt olur.Üyelerimizin büyük çoğunluğunu dinamik IP'li ADSL hattı kullanmaktadırlar. Bu durumda kullanmakta olduğunuz yada ADSL modeminizi açtığınızda ISP'den aldığı IP numarası kara listelere kayıtlı olabilir. Bu durumda sadece ismmmo da değil diğer gönderdiğiniz mesajlarda da karşı tarafa ulaşmama sorunu ile karşılaşabilirsiniz. Önerimiz Statik IP numarası müracaatında bulunmanızdır.


E-Posta sistemine giriş yapmak için tıkladığımda sayfa açılmıyor.
• Bilgisayarınızda Windows XP yada Vista işletim sistemi kurulu ise, veya Internet Explorer 7.0 kullanıyorsanız  otomatik açılır pencereleri engelleme bölümü vardır.
İnternet Explorer içerisinden Araçlar menüsünden devre dışı bırakmanız gerekir.
• Bilgisayarınızda google yada yahoo gibi firmaların çıkardığı ücretsiz kurulan taskbar programı kurulu olabilir.
Bu programlarda da açılır pencere engelleyicisi vardır. Program üzerinden izin vermeniz gerekir.

Şifremi ve adresimiz girdiğim halde web siteniz üzerinden mesajlarımı okuyamıyorum. Açılmıyor.
• Şifrenizi girerken klavyeniz Q yada F e geçmiş olabilir kontrol ediniz.
• e-posta adreslerinde herzaman küçük harf kullanınız.
• e-posta adresinizi kullanıcı adı alanına yazarken @ismmmo.org.tr kısmını yazmayınız.
• Eposta adreslerinde türkçe karakter kllanmayınız. (ö, ü, ı, ş, ç, ğ)

Mesaj alabiliyorum ama gönderemiyorum.
• Outlook express programını kullanıyorsanız mail.ismmmo.org.tr ile ilgili olan hesabın ayarlarında "sucunum kimlik doğrulaması gerektiriyor" satırı seçili olmayabilir.
• TTNET 25 numaralı varsayılan SMTP portu üzerinden e-posta gönderimini engellemektedir. Diğer ayarlar menüsünden SMTP portunuz 587 olarak değiştirilmemiş olabilir.
• Outlook programını kullanıyorsanız mail.ismmmo.org.tr ile ilgili olan hesabın ayarlarında Diğer ayarlar menüsünde giden sunucusu sekmesinde "sucunum kimlik doğrulaması gerektiriyor" satırı seçili olmayabilir.
• Bazı antivirus programları üzerinde mesaj gönderimi için yetkilendirme yapılması gerekmektedir. Aksi durumda antivirus programı mesaj alımını değil ama gönderimi engelleyebilmektedir.
• Göndermek istediğiniz mesajın boyutu 4 MB'ı geçiyor olabilir bu durumda sunucu, mesajın boyutu 4MB'ı geçtiğini anladıktan sonra mesajı siler ve bağlantıyı keser.
• Mesaj gönderdiğiniz kişinin mail adresini hatalı giriyor olabilirsiniz, yada  gönderdiğiniz kişinin mesaj kutusunda sorun olabilir örneğin posta kutusu dolmuştur ve siz dahil başka kimseden mesaj kabul etmemektedir.

E-posta adresi sadece odanın web sitesinde yada outlook gibi programlardan mı kullanılmaktadır?
• Evet. Odamızın tahsis ettiği e-posta adresleri MSN Messenger yada diğer benzeri sohbet programlarında kullanılmamaktadır.

Oda diğer e-posta adrelerine teknik destek vermekte midir?
• Hayır. Diğer kuruluşlardan aldığınız e-posta adresleri ile ilgili yardımı sadece ilgili kuruluştan alabilmektesiniz.

Diğer sorularınız için bim@ismmmo.org.tr adresine mesaj gönderebilirsiniz.

 

 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.