Döviz cinsinden ödeme yapılmaz.

Böyle bir zorunluluk Yok Genel Kurul Toplantı ve Müzakere Defterinde karar alınması yerelidir.

Düzenlenecek faturada Konaklama vergisi hesaplanmaz. Konaklama vergisini otel ,motel vb. işletmeler hesaplar.

Bu günkü tarih den önceki tarihe Fatura düzenlenemez. Sevk irsaliyesi ile teslim edilen mal için 7 gün içinde fatura düzenlenir. (VUK Md. 231/5)

PAY DEFTERİ, YÖNETİM KURULU KARAR DEFTERİ, MÜDÜRLER KURULU KARAR DEFTERİ VE GENEL KURUL TOPLANTI VE MÜZAKERE DEFTERİNİN ELEKTRONİK ORTAMDA TUTULMASI ZORUNLULUĞU ÖZET BİLGİ: İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğ ile, ( Resmi Gazete 14/02/2025 /32813) 01 Temmuz 2025 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere aşağıdaki düzenlemeler yapılmıştır. 1. 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren Ticaret siciline tescil edilen kollektif, komandit, anonim, sermayesi paylara bölünmüş komandit ve limited şirketler ile kooperatiflere; pay defteri, yönetim kurulu karar defteri, müdürler kurulu karar defteri ve genel kurul toplantı ve müzakere defterini elektronik ortamda tutma zorunluluğu getirilmiştir. 2. 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren kuruluşu ticaret siciline tescil edilen bu şirketlerde defterler, şirketin ticaret siciline tescili ile birlikte eş zamanlı olarak sistemde oluşturularak aktif hale getirilecektir. 3. Bankalar, finansal kiralama şirketleri, faktoring şirketleri, tüketici finansmanı ve kart hizmetleri şirketleri, varlık yönetim şirketleri, SİGORTA ŞİRKETLERİ, anonim şirket şeklinde kurulan holdingler, döviz büfesi işleten şirketler, umumi mağazacılıkla uğraşan şirketler, tarım ürünleri lisanslı depoculuk şirketleri, ürün ihtisas borsası şirketleri, bağımsız denetim şirketleri, gözetim şirketleri, teknoloji geliştirme bölgesi yönetici şirketleri, 28/7/1981 tarihli ve 2499 sayılı Sermaye Piyasası Kanununa tabi şirketler ile serbest bölge kurucusu ve işleticisi şirketlerin kuruluşları, 1 Temmuz 2025 tarihinden itibaren elektronik ortamda defter tutma yükümlülüğü kapsamına girmektedirler. Bu şirketler, yükümlülüğün doğduğu tarihten itibaren en geç iki ay içinde Tebliği Eki-1’deki örneğe uygun düzenlenen bir kararla birlikte notere başvurarak fiziki defterlerin kapanış onayını yaptırmak zorundadırlar. 4. TEBLİĞ, HALEN FAALİYETTE BULUNAN TİCARET ŞİRKETLERİNE KARAR DEFTERLERİNİ ELEKTRONİK ORTAMDA TUTMA ZORUNLULUĞU GETİRMEMEKTEDİR. 5. Defterlerini elektronik ortamda tutmaya başlayan şirketler, her ne sebeple olursa olsun söz konusu defterlerini yeniden fiziki ortamda tutamayacaklardır. 6. Sistemde oluşturulan defterler üzerinde işlem yapma yetkisi, şirket yönetim organı veya yönetici ortaklar tarafından yönetim organı üyeleri, yönetici ortaklar veya üçüncü kişiler arasından belirlenecek sistem kullanıcısına aittir. Sistem kullanıcısı olarak birden fazlakişi belirlenebilecektir. 7. Sistem kullanıcısı, şirketin kuruluşunda Tebliğ Eki-2’deki örneğe uygun olarak fiziki ortamda hazırlanan veya MERSİS üzerinden elektronik ortamda oluşturulan ve şirket sözleşmesinde belirlenen yönetim organı üyeleri veya yönetici ortakların tamamı tarafından onaylanan bir formla belirlenir. 8. Fiziki olarak defter tutan şirketlerin elektronik ortamda pay defteri tutmaya başlayacağı durumlarda fiziki pay defterinde yer alan güncel durumu gösteren kayıtlar Kullanıcı tarafından elektronik pay defterine aktarılır. 9. Elektronik ortamda tutulan defterler için açılış ve kapanış onayı aranmaz. 10.Sistem üzerinde oluşturulan defterler şirketlerin kullanımına hazır halde elektronik defter dosyası formatında Ticaret Bakanlığı’nın bilgi sisteminde muhafaza edilir. 11.Sistemde, tüm işlemler kayıt tarihlerine göre üzerinde herhangi bir değişiklik yapılamayacak şekilde kayıt altında tutulur. 12.Elektronik genel kurul ve yönetim kurulu sistemleriyle entegrasyon sağlanana kadar elektronik ortamda düzenlenen kararlar Ticaret Bakanlığınca duyuru yapılana kadar sistem kullanıcısı tarafından Sisteme aktarılacaktır. Defterlere kayda dayanak fiziki karar tutanakları ve ilgili diğer belgelerin istenildiğinde ibraz edilmek üzere muhafaza edilmesi zorunludur. AŞAĞIDAKİ LİNKDEKİ DUYURUYU İNCELEYİNİZ. https://www.turmob.org.tr/ekutuphane/Read/fc8675ce-0a05-4353-aa35-3c200fa1f06e

E-envanter defteri için başvuru yapılmış ise başka bir işleme gerek yok . Sistemden nasıl ulaşılacağı konusunda bilgimiz yok. GİB ile görüşünüz.

Fatura olmadan alış kaydı yapılmaz. KDV indirilmez.

Yeniden değerleme işlemi yapılamaz. 01/01/2025 tarihi itibari ile Enflasyon düzeltmesi yapılması gerekirdi.

Tasfiye memurunu içinde Gerçek faydalanıcı bildirimi verilecek.

Bu konuda bilgimiz yok.

Aynı iş kolunda devam ediliyor ise Bilanço esasına göre defter tutulacak e- fatura düzenleyecek. Farklı iş kolunda işe başlamış ise DBS den işletme defteri tutulacak.

UTTS yazmayan faturalar kayda alınmaz. Kiralanan taşıtlara da UTSS takılması gerekir.

Düzenlediğiniz yanlış faturayı kayıtlar almayınız. yeni düzenlenecek faturada kayda alınmayan faturanın bilgisi yazılır.

Özel bir bildirim yapılmaz. Mükellefiyetin kapatılması yeterlidir. Beratlar normal sürelerinde gönderilecek.

Özel bir bilgi verilmez. Mükellefiyetin kapatılması ile Sistem kapanış yapıldığını zaten otomatik olarak görmektedir.

PAY DEFTERİ, YÖNETİM KURULU KARAR DEFTERİ, MÜDÜRLER KURULU KARAR DEFTERİ VE GENEL KURUL TOPLANTI VE MÜZAKERE DEFTERİNİN ELEKTRONİK ORTAMDA TUTULMASI ZORUNLULUĞU ÖZET BİLGİ: İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğ ile, ( Resmi Gazete 14/02/2025 /32813) 01 Temmuz 2025 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere aşağıdaki düzenlemeler yapılmıştır. 1. 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren Ticaret siciline tescil edilen kollektif, komandit, anonim, sermayesi paylara bölünmüş komandit ve limited şirketler ile kooperatiflere; pay defteri, yönetim kurulu karar defteri, müdürler kurulu karar defteri ve genel kurul toplantı ve müzakere defterini elektronik ortamda tutma zorunluluğu getirilmiştir. 2. 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren kuruluşu ticaret siciline tescil edilen bu şirketlerde defterler, şirketin ticaret siciline tescili ile birlikte eş zamanlı olarak sistemde oluşturularak aktif hale getirilecektir. 3. Bankalar, finansal kiralama şirketleri, faktoring şirketleri, tüketici finansmanı ve kart hizmetleri şirketleri, varlık yönetim şirketleri, SİGORTA ŞİRKETLERİ, anonim şirket şeklinde kurulan holdingler, döviz büfesi işleten şirketler, umumi mağazacılıkla uğraşan şirketler, tarım ürünleri lisanslı depoculuk şirketleri, ürün ihtisas borsası şirketleri, bağımsız denetim şirketleri, gözetim şirketleri, teknoloji geliştirme bölgesi yönetici şirketleri, 28/7/1981 tarihli ve 2499 sayılı Sermaye Piyasası Kanununa tabi şirketler ile serbest bölge kurucusu ve işleticisi şirketlerin kuruluşları, 1 Temmuz 2025 tarihinden itibaren elektronik ortamda defter tutma yükümlülüğü kapsamına girmektedirler. Bu şirketler, yükümlülüğün doğduğu tarihten itibaren en geç iki ay içinde Tebliği Eki-1’deki örneğe uygun düzenlenen bir kararla birlikte notere başvurarak fiziki defterlerin kapanış onayını yaptırmak zorundadırlar. 4. TEBLİĞ, HALEN FAALİYETTE BULUNAN TİCARET ŞİRKETLERİNE KARAR DEFTERLERİNİ ELEKTRONİK ORTAMDA TUTMA ZORUNLULUĞU GETİRMEMEKTEDİR. 5. Defterlerini elektronik ortamda tutmaya başlayan şirketler, her ne sebeple olursa olsun söz konusu defterlerini yeniden fiziki ortamda tutamayacaklardır. 6. Sistemde oluşturulan defterler üzerinde işlem yapma yetkisi, şirket yönetim organı veya yönetici ortaklar tarafından yönetim organı üyeleri, yönetici ortaklar veya üçüncü kişiler arasından belirlenecek sistem kullanıcısına aittir. Sistem kullanıcısı olarak birden fazlakişi belirlenebilecektir. 7. Sistem kullanıcısı, şirketin kuruluşunda Tebliğ Eki-2’deki örneğe uygun olarak fiziki ortamda hazırlanan veya MERSİS üzerinden elektronik ortamda oluşturulan ve şirket sözleşmesinde belirlenen yönetim organı üyeleri veya yönetici ortakların tamamı tarafından onaylanan bir formla belirlenir. 8. Fiziki olarak defter tutan şirketlerin elektronik ortamda pay defteri tutmaya başlayacağı durumlarda fiziki pay defterinde yer alan güncel durumu gösteren kayıtlar Kullanıcı tarafından elektronik pay defterine aktarılır. 9. Elektronik ortamda tutulan defterler için açılış ve kapanış onayı aranmaz. 10.Sistem üzerinde oluşturulan defterler şirketlerin kullanımına hazır halde elektronik defter dosyası formatında Ticaret Bakanlığı’nın bilgi sisteminde muhafaza edilir. 11.Sistemde, tüm işlemler kayıt tarihlerine göre üzerinde herhangi bir değişiklik yapılamayacak şekilde kayıt altında tutulur. 12.Elektronik genel kurul ve yönetim kurulu sistemleriyle entegrasyon sağlanana kadar elektronik ortamda düzenlenen kararlar Ticaret Bakanlığınca duyuru yapılana kadar sistem kullanıcısı tarafından Sisteme aktarılacaktır. Defterlere kayda dayanak fiziki karar tutanakları ve ilgili diğer belgelerin istenildiğinde ibraz edilmek üzere muhafaza edilmesi zorunludur. AŞAĞIDAKİ LİNKDEKİ DUYURUYU İNCELEYİNİZ. https://www.turmob.org.tr/ekutuphane/Read/fc8675ce-0a05-4353-aa35-3c200fa1f06e

"Şahız şirketi" diye bir kavram olmaz. "Gelir Vergisi Mükellefiyeti " olur. Yeni açılacak GV mükellefiyetin için BİLANÇO usulüne göre defter tutulacak. Bilanço usulüne göre defter ; e-defter olarak tutulacak GİB na e defter başvurusu yapılacak Envanter defteri kağıt ortamda tasdiki yapılabilir veya e-envanter defteri için GİB na başvuru yapılır.

Tasfiye sonunda Enflasyon düzeltmesi yapılmaz.

e-envanter defteri tutulabilmesi için GİB e başvuru yapılması gerekir. defter tutulmadığı için VUK 352 maddeye göre usulsüzlük cezası kesilir ve re' sen takdir işlemi yapılır.

Bu konuda bilgimiz yok. Luca ile görüşünüz.

2023 normal kar, enflasyon düzeltmesi sonucu oluşan kar ve 2024 yılı karı sermayeye eklenir.

177/3 madde hükümleri dikkate alınır.

Şirketlerde hisse oranı % 25 ve aşağısı olan ortak olması halinde Gerçek faydalanıcı bildirimini; Temsil ve ilzama (imza yetkisi) yetkili olan kişi veya kişiler bildirilir. Aşağıdaki link deki duyurumuzu inceleyiniz. https://www.ismmmo.org.tr/dosya/2795/Mevzuat-Dosya/Gercek-faydalaniciya-iliskin-bildirim-formu-hakkinda-aciklama-ek-25082021.pdf

Bu konuda bilgimiz yok Pasaportu verecek olan İl Nüfus müdürlüğünden bilgi alınız.

Bahsettiğiniz faaliyet Konaklama vergisini tabidir. Mükellef muhtasar ve KDV beyannameleri de elbette verecektir. KDV 2 ile ilgi işlem olması halinde bu beyannamende verilir.

Öz kaynak hesaplaması 30/06/2025 tarihli mali tabloya göre; Aktif Toplamı (-) Borçlar = Öz kaynak

Bu konuda bizimde bilgimiz yok. Ticaret sicil ile yüz yüze görüşünüz.

İthalat işlemi için mükellefin tutuğu deftere göre farklılık olmaz. Tüm (İşletme /Bilanço) mükellefler Yurtdışından mal ve ATİK ithal edebilir. Özel bir durum ve süreç yok.

PAY DEFTERİ, YÖNETİM KURULU KARAR DEFTERİ, MÜDÜRLER KURULU KARAR DEFTERİ VE GENEL KURUL TOPLANTI VE MÜZAKERE DEFTERİNİN ELEKTRONİK ORTAMDA TUTULMASI ZORUNLULUĞU ÖZET BİLGİ: İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğ ile, ( Resmi Gazete 14/02/2025 /32813) 01 Temmuz 2025 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere aşağıdaki düzenlemeler yapılmıştır. 1. 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren Ticaret siciline tescil edilen kollektif, komandit, anonim, sermayesi paylara bölünmüş komandit ve limited şirketler ile kooperatiflere; pay defteri, yönetim kurulu karar defteri, müdürler kurulu karar defteri ve genel kurul toplantı ve müzakere defterini elektronik ortamda tutma zorunluluğu getirilmiştir. 2. 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren kuruluşu ticaret siciline tescil edilen bu şirketlerde defterler, şirketin ticaret siciline tescili ile birlikte eş zamanlı olarak sistemde oluşturularak aktif hale getirilecektir. 3. Bankalar, finansal kiralama şirketleri, faktoring şirketleri, tüketici finansmanı ve kart hizmetleri şirketleri, varlık yönetim şirketleri, SİGORTA ŞİRKETLERİ, anonim şirket şeklinde kurulan holdingler, döviz büfesi işleten şirketler, umumi mağazacılıkla uğraşan şirketler, tarım ürünleri lisanslı depoculuk şirketleri, ürün ihtisas borsası şirketleri, bağımsız denetim şirketleri, gözetim şirketleri, teknoloji geliştirme bölgesi yönetici şirketleri, 28/7/1981 tarihli ve 2499 sayılı Sermaye Piyasası Kanununa tabi şirketler ile serbest bölge kurucusu ve işleticisi şirketlerin kuruluşları, 1 Temmuz 2025 tarihinden itibaren elektronik ortamda defter tutma yükümlülüğü kapsamına girmektedirler. Bu şirketler, yükümlülüğün doğduğu tarihten itibaren en geç iki ay içinde Tebliği Eki-1’deki örneğe uygun düzenlenen bir kararla birlikte notere başvurarak fiziki defterlerin kapanış onayını yaptırmak zorundadırlar. 4. TEBLİĞ, HALEN FAALİYETTE BULUNAN TİCARET ŞİRKETLERİNE KARAR DEFTERLERİNİ ELEKTRONİK ORTAMDA TUTMA ZORUNLULUĞU GETİRMEMEKTEDİR. 5. Defterlerini elektronik ortamda tutmaya başlayan şirketler, her ne sebeple olursa olsun söz konusu defterlerini yeniden fiziki ortamda tutamayacaklardır. 6. Sistemde oluşturulan defterler üzerinde işlem yapma yetkisi, şirket yönetim organı veya yönetici ortaklar tarafından yönetim organı üyeleri, yönetici ortaklar veya üçüncü kişiler arasından belirlenecek sistem kullanıcısına aittir. Sistem kullanıcısı olarak birden fazlakişi belirlenebilecektir. 7. Sistem kullanıcısı, şirketin kuruluşunda Tebliğ Eki-2’deki örneğe uygun olarak fiziki ortamda hazırlanan veya MERSİS üzerinden elektronik ortamda oluşturulan ve şirket sözleşmesinde belirlenen yönetim organı üyeleri veya yönetici ortakların tamamı tarafından onaylanan bir formla belirlenir. 8. Fiziki olarak defter tutan şirketlerin elektronik ortamda pay defteri tutmaya başlayacağı durumlarda fiziki pay defterinde yer alan güncel durumu gösteren kayıtlar Kullanıcı tarafından elektronik pay defterine aktarılır. 9. Elektronik ortamda tutulan defterler için açılış ve kapanış onayı aranmaz. 10.Sistem üzerinde oluşturulan defterler şirketlerin kullanımına hazır halde elektronik defter dosyası formatında Ticaret Bakanlığı’nın bilgi sisteminde muhafaza edilir. 11.Sistemde, tüm işlemler kayıt tarihlerine göre üzerinde herhangi bir değişiklik yapılamayacak şekilde kayıt altında tutulur. 12.Elektronik genel kurul ve yönetim kurulu sistemleriyle entegrasyon sağlanana kadar elektronik ortamda düzenlenen kararlar Ticaret Bakanlığınca duyuru yapılana kadar sistem kullanıcısı tarafından Sisteme aktarılacaktır. Defterlere kayda dayanak fiziki karar tutanakları ve ilgili diğer belgelerin istenildiğinde ibraz edilmek üzere muhafaza edilmesi zorunludur. AŞAĞIDAKİ LİNKDEKİ DUYURUYU İNCELEYİNİZ. https://www.turmob.org.tr/ekutuphane/Read/fc8675ce-0a05-4353-aa35-3c200fa1f06e

PAY DEFTERİ, YÖNETİM KURULU KARAR DEFTERİ, MÜDÜRLER KURULU KARAR DEFTERİ VE GENEL KURUL TOPLANTI VE MÜZAKERE DEFTERİNİN ELEKTRONİK ORTAMDA TUTULMASI ZORUNLULUĞU İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğ ile, ( Resmi Gazete 14/02/2025 /32813) 01 Temmuz 2025 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere aşağıdaki düzenlemeler yapılmıştır. 1. 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren Ticaret siciline tescil edilen kollektif, komandit, anonim, sermayesi paylara bölünmüş komandit ve limited şirketler ile kooperatiflere; pay defteri, yönetim kurulu karar defteri, müdürler kurulu karar defteri ve genel kurul toplantı ve müzakere defterini elektronik ortamda tutma zorunluluğu getirilmiştir. 2. 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren kuruluşu ticaret siciline tescil edilen bu şirketlerde defterler, şirketin ticaret siciline tescili ile birlikte eş zamanlı olarak sistemde oluşturularak aktif hale getirilecektir. 3. BANKALAR, FİNANSAL KİRALAMA ŞİRKETLERİ, FAKTORİNG ŞİRKETLERİ, TÜKETİCİ FİNANSMANI VE KART HİZMETLERİ ŞİRKETLERİ, VARLIK YÖNETİM ŞİRKETLERİ, SİGORTA ŞİRKETLERİ, ANONİM ŞİRKET ŞEKLİNDE KURULAN HOLDİNGLER, DÖVİZ BÜFESİ İŞLETEN ŞİRKETLER, UMUMİ MAĞAZACILIKLA UĞRAŞAN ŞİRKETLER, TARIM ÜRÜNLERİ LİSANSLI DEPOCULUK ŞİRKETLERİ, ÜRÜN İHTİSAS BORSASI ŞİRKETLERİ, BAĞIMSIZ DENETİM ŞİRKETLERİ, GÖZETİM ŞİRKETLERİ, TEKNOLOJİ GELİŞTİRME BÖLGESİ YÖNETİCİ ŞİRKETLERİ, 28/7/1981 tarihli ve 2499 sayılı Sermaye Piyasası Kanununa tabi şirketler ile serbest bölge kurucusu ve işleticisi şirketlerin kuruluşları, 1 Temmuz 2025 tarihinden İtibaren elektronik ortamda defter tutma yükümlülüğü kapsamına girmektedirler. Bu şirketler, yükümlülüğün doğduğu tarihten itibaren en geç iki ay içinde (SON GÜN 01/09/2025) Tebliği EKİNDEKİ Eki-1’deki örneğe uygun düzenlenen bir kararla birlikte notere başvurarak fiziki defterlerin kapanış onayını yaptırmak zorundadırlar.

PAY DEFTERİ, YÖNETİM KURULU KARAR DEFTERİ, MÜDÜRLER KURULU KARAR DEFTERİ VE GENEL KURUL TOPLANTI VE MÜZAKERE DEFTERİNİN ELEKTRONİK ORTAMDA TUTULMASI ZORUNLULUĞU İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğ ile, ( Resmi Gazete 14/02/2025 /32813) 01 Temmuz 2025 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere aşağıdaki düzenlemeler yapılmıştır. 1. 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren Ticaret siciline tescil edilen kollektif, komandit, anonim, sermayesi paylara bölünmüş komandit ve limited şirketler ile kooperatiflere; pay defteri, yönetim kurulu karar defteri, müdürler kurulu karar defteri ve genel kurul toplantı ve müzakere defterini elektronik ortamda tutma zorunluluğu getirilmiştir. 2. 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren kuruluşu ticaret siciline tescil edilen bu şirketlerde defterler, şirketin ticaret siciline tescili ile birlikte eş zamanlı olarak sistemde oluşturularak aktif hale getirilecektir. 3. Bankalar, finansal kiralama şirketleri, faktoring şirketleri, tüketici finansmanı ve kart hizmetleri şirketleri, varlık yönetim şirketleri, SİGORTA ŞİRKETLERİ, anonim şirket şeklinde kurulan holdingler, döviz büfesi işleten şirketler, umumi mağazacılıkla uğraşan şirketler, tarım ürünleri lisanslı depoculuk şirketleri, ürün ihtisas borsası şirketleri, bağımsız denetim şirketleri, gözetim şirketleri, teknoloji geliştirme bölgesi yönetici şirketleri, 28/7/1981 tarihli ve 2499 sayılı Sermaye Piyasası Kanununa tabi şirketler ile serbest bölge kurucusu ve işleticisi şirketlerin kuruluşları, 1 Temmuz 2025 tarihinden İtibaren elektronik ortamda defter tutma yükümlülüğü kapsamına girmektedirler. Bu şirketler, yükümlülüğün doğduğu tarihten itibaren en geç iki ay içinde (SON GÜN 01/09/2025) Tebliği EKİNDEKİ Eki-1’deki örneğe uygun düzenlenen bir kararla birlikte notere başvurarak fiziki defterlerin kapanış onayını yaptırmak zorundadırlar.

Tasfiye başlangıcında "Tasfiye halinde" unvanı ile e-defter başvurusu yapılacak. Tasfiyeye giriş için Kurumlar Vergisi Beyannamesi ; Kurumlar Vergisi Kanunu'nun 14. maddesinde de belirtildiği üzere hesap döneminin kapandığı ayı takip eden 4.ayın birinci gününden son günü sonuna kadar verilir. Sizin firmanızın Tasfiye giriş beyannamesi ; 01/01/2025 -02/07/2025 dönemi için beyanname yukarıdaki tanıma göre; 01-30/KASIM /2025 tarihinde verilecektir. Beyanname de Dönem tipi "kıst dönem" seçilir. Gib bdp programından e beyanname olarak verilecektir. BU TARİH DEN ÖNCE TASFİYEYE GİRİŞ BEYANNAMESİ VERİLEMEZ. Tasfiye sonu beyannamesi ise ; Tasfiye işleminin bitiminin tescilinden itibaren 1 ay içinde verilecektir (son beyanname).

VERGİ MÜKELELFİ OLMAYAN KİŞİLERDEN ALINAN CEP TELEFONU İÇİN DÜZENLENECEK GİDER PUSULASINDA KDV VE GV STOPAJI HESAPLANMAZ.

Faydalı ömrü biten ATİK ler için amortisman ayrılmaz.

Verilmez. Aşağıdaki duyurumuzu inceleyiniz. https://ismmmo.org.tr/dosya/2730/Mevzuat-Dosya/Gercek-faydalaniciya-iliskin-bildirim-formu-hakkinda-aciklama-ek-25082021.pdf

Adi ortaklık mükellefiyeti DBS den işletme defteri olarak da tutulabilir.

GELİR VERGİSİ Mükellefleri İçin; 10 / EYLÜL/ 2025 KURUMLAR VERGİSİ Mükellefleri İçin; 14/ EYLÜL/ 2025 (15/09/2025) GÜNCEL BERAT GÖNDERME TAKVİMİ AŞAĞIDAKİ LİNKDEDİR. https://archive.ismmmo.org.tr/docs/mevzuat/PratikBilgiler/2025_vergi/23.pdf

Ortaklık 31/08/2025 den önce sonlandırıldığı için bildirimin verilmeyeceği görüşündeyiz.

31 Aralık 2024 tarihli Resmî Gazete’de yayımlanan 6 sıra numaralı Tebliğ ile 1 sıra numaralı Elektronik Defter Tebliği’nde aşağıdaki değişiklikler yapılmıştır: 1. Envanter defterinin ihtiyari olarak e-Defter şeklinde tutulabilmesi e-Defter kapsamında olan mükellefler envanter defterini ihtiyari bir şekilde e-Defter olarak tutabileceklerdir. Envanter defterinin format ve standardı edefter.gov.tr adresinde belirlenecektir. Ayrıca Gelir İdaresi Başkanlığına, Tebliğ’de yer alan farklı kriterlere göre, edefter.gov.tr adresinde yayımlanacak duyuru ile envanter defterinin e-Defter olarak tutulmasına ilişkin zorunluluk getirme yetkisi de verilmiştir. a. Açılış ve kapanış onayının tanımı Envanter defterinin; - Açılış onayı, hesap döneminin ilk gününe ilişkin olarak alınan elektronik defter beratını, - Kapanış onayı ise hesap döneminin son gününe ilişkin olarak alınan elektronik defter beratını, İfade etmektedir. b. Envanter defterinin oluşturulma ve saklanma dönemi 1 sıra numaralı Elektronik Defter Tebliği uyarınca; e-Defter uygulamasına dâhil olanlar, edefter.gov.tr adresinde duyurulan format ve standartlara uygun olarak aylık dönemler itibarıyla e- Defterlerini oluşturmaya ve saklamaya başlamaktadırlar. e-Defter uygulamasına dahil olan mükellefler dahil olmaları gereken aydan itibaren söz konusu defterlerini kâğıt ortamında tutamazlar. Bu mükelleflerin kâğıt ortamında tuttukları defterler hiç tutulmamış sayılır. 6 sıra numaralı Tebliğ’le bu hükme; envanter defterinin hesap dönemi itibarıyla oluşturulup saklanacağı, mükelleflerin e-defter uygulamasına dahil oldukları aydan itibaren envanter defterlerini kâğıt ortamında tutamayacaklarına dair açıklamalar eklenmiştir

Düzenleyeceğiniz yansıtma faturasında konaklama vergisi hesaplanmaz. Konaklama vergisini oteller konaklayandan tahsil eder.

GV mükellefiyeti de açabilir. Şirket zorunluluğu yok.

Aktif de kayıtlı olmayan taşıtın hiç bir gideri yazılamaz. Kiralama işlemi Firmanız tarafından yapılması ve Akaryakıt için alınan ÖKC fişimde UTTS yazılı olması şarttır. UTTS logosu olmayan ÖKC fişinin tamamı KKEG dir. KDV de zaten indirilemez. Aşağıdaki linkdeki duyurumuzu inceleyiniz. https://ismmmo.org.tr/dosya/5144/Mevzuat-Dosya/19112024-gib-utts-duyurusu.pdf

Genel Kural, Akaryakıt istasyonlarından UTTS logolu olarak alınan ÖKC fişleri ile kayıt yapılır. Fatura ekinde liste değil de ÖKC fişlerin olması gerektiği görüşündeyiz.

Limited şirketlerde 500 hesap da ortakların hisse oranlarınca sermayeleri ayrı ayrı belirtilir. Pay satmak isteyen sermaye hesabındaki pay miktarına göre devir (satış yapılır)

KDV si KKEG (KDVK Md. 29) Kur farkı gideri ise 681 hesaba yazılır.

Bireysel mükellefiyeti olan SMMM ve Avukatlar Gerçek faydalanıcı bildirimi vermezler. Ancak ; Ortaklık şeklindeki SMMM ve Av lar için Bildirim verilecek.

Karşı taraf kabul ediyor ise; KDV li fatura düzenlenmesinde sıkıntı olmaz İş makineleri içim UTTS olmaz. Firmanın TC numarası değil, Firmanın Vergi Kimlik numarasını yer aldığı FATURA olması gerekir.

Site yönetiminde alınacak Gider pusulasında KDV ve GV stopajı olmaz.

Bu konuda bilgimiz yok.

Düzelteme beyannamesi verilecek. Beyanname düzeltildi diye inceleme yapılmaz. Düzelteme beyannamesin de ödeme çıkması halinde Pişmanlık zammı hesaplanır. Ceza kesilmez.