Konu hakkında bilgimiz yok VD den bilgi alınız.

MUHSGK merkezden tek beyanname olarak verilecek (Merkez+ Şubeler )

Sigorta başlangıç tarihlerine göre söz konusu yazının verilmesi ile ilgili şartlar 3 kategoriye ayrılmaktadır. A. Sigorta Başlangıç Tarihi 08.09.1999 ve Öncesinde Olanlar: Kadın ve erkek sigortalı ayrımı olmaksızın; 1-) Son çalışmış olduğu işyerinde en az 1 yıllık kıdeminin olması 2-) 15 yıl sigortalılık süresi (sigortalının hayatındaki ilk uzun vadeli sigorta başlangıcından sonra 15 yıl süre geçmesi) 3-) Sigortalının toplam en az 3600 gün prim ödeme gün sayısının bulunması B. Sigorta Başlangıç Tarihi 09.09.1999 ve 30.04.2008 Arasında Olanlar: Kadın ve erkek sigortalı ayrımı olmaksızın; 1-) Son çalışmış olduğu işyerinde en az 1 yıllık kıdeminin olması 2-) 25 yıl sigortalılık süresi ile birlikte toplam en az 4500 gün prim ödeme gün sayısının bulunması 3-) 25 yıl sigortalılık süresi olmayan sigortalının toplam en az 7000 gün prim ödeme gün sayısının bulunması C. Sigorta Başlangıç Tarihi 01.05.2008 ve Sonrasında Olanlar: Kadın / erkek sigortalı ayrımı ve sigortalılık süresi şartı olmaksızın son çalışmış olduğu işyerinde en az 1 yıllık kıdeminin olması şartıyla, - 01.05.2008-31.12.2008 arasında ilk defa sigortalı olanlar için 4600 prim günü - Sigorta başlangıcı 2009 olanlar için 4700 prim günü - Sigorta başlangıcı 2010 olanlar için 4800 prim günü - Sigorta başlangıcı 2011 olanlar için 4900 prim günü - Sigorta başlangıcı 2012 olanlar için 5000 prim günü - Sigorta başlangıcı 2012 olanlar için 5000 prim günü - Sigorta başlangıcı 2012 olanlar için 5000 prim günü - Sigorta başlangıcı 2013 olanlar için 5100 prim günü - Sigorta başlangıcı 2014 olanlar için 5200 prim günü - Sigorta başlangıcı 2015 olanlar için 5300 prim günü - Sigorta başlangıcı 2016 ve sonrasında olanlar için 5400 prim günü şartları gerekmektedir.

Konu hakkında Tabipler odasından bilgi almanız gerekmektedir.

Yabancı işçi çalıştırmak isteyen şahıs şirketleri, Türkiye'de mevcut mevzuat çerçevesinde yasal izin ve şartlara uygun olarak çalıştırma yapabilirler. Yabancı işçi çalıştırmak için şahıs şirketleri, Türk vatandaşlarının en az 5'i çalıştırması gerekmektedir. Ayrıca, şirketin sermayesi en az 100.000 TL olmalıdır. Yabancı çalışanların ücretleri, Çalışma Bakanlığı'nın belirlediği asgari ücretin altında olmamalıdır.Kişi sayısı sınırına ek olarak bir de firmaların tabi olduğu sermaye üzerinden de şartlar belirlenmiştir. Yabancı işçi çalıştırmak isteyen firmanın ödenmiş sermayesi en az 100.000 TL, brüt satış tutarı ise 800.000 TL olmalıdır.

Adres değişikliği bilgileri Ticaret sicilden VD elektronik ortamda iletilmektedir. (VUK 546 Sayılı Gn. Tb) Mükellefin kullandığı e- fatura ,e-arşiv faturadaki adresini mükellef tarafından değiştirilecek. Yoklama beklemeye gerek yok.

529 Diğer Sermaye Yedekleri Hesabı: Sermaye yedekleri hesap grubu içerisinde sayılanların dışında kalan diğer sermaye yedeklerinin izlendiği hesaptır. 331 Hesap sermaye yedeği değildir. Ortakların şirket verdiği borçların takibi için kullanış. Sermayeye ilave edilir veya ortaklara ödemek ile kapatılır.

Yurtdışından aldığınız yardımcı hizmet den Türkiye de yararlanarak hizmet üretmektesiniz Dolayısıyla hizmetten yararlanma Türkiye de olmaktadır. KDV 2 beyannamesi verileceği görüşündeyiz. Yurtdışına yaptığınız hizmet ihracatı için KDV istisnasın uygulanır.

Kullanılacak unvanda "SERBEST MUHASEBECİ MALİ MÜŞAVİR " cümlesi yer alması gerekir .Unvanın önünde veya arkasında istediğiniz kelimeleri uzun/kısa yazabilirsiniz.

DBS den işletme defteri tutan mükellefler dilerler ise e- fatura düzenleyebilirler. e-defter tutma zorunluluğu olmaz.

Senet ile sermaye ödenmez. Nakit tutar Bankaya yatırılak sureti ile ödeme yapılır.

Konu ile ilgili olarak Resmi Gazetede yayımlanan Cumhurbaşkanlığı kararı aşağıdaki linkdedir. https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2025/09/20250909-6.pdf Listede belirtilenler DIŞIN da kalan esnaf basit usul de kayıt tutmaya devam edecek . GVK daki hadler aşılması halinde gerçek usule tabi olurlar .

Sınıf değiştirme hesaplamışında Elde edilen hasılat KDV HARİÇ tutar dır.

Aşağıdaki bilgi notumuzu inceleyiniz. HİZMET İTHALATI Yurt dışında bulunan kişi ve kurumların Türkiye’deki müşterisine sunduğu hizmet karşılığı aldıkları paralar Türkiye’de gelir veya kurumlar vergisi türünden stopaja tabi tutulmaktadır. -Hizmeti yurt dışından sunan bir kurum olmalı, -Yapılan hizmetin stopaja tabi olması,(KVK 30.maddeye göre) Burada önemli olan bir diğer hususta, Türkiye ile ilgili ülke arasında çifte vergilendirmeyi önleme anlaşması olmamalı veya vergi anlaşmasında stopajı engelleyici bir hüküm bulunmamalıdır. STOPAJ Oran % 20 -Mühendislik, Danışmanlık, Montaj, Eğitim vb hizmetler, -Tercümanlık hizmetleri, serbest meslek kapsamında verilen hizmetler -Faiz ödemeleri(Borç verme faizi, Mevduat faizi,vb) -Kiralama Hizmet Bedeli, -Yurt dışından yazılım hizmetinin alınması, - Yurt dışında mukim firmadan alınan reklam hizmeti -Personel Ücretleri(Yurt dışında bulunan bir işletmede çalışan bir personel, geçici bir süre için Türkiye’de çalıştırıldığında yurt dışında bulunan işletmeye bu çalışma karşılığı yapılan ödemeler) -Gayri maddi haklar(Know-how, ticaret unvanı, telif, vb) MUHTASAR KOD.284 HİZMET İTHALATINDA KDV SORUMLULUĞU Aşağıda belirtilen hizmetlerin ithal edilmesi durumunda faydalanmanın Türkiye’de olması ve söz konusu hizmetin KDV’den istisna edilmemiş olması şartıyla KDV sorumluluğu doğar; -Proje Hizmetleri(Yurt dışında çizilen bir mimari projenin Türkiye’ye gönderilmesi) -Yurt dışından danışmanlık hizmeti, montaj hizmeti gibi teknik hizmetlerin alınması yada tamir bakım hizmetinin alınması, (Türkiye’de üretimi yapılan bir mal için yurt dışında pazar oluşturmak anlamında gerekli çalışmaları yapan ve yurt dışında bulunan bir kişiye yapılacak komisyon ödemesi KDV sorumluluğunu doğurmaz. Ancak, Türkiye’de bulunan otel, hastane, okul gibi işletmeler için müşteri bulma karşılığı yapılan ödemeler KDV sorumluluğunu doğurur. Burada esas olan, hizmetten yurt dışında mı yoksa yurt içinde mi yararlanıldığıdır.) -Yurt dışından gayri maddi hak alınması(Know-how, ticaret unvanı, telif, vb) -Yurt dışından yazılım hizmetinin alınması, -Kiralama işleri(Yurt dışından kiralanan bir makinanın Türkiye’ye getirilip kullanılması) - Personel Ücretleri(Yurt dışında bulunan bir işletmede çalışan bir personel, geçici bir süre için Türkiye’de çalıştırıldığında yurt dışında bulunan işletmeye bu çalışma karşılığı yapılan ödemeler) -Faiz ödemeleri(Yurt dışında bulunan ve banka yada finans kurumu olmayan bir kişiye alınan borç para için faiz ödenmesi. Yurt dışında bulunan bir bankadan kredi alınması karşılığı ödenen faizler için KDV sorumluluğu doğmaz) Hizmet ithalatından dolayı KDV türünden doğan sorumluluk 2 No.lu KDV beyannamesi ile beyan edilir ve ödenir. (Oran % 20) ve aynı dönemde 1 No.lu KDV beyannamesinde indirim konusu yapılır.. STOPAJ VE KDV MATRAHININ TESPİT EDİLMESİ Hizmet ithalatı için yurt dışında bulunan kişi yada kurumlara ödeme yapılırken net bir tutar üzerinden anlaşılmış ise, hem KDV hem de gelir ve kurumlar vergisi türünden yapılacak beyanname brüt tutar üzerinden yapılmalı. Çifte vergilendirmeyi önleme anlaşması olan ülkeler ve oranlar için aşağıdaki linki inceleyiniz. https://www.gib.gov.tr/mevzuat/tur/4/anlasma/3

Gider yazılmaz KV beyannamesinden indirilmez. KKEG olur.

Müstahsil makbuzu ÇİFTÇİ lerden alınan zirai ürünler için düzenlenen belgedir. Bahsettiğiniz mallar için GİDER PUSULASI düzenlenir. Gider pusulasında GV stopajı ve KDV hesaplanmaz.

E-SMM DE % 20 GV STOPAJI HESAPLANACAK. MUHSGK MÜKELLEFİYETİ AÇILACAK. E-SMM DE KESİLEN GV STOPAJI BEYAN EDİLECEK.

1-Verdiğiniz bilgilere göre 2027 den itibaren e-defter tutulacak. 2-Sınıf değiştirme hadleri aşılması halinde 2026 de e-defter tutulur Envanter defterini İSTER ise e-defter tutulur. İSTERDE noterden tasdik ettirebilir.

Güncel KDV oranları için https://cdn.gib.gov.tr/api/gibportal-file/file/getFileResources?objectKey=arsiv/yardim-kaynaklar/yararli-bilgiler/kdv-oranlari.pdf Linkini İnceleyiniz. Bahsettiğiniz Mal /Hizmet (I ) (BİR) sayılı listede ise ; % 1 , ( II ) (İKİ) sayılı listede ise; % 10 Her iki listede de yok ise; Genel oran olan % 20 uygulanır.

2025 yılı e-envanter berat gönderimi (Kapanış) BOŞ' da OLSA ; GV mükellefleri için 10/04/2026 KV mükellefleri için 10/05/2026 Yapılacaktır. VD bilgi verilmez.

30/09/2025

Mevzuat da değişiklik yok. % 25 KV hesaplanır.

Kâr Payı Avansı Dağıtımı Hakkındaki Tebliğ hükümlerine göre avans kar payı dağıtılabilmesi için; kâr payı avansı dağıtılacak hesap dönemi içinde yapılacak genel kurul toplantısında kâr payı avansı dağıtılmasına ilişkin karar alınması ve kâr payı avansı dağıtılacak hesap döneminde hazırlanan üç, altı veya dokuz aylık ara dönem finansal tablolara göre kâr edilmiş olması şartlarının birlikte gerçekleşmesi gerekmektedir. Dağıtılacak kâr payı avansı; varsa geçmiş yıllar zararlarının tamamının, vergi, fon ve mali karşılıkların, kanunlara ve sözleşmeye göre ayrılması gereken yedek akçelerin, varsa imtiyazlı pay sahipleri, intifa senedi sahipleri ve kâra katılan diğer kimseler için ayrılacak tutarların oluşan ara dönem kârından indirilmesi suretiyle hesaplanacaktır. Ödenecek kâr payı avansı, BU ŞEKİLDE HESAPLANAN TUTARIN YARISINI GEÇEMEYECEKTİR. Dağıtılmasına karar verilen kâr payı avansı tutarları Tebliğin avans ödemeleri kurallarına uygun olarak kararı izleyen en geç 6 hafta içerisinde ödenmesi gerekmektedir. Kurumlar vergisi mükelleflerince avans kâr payı dağıtımı yapılması halinde, dağıtılan kâr payları üzerinden elde edenin hukuki niteliğine göre vergi kesintisi yapılacaktır.( % 15) Kesilen vergiler, avans kâr payı dağıtımının yapıldığı aya ait muhtasar beyanname ile beyan edilecektir.

1-HİSSE DEVRİ İLE ŞİRKETİN VARLIKLARININ İLGİSİ YOK. HİSSE TUTARI (BEDELİ) SATICI (HİSSEDAR) İLE ALICI ARASINDAKİ ANLAŞMAYA GÖRE YAPILIR. 2-A.Ş. HİSSE SATIŞININ VERGİLEMESİ İÇİN 2025 YILI MALİ REHBERİMİZDE Kİ AŞAĞIDAKİ LİNKDE BULUNAN BİLGİLERİ İNCELEYİNİZ. https://archive.ismmmo.org.tr/docs/mobil_mali_rehber/2025/10_11.pdf

01/07/2026 dan itibaren e-fatura kullanmaya başlanacak 01/01/2027 den itibaren e-defter tutacak.

3289 sayılı Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünün Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun ile 17.6.1992 tarihli ve 3813 sayılı Türkiye Futbol Federasyonu Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun kapsamında yapılan sponsorluk harcamalarının; AMATÖR SPOR DALLARI İÇİN TAMAMI, PROFESYONEL SPOR DALLARI İÇİN % 50’Sİ.İNDİRİLİR. GVK Md. 89/8 KVK Md.10/(1) -b

Gr altın için KDV hesaplanmaz.

Sınıf değiştirme hadlerine göre 1. Sınıf dan 2. sınıfa tabi olunur. 2. Sınıf olunması halinde İşletme defteri tutulur. e-arşiv fatura kullanılır.

KDV tevkifti olmaz.

Sorunuz saat 11,34 de yanıtlandı.

1-Taşıtın Faturası adi ortaklıkça düzenlenir. plaka için fatura düzenlenmez. 2-Ticari plaka satışından elde edilen kazanç GVK Mük 80./6. maddesine göre GV den istisna edilmiştir. Ancak , 7104 sayılı Kanunun 21. Maddesi ile yapılan düzenlemede “2/7/1964 tarihli ve 492 sayılı Harçlar Kanununa bağlı (2) sayılı Tarifenin “I. Değer ve Ağırlık üzerinden alınan nispi harçlar:” başlıklı bölümünün (1) numaralı fıkrasına son paragraftan önce gelmek üzere aşağıdaki paragraf eklenmiştir. “Taksi, dolmuş, minibüs ve umum servis araçlarına ait ticari plakaların devrine ilişkin işlemlerde, alım satım bedeli üzerinden (Alınacak harcın miktarında, bu fıkrada düzenlenen üst sınır dikkate alınmaz.) (Binde 30) . Bu düzenleme ile; Taksi, dolmuş, minibüs ve umum servis araçlarına ait ticari plakaların devrinde BİNDE 30 (% 3) ORANINDA Harç hesaplanacaktır. Ödenen harç nihai vergidir. Elde edilen kazanç için ayrıca GELİR VERGİSİ ödenmez. Gerçek usule tabi mükellefler PLAKA satış bedeli için düzenleyecekleri Faturada % 20 KDV hesaplanacaktır. DÜZENLENEN BU FATURADAKİ SATIŞ BEDELİ GELİR YAZILMAZ DÜZENLENEN FATURA KDV HESAPLAMASI İÇİNDİR. Plaka dışındaki TAŞITIN satışında da % 20 KDV hesaplanacaktır. ÖDEMELER BANKA ARACILIĞI İLE YAPILIR.

Çimento Fabrikası İrsaliyede Bayinin Unvanını yazacak. Sevk irsaliyesi veya e-irsaliyeye Malın teslim edildiği yerin (Bayinin mal sattığı müşterinin) adresi yazılması gerekir.

Uygun olur. Açabilirsiniz.

PAY DEFTERİ, GENEL KURUL TOPLANTI VE MÜZAKERE DEFTERİNİN ELEKTRONİK ORTAMDA TUTULMASI ZORUNLULUĞU , ENVANTER DEFTERİ HAKKINDA ÖZET BİLGİ : Ticaret Bakanlığı ve Hazine-Maliye Bakanlığı, 20/09/2025 Tarih ve 33023 sayılı Resmi Gazete de yayımlanan Tebliğ ile ile YÖNETİM KURULU KARAR DEFTERİNİ ELEKTRONİK DEFTER kapsamından çıkartıldı. Elektronik defter sistemine geçmekle yükümlü şirketler yalnızca PAY DEFTERLERİ İLE GENEL KURUL TOPLANTI VE MÜZAKERE DEFTERLERİNİ ELEKTRONİK ORTAMDA TUTMAKLA YÜKÜMLÜ OLACAKTIR Bununla birlikte yönetim kurulu karar defterinin ihtiyari olarak elektronik ortamda tutulması mümkündür. 20/09/2025 Tarihinden itibaren Yönetim kurul karar defterinin yeniden fiziki ortamda (Kağıt defter) tutulması imkanı getirilmiştir: Değişiklik Tebliği ile eklenen geçici madde uyarınca 20 Eylül 2025 tarihinden önce yönetim kurulu karar defterini elektronik ortamda tutmaya başlayan şirketlerin yönetim kurulu karar defterlerini yeniden fiziki ortamda tutmak istemeleri ve buna ilişkin yönetim kurulu kararını 1 Ocak 2026 tarihine kadar Ticaret Bakanlığı’na sunmaları halinde elektronik defterlerinin kapatılarak fiziki defter açılışının Ticaret Bakanlığı tarafından verilecek belge üzerine noterler tarafından yapılması imkanı düzenlenmiştir. 01/01/2026 TARİHİNDEN İTİBAREN KURULACAK ŞİRKETLERDE; ELEKTRONİK DEFTER SİSTEMİNE GEÇMEKLE YÜKÜMLÜ ŞİRKETLER YALNIZCA PAY DEFTERLERİ İLE GENEL KURUL TOPLANTI VE MÜZAKERE DEFTERLERİNİ ELEKTRONİK ORTAMDA TUTMAKLA YÜKÜMLÜ OLACAKTIR. Bununla birlikte yönetim kurulu karar defterinin ihtiyari olarak elektronik ortamda tutulması mümkündür. Mevcut şirketler ve 2025 de kurulacak şirketler ,Pay defterini ve Genel Kurul toplantı ve Müzakere defterlerini Kağıt ortamda tutmaya devam edebilecektir.

A.Ş. ortağı kaç kişi veya kim olursa olsun KV ,KDV, MUHSK ve gerektiğinde diğer mükellefiyetleri olacak. E-defter tutulacak İşletme defteri tutulmaz.

1)-Alıcının mükellef olup olmamasının bir önemi yok. Tüm Satışalar için fatura düzenlenir. 2-Alış tarihinin KDV uygulamasına etkisi yok. 3-Konutlar için 150 metre kareye kadar % 10 150 metre kareden fazla olması halinde fazla kısma % 20 KDV hesaplanır. Kademeli oran uygulanır. İş yerleri için metrekare ne olur ise olsun oran % 20

Konu ile ilgili olarak Resmi Gazetede yayımlanan Cumhurbaşkanlığı kararı aşağıdaki linkdedir. https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2025/09/20250909-6.pdf Listede belirtilenler DIŞIN da kalan esnaf basit usul de kayıt tutmaya devam edecek .

VD de mükellefiyetinizi kapatmanız halinde aynı gün Şifrelerde iptal olur. Sizin ve müşterilerinizin beyannamesi başka bir SMMM tarafından verilecek.

Tasfiyeye giriş için Kurumlar Vergisi Beyannamesi ; Kurumlar Vergisi Kanunu'nun 14. maddesinde de belirtildiği üzere hesap döneminin kapandığı ayı takip eden 4.ayın birinci gününden son günü sonuna kadar verilir. Sizin firmanızın Tasfiye giriş beyannamesi ; 01/01/2025 -27/10/2025 dönemi için beyanname yukarıdaki tanıma göre; 01-28/ Şubat /2026 tarihinde verilecektir. Beyanname de Dönem tipi "kıst dönem" seçilir. Gib bdp programından e beyanname olarak verilecektir. BU TARİH DEN ÖNCE TASFİYEYE GİRİŞ BEYANNAMESİ VERİLEMEZ. Ayrıca ; 28/12/2025-31/12/2025 Dönemi beyannamesi ise Nisan /2026 de KIST DÖNEM/ TASFİYE DÖNEMİ seçeneği ile verilecek. Tasfiye sonu beyannamesi ise ; Tasfiye işleminin bitiminin tescilinden itibaren 1 ay içinde verilecektir (son beyanname).

Bilgi doğru değildir. Çalışma olup olmadığı konusunda bilgimiz yok.

Maliye Bakanlığı, vergi uyumunu riskli veya yetersiz bulduğu mükellef veya mükelleflerin yazılı bildirimde bulunarak e-gider pusulası uygulamasına geçmelerini zorunlu kılmaktadır. Bu konumda değil iseniz; 1)-Noterden tasdikli veya Anlaşmalı matbaadan bastırılan Gider pusulası düzenlenir. 2)-Ses ve sahne sanatçıları GV mükellefi olmak zorundadır. Gider pusulası ile ödeme yapılmaz. 3)-7.000 TL sınır 30.000 TL olarak değişti .30.000 TL na kadar Nakit ödenebilir.

264 Hs.

TABELANIN BOYUTU, IŞIKLI VEYA IŞIKSIZ OLMASINA GÖRE VERGİ ÖDENECEK. . (2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu madde 12-13-14-15-16 ) Verginin ismi ilan ve reklam vergisi 3568 SK daki reklam yasağı ile konun ilgisi yok

VD nin düşüncesi doğrudur. Beyanname vermediğiniz için resen tarhiyat yapılmış Yeniden beyanname verilmez. Vergi ve ceza ihbarnamesine Vergi mahkemesinde dava açabilirsiniz veya uzlaşma Talep edebilirsiniz (Vergi Uzlaşma kapsamında değildir cezada uzlaşılır)

PAY DEFTERİ, GENEL KURUL TOPLANTI VE MÜZAKERE DEFTERİNİN ELEKTRONİK ORTAMDA TUTULMASI ZORUNLULUĞU , ENVANTER DEFTERİ HAKKINDA ÖZET BİLGİ : Ticaret Bakanlığı ve Hazine-Maliye Bakanlığı, 20/09/2025 Tarih ve 33023 sayılı Resmi Gazete de yayımlanan Tebliğ ile ile YÖNETİM KURULU KARAR DEFTERİNİ ELEKTRONİK DEFTER kapsamından çıkartıldı. Elektronik defter sistemine geçmekle yükümlü şirketler yalnızca PAY DEFTERLERİ İLE GENEL KURUL TOPLANTI VE MÜZAKERE DEFTERLERİNİ ELEKTRONİK ORTAMDA TUTMAKLA YÜKÜMLÜ OLACAKTIR Bununla birlikte yönetim kurulu karar defterinin ihtiyari olarak elektronik ortamda tutulması mümkündür. 20/09/2025 Tarihinden itibaren Yönetim kurul karar defterinin yeniden fiziki ortamda (Kağıt defter) tutulması imkanı getirilmiştir: Değişiklik Tebliği ile eklenen geçici madde uyarınca 20 Eylül 2025 tarihinden önce yönetim kurulu karar defterini elektronik ortamda tutmaya başlayan şirketlerin yönetim kurulu karar defterlerini yeniden fiziki ortamda tutmak istemeleri ve buna ilişkin yönetim kurulu kararını 1 Ocak 2026 tarihine kadar Ticaret Bakanlığı’na sunmaları halinde elektronik defterlerinin kapatılarak fiziki defter açılışının Ticaret Bakanlığı tarafından verilecek belge üzerine noterler tarafından yapılması imkanı düzenlenmiştir. 01/01/2026 TARİHİNDEN İTİBAREN KURULACAK ŞİRKETLERDE; ELEKTRONİK DEFTER SİSTEMİNE GEÇMEKLE YÜKÜMLÜ ŞİRKETLER YALNIZCA PAY DEFTERLERİ İLE GENEL KURUL TOPLANTI VE MÜZAKERE DEFTERLERİNİ ELEKTRONİK ORTAMDA TUTMAKLA YÜKÜMLÜ OLACAKTIR. Bununla birlikte yönetim kurulu karar defterinin ihtiyari olarak elektronik ortamda tutulması mümkündür. Mevcut şirketler ve 2025 de kurulacak şirketler ,Pay defterini ve Genel Kurul toplantı ve Müzakere defterlerini Kağıt ortamda tutmaya devam edebilecektir. ENVANTER DEFTERİ : 2026 Yılı için Kağıt ortamda Noterden onaylatılarak Tutulabilir. İsteğe bağlı olarak e-defter şeklin de tutulabilir.(Zorunluluk yok) Yevmiye ve kebir 2025 de olduğu gibi e-defter olarak tutulmaya devam edilecektir.

01/07/2026 dan itibaren e-fatura kullanmaya başlanacak 01/01/2027 den itibaren e-defter tutacak.

Defter tutmak ve beyanname göndermek için Serbest olarak çalışılması gerekir. Bahsettiğiniz ortaklık için Büro faaliyeti olan SMMM ile sözleşme yapılması gerekir.

Fatura tutarının 2024 yılına ait olan kısmı 681 hesaba, 2025 yılına ait olan kısım ise 770 hesaba yazılır.

Güncel tarihli Mizan bilgileri baz alınır .(Örneğin 30/09/2025 Tarihli Mizan)

Bu konuda yayımlanmış rehber yok. Bahsettiğiniz konu (Kazakistan) hakkında bizimde bilgimiz yok.