1/6/2025 0040-DAMGA VERGISI BEYANNAMESINE İLIŞKIN ÖNEMLI DUYURU “0040-DAMGA” 1/6/2025 0040-Damga Vergisi Beyannamesine İlişkin Önemli Duyuru Gelir İdaresi Başkanlığı olarak, mükelleflerimize daha kaliteli hizmet sunmak, teknolojik yeniliklere uyum sağlamak ve beyannamelerin daha kolay, hızlı, kesintisiz ve güvenli bir şekilde verilebilmesini sağlamak amacıyla başlatılan “e-Beyan” projesi kapsamında hazırlanan “Damga Vergisi Beyannamesi” 1/6/2025 tarihinden itibaren 2025/Mayıs dönemi beyannamelerinden başlamak üzere uygulamaya açılacaktır. Mükelleflerimizin 2025/Mayıs ve takip eden dönemler için Dijital Vergisi Dairesi üzerinden “e-Beyan” uygulamasına erişim sağlayarak “+ Yeni Beyanname” butonu altında yer alan “0040-DAMGA” başlıklı Damga Vergisi Beyannamesini kullanarak beyannamelerini vermeleri gerekmektedir. e-Beyan uygulamasının ana sayfasının sağ üst köşesinde yer alan kullanıcı ünvanına ait simgeye basıldığında açılan “Yardım -> e-Beyanname Dokümanlar -> Hemen Başla” başlıklarına sırasıyla tıklanarak damga vergisi beyannamesinin sayfalarına ilişkin ayrıntılı açıklamaların bulunduğu modüle erişim sağlanabilmektedir. Konu hakkında VD ile görüşünüz.
Şahız firmaları için yapılan Sermaye artışı İTO sicil Müdürlüğüne bildirilmez.
Aşağıdaki bilgi notumuzu inceleyiniz. HİZMET İTHALATI Yurt dışında bulunan kişi ve kurumların Türkiye’deki müşterisine sunduğu hizmet karşılığı aldıkları paralar Türkiye’de gelir veya kurumlar vergisi türünden stopaja tabi tutulmaktadır. -Hizmeti yurt dışından sunan bir kurum olmalı, -Yapılan hizmetin stopaja tabi olması,(KVK 30.maddeye göre) Burada önemli olan bir diğer hususta, Türkiye ile ilgili ülke arasında çifte vergilendirmeyi önleme anlaşması olmamalı veya vergi anlaşmasında stopajı engelleyici bir hüküm bulunmamalıdır. STOPAJ Oran % 20 -Mühendislik, Danışmanlık, Montaj, Eğitim vb hizmetler, -Tercümanlık hizmetleri, serbest meslek kapsamında verilen hizmetler -Faiz ödemeleri(Borç verme faizi, Mevduat faizi,vb) -Kiralama Hizmet Bedeli, -Yurt dışından yazılım hizmetinin alınması, - Yurt dışında mukim firmadan alınan reklam hizmeti -Personel Ücretleri(Yurt dışında bulunan bir işletmede çalışan bir personel, geçici bir süre için Türkiye’de çalıştırıldığında yurt dışında bulunan işletmeye bu çalışma karşılığı yapılan ödemeler) -Gayri maddi haklar(Know-how, ticaret unvanı, telif, vb) MUHTASAR KOD.284 HİZMET İTHALATINDA KDV SORUMLULUĞU Aşağıda belirtilen hizmetlerin ithal edilmesi durumunda faydalanmanın Türkiye’de olması ve söz konusu hizmetin KDV’den istisna edilmemiş olması şartıyla KDV sorumluluğu doğar; -Proje Hizmetleri(Yurt dışında çizilen bir mimari projenin Türkiye’ye gönderilmesi) -Yurt dışından danışmanlık hizmeti, montaj hizmeti gibi teknik hizmetlerin alınması yada tamir bakım hizmetinin alınması, (Türkiye’de üretimi yapılan bir mal için yurt dışında pazar oluşturmak anlamında gerekli çalışmaları yapan ve yurt dışında bulunan bir kişiye yapılacak komisyon ödemesi KDV sorumluluğunu doğurmaz. Ancak, Türkiye’de bulunan otel, hastane, okul gibi işletmeler için müşteri bulma karşılığı yapılan ödemeler KDV sorumluluğunu doğurur. Burada esas olan, hizmetten yurt dışında mı yoksa yurt içinde mi yararlanıldığıdır.) -Yurt dışından gayri maddi hak alınması(Know-how, ticaret unvanı, telif, vb) -Yurt dışından yazılım hizmetinin alınması, -Kiralama işleri(Yurt dışından kiralanan bir makinanın Türkiye’ye getirilip kullanılması) - Personel Ücretleri(Yurt dışında bulunan bir işletmede çalışan bir personel, geçici bir süre için Türkiye’de çalıştırıldığında yurt dışında bulunan işletmeye bu çalışma karşılığı yapılan ödemeler) -Faiz ödemeleri(Yurt dışında bulunan ve banka yada finans kurumu olmayan bir kişiye alınan borç para için faiz ödenmesi. Yurt dışında bulunan bir bankadan kredi alınması karşılığı ödenen faizler için KDV sorumluluğu doğmaz) Hizmet ithalatından dolayı KDV türünden doğan sorumluluk 2 No.lu KDV beyannamesi ile beyan edilir ve ödenir. (Oran % 20) ve aynı dönemde 1 No.lu KDV beyannamesinde indirim konusu yapılır.. STOPAJ VE KDV MATRAHININ TESPİT EDİLMESİ Hizmet ithalatı için yurt dışında bulunan kişi yada kurumlara ödeme yapılırken net bir tutar üzerinden anlaşılmış ise, hem KDV hem de gelir ve kurumlar vergisi türünden yapılacak beyanname brüt tutar üzerinden yapılmalı. Çifte vergilendirmeyi önleme anlaşması olan ülkeler ve oranlar için aşağıdaki linki inceleyiniz. https://www.gib.gov.tr/cifte-vergilendirmeyi-onleme-anlasmalari
İhraç kayıtlı mal 3 ay içinde ihraç edilmesi gerekir Yurt içine ihraç kayıtlı satılmaz. KDV tahsil edilerek teslim yapılır. İhraç kayıtlı malı ihraç etmeyip yurtiçine satan mükellef imalatçıya KDV ni ödemesi gerekir.
Alacağınız için Dava açmanız gerekir. VUK 323 maddesine göre Karşılık ayrılır. Şüpheli Alacaklar Madde 323 (Değişik: 30/12/1980 - 2365/55 md.) Ticari ve zirai kazancın elde edilmesi ve idame ettirilmesi ile ilgili olmak şartıyla; 1. (Değişik: 1/5/1981 - 2455/3 md.) Dava veya icra safhasında bulunan alacaklar; 2. Yapılan protestoya veya yazı ile bir defadan fazla istenilmesine rağmen borçlu tarafından ödenmemiş bulunan (7338 sayılı kanunun 35 inci maddesiyle değişen ibare; Yürürlük: 26.10.2021)ve 3.000 (577 Sıra No.lu V.U.K Genel Tebliği ile 1.1.2025'den itibaren 20.000 -TL) Türk lirasını aşmayan(*) alacaklar; Şüpheli alacak sayılır. Yukarıda yazılı şüpheli alacaklar için değerleme gününün tasarruf değerine göre pasifte karşılık ayrılabilir. Bu karşılığın hangi alacaklara ait olduğu karşılık hesabında gösterilir. Teminatlı alacaklarda bu karşılık teminattan geri kalan miktara inhisar eder. Şüpheli alacakların sonradan tahsil edilen miktarları tahsil edildikleri dönemde kar-zarar hesabına intikal ettirilir. (7338 sayılı kanunun 35 inci maddesiyle eklenen fıkra; Yürürlük: 26.10.2021)İşletme hesabı esasında defter tutan mükellefler, yukarıdaki fıkralar kapsamında tespit edilen şüpheli alacaklarını defterlerinin gider kısmına ve bunlardan sonradan tahsil edilen miktarları ise tahsil edildikleri dönemde defterlerinin gelir kısmına, hangi alacaklara ait olduğunu gösterecek şekilde, kaydederler.
Geçici mühlet sonu beklendikten sonra şüpheli alacak işlemi yapılır.
Gider yazabilirsiniz.
Sayfanın üzerin çizgi çekip, iptal kelimesi yazılır.
Elbette KDV mükellefi olacak Düzenlediği faturada % 10 KDV ve % 2 Konaklama vergisi hesaplayacak. Normal mükellefler gibi Geçici vergi ve yıllık beyanname verecek.
Serbest olarak çalışan meslek mensupları ; Bir işverene bağlı olarak başka bir unvan veya konumda kısmi veya tam zamanlı ücretli olarak çalışamazlar. Bağ kurlu olmak zorundadırlar.
İndirim ödenecek vergiden yapılır iade veya sermayeye ilavesi olmaz.
Daha önceki cevabımızda da belirttiğimiz gibi mesleki giderler için Mutlaka GVK 68. maddeye okumanız gerekir. Mükellefiyetinizin başladığı tarih den itibaren Brüt kiradan % 20 GV yapılacak, Kiranın tamamı Gider yazılır. Diğer giderlerin yarısı yazılır. Bu hususlar GVK 68/1. maddede belirtilmiştir Kira sözleşmesi mükellefiyet tarihi itibari ile DV tabidir.
Türkiye’de 1479 sayılı Kanun kapsamında zorunlu sigortalılıkları devam ederken ülkemizle ikili sosyal güvenlik sözleşmesi olan ülkelere giden kişilerin sadece yurt dışına çıktıkları için yurt içindeki Bağ-Kur sigortalılıklarının sona erdirilmesine gerek bulunmamaktadır. Yani 1479 sayılı yasa kapsamında sigortalı olanların Bağ-Kur sigortalılıkları Almanya’ya gittikleri tarihten itibaren değil, ancak yabancı ülkelerde çalışmaya başladıkları tarihten itibaren sona erdirilmesi gerekmektedir.
Kısmi süreli sözleşmede işçinin hakları yönünden yıl bazlı olarak bir farkı bulunmamaktadır. Örneğin haftada sadece 3 gün ve günlük 4 saat çalışan bir işçinin yıllık izin süresi 1 yıl sonra yine 14 gün olacaktır. Ancak bu yıllık izin süresini ücret olarak hesaplayacak olursak 14 günlük yıllık izin süresi içinde işçi 6 gün ve çalışacaktır yani 14 günlük yıllık izin süre için kendisine 6 günlük maaş verilmesi gerekecektir. Yine aynı şekilde resmî tatillerde çalışması halinde kişiye 1 günlük yani sadece günlük çalışma süresi olan 4 saatlik ücret vermeniz gerekecektir.
35 ülke ile imzalanan sosyal güvenlik anlaşmalarına ilave olarak Bulgaristan ile 1 Mayıs 1989 tarihinden sonra Türkiye Cumhuriyeti’ne göç etmiş kişilerin, Bulgaristan Cumhuriyeti kanunlarına göre verilmesi gereken emekli aylıklarının ülkemizde ödenmesine yönelik olarak Bulgaristan ile sosyal güvenlik alanındaki işbirliği anlaşması imzalanmıştır. Sosyal güvenlik anlaşmaları taraf ülkelerin vatandaşları ve çalışanlarının sosyal güvenlik haklarının mütekabiliyet esasları çerçevesinde korunması ve güvence altına alınabilmesi amacıyla akdedilen anlaşmalardır. Anlaşma hükümlerine göre ülkeler arasında farklılık göstermekle birlikte sosyal güvenlik anlaşmaları yürürlüğe girdiğinde genel olarak; Anlaşma kapsamındaki kişilerin sosyal güvenlik hak ve yükümlülükleri bakımından eşit işlem görmelerini sağlar. Tarafların mevzuatlarında öngörülen sosyal güvenlik yardımlarına hak kazanılması için, akit taraf devletlerde geçen hizmet sürelerinin birleştirilmesini mümkün kılar. Geçici olarak diğer akit tarafta çalışanların, kendi nam ve hesabına çalışan ve diğer akit taraf ülkesinde bulunanların, diplomatik misyon mensuplarının ve devlet hizmeti görmek üzere diğer akit taraf ülkesinde bulunanların tabi olacağı sosyal güvenlik mevzuatı belirlenir ve böylece mükerrer sigortalılık önlenir. Aylık veya gelir almakta iken diğer akit taraf ülkesinde ikamet edenlerin aylık ve/veya gelirleri yeni ikamet yerinde de ödenir. Geçici olarak bulunma, daimi ikamet veya geçici olarak diğer ülkede çalışma gibi durumlarda bir akit taraf sigortalısının diğer akit taraf ülkesinde sağlık yardımlarından yararlanmaları mümkün olur. Maluliyet aylığı alan ve diğer tarafta ikamet edenlerin tıbbi kontrolleri, ikamet yerinin sosyal güvenlik kuruluşu tarafından yapılır.
Fatura düzenlediğine göre; Elbette faturanın düzenlendiği dönem Gelir tablosunda yer alacak.
ÇTV si ödenecek.
Paranın Tahsil edildiği Tarih de Fatura düzenlenecek.
:GENEL KURUL KARARI OLMADAN HUZUR HAKKI ÖDENMEZ. HUZUR HAKKI ÖZET BİLGİ Anonim Şirketlerin Yönetim kurulu başkanı ve üyelerinin yaptıkları bu hizmetlerinin karşılığı olarak, Türk Ticaret Kanunu’nun 394’üncü maddesinin göre , “Yönetim kurulu üyelerine, tutarı esas sözleşmeyle veya genel kurul kararıyla belirlenmiş olmak şartıyla huzur hakkı, ücret, ikramiye, prim veya yıllık kardan pay ödenebilir.’’ Limited şirketin temsili ve işlerin yürütülmesi ile görevli müdür veya müdürler kurulu üyelerine bu görevleri dolayısıyla huzur hakkı ödenebilir. (TTK madde 622,623.) Müdür OLMAYAN ortağa huzur hakkı ödenemez. GVK 61. maddesinde Huzur hakkı Ücret olarak tanımlanmıştır. Şirketlerden veya diğer kuruluşlardan alınan huzur hakları için Asgari ücret kadarlık ücret ödemesinden hesaplanan GV ve DV istisnadır İstisna edilen tutarın üzerin de ödeme yapılır ise Fazlası için GV ve DV kesintisi yapılır. MUHSGK aylık verilecek. Huzur hakkı için alt üst limit olmaz. Genel Kurulun belirlediği rakam esas alınır. Ödemlerden SGK kesilmez. MUHSGK BEYANANME KODU : 014
Yurt dışından alınan ve Türkiye de yararlanılan hizmetler için aşağıdaki bilgi notunu inceleyiniz. HİZMET İTHALATI Yurt dışında bulunan kişi ve kurumların Türkiye’deki müşterisine sunduğu hizmet karşılığı aldıkları paralar Türkiye’de gelir veya kurumlar vergisi türünden stopaja tabi tutulmaktadır. -Hizmeti yurt dışından sunan bir kurum olmalı, -Yapılan hizmetin stopaja tabi olması,(KVK 30.maddeye göre) Burada önemli olan bir diğer hususta, Türkiye ile ilgili ülke arasında çifte vergilendirmeyi önleme anlaşması olmamalı veya vergi anlaşmasında stopajı engelleyici bir hüküm bulunmamalıdır. STOPAJ Oran % 20 -Mühendislik, Danışmanlık, Montaj, Eğitim vb hizmetler, -Tercümanlık hizmetleri, serbest meslek kapsamında verilen hizmetler -Faiz ödemeleri(Borç verme faizi, Mevduat faizi,vb) -Kiralama Hizmet Bedeli, -Yurt dışından yazılım hizmetinin alınması, - Yurt dışında mukim firmadan alınan reklam hizmeti -Personel Ücretleri(Yurt dışında bulunan bir işletmede çalışan bir personel, geçici bir süre için Türkiye’de çalıştırıldığında yurt dışında bulunan işletmeye bu çalışma karşılığı yapılan ödemeler) -Gayri maddi haklar(Know-how, ticaret unvanı, telif, vb) MUHTASAR KOD.284 HİZMET İTHALATINDA KDV SORUMLULUĞU Aşağıda belirtilen hizmetlerin ithal edilmesi durumunda faydalanmanın Türkiye’de olması ve söz konusu hizmetin KDV’den istisna edilmemiş olması şartıyla KDV sorumluluğu doğar; -Proje Hizmetleri(Yurt dışında çizilen bir mimari projenin Türkiye’ye gönderilmesi) -Yurt dışından danışmanlık hizmeti, montaj hizmeti gibi teknik hizmetlerin alınması yada tamir bakım hizmetinin alınması, (Türkiye’de üretimi yapılan bir mal için yurt dışında pazar oluşturmak anlamında gerekli çalışmaları yapan ve yurt dışında bulunan bir kişiye yapılacak komisyon ödemesi KDV sorumluluğunu doğurmaz. Ancak, Türkiye’de bulunan otel, hastane, okul gibi işletmeler için müşteri bulma karşılığı yapılan ödemeler KDV sorumluluğunu doğurur. Burada esas olan, hizmetten yurt dışında mı yoksa yurt içinde mi yararlanıldığıdır.) -Yurt dışından gayri maddi hak alınması(Know-how, ticaret unvanı, telif, vb) -Yurt dışından yazılım hizmetinin alınması, -Kiralama işleri(Yurt dışından kiralanan bir makinanın Türkiye’ye getirilip kullanılması) - Personel Ücretleri(Yurt dışında bulunan bir işletmede çalışan bir personel, geçici bir süre için Türkiye’de çalıştırıldığında yurt dışında bulunan işletmeye bu çalışma karşılığı yapılan ödemeler) -Faiz ödemeleri(Yurt dışında bulunan ve banka yada finans kurumu olmayan bir kişiye alınan borç para için faiz ödenmesi. Yurt dışında bulunan bir bankadan kredi alınması karşılığı ödenen faizler için KDV sorumluluğu doğmaz) Hizmet ithalatından dolayı KDV türünden doğan sorumluluk 2 No.lu KDV beyannamesi ile beyan edilir ve ödenir. (Oran % 20) ve aynı dönemde 1 No.lu KDV beyannamesinde indirim konusu yapılır.. STOPAJ VE KDV MATRAHININ TESPİT EDİLMESİ Hizmet ithalatı için yurt dışında bulunan kişi yada kurumlara ödeme yapılırken net bir tutar üzerinden anlaşılmış ise, hem KDV hem de gelir ve kurumlar vergisi türünden yapılacak beyanname brüt tutar üzerinden yapılmalı. Çifte vergilendirmeyi önleme anlaşması olan ülkeler ve oranlar için aşağıdaki linki inceleyiniz. https://www.gib.gov.tr/cifte-vergilendirmeyi-onleme-anlasmalari
PAY DEFTERİ, YÖNETİM KURULU KARAR DEFTERİ, MÜDÜRLER KURULU KARAR DEFTERİ VE GENEL KURUL TOPLANTI VE MÜZAKERE DEFTERİNİN ELEKTRONİK ORTAMDA TUTULMASI ZORUNLULUĞU İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğ ile, ( Resmi Gazete 14/02/2025 /32813) 01 Temmuz 2025 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere aşağıdaki düzenlemeler yapılmıştır. 1. 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren Ticaret siciline tescil edilen kollektif, komandit, anonim, sermayesi paylara bölünmüş komandit ve limited şirketler ile kooperatiflere; pay defteri, yönetim kurulu karar defteri, müdürler kurulu karar defteri ve genel kurul toplantı ve müzakere defterini elektronik ortamda tutma zorunluluğu getirilmiştir. 2. 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren kuruluşu ticaret siciline tescil edilen bu şirketlerde defterler, şirketin ticaret siciline tescili ile birlikte eş zamanlı olarak sistemde oluşturularak aktif hale getirilecektir. 3. Bankalar, finansal kiralama şirketleri, faktoring şirketleri, tüketici finansmanı ve kart hizmetleri şirketleri, varlık yönetim şirketleri, sigorta şirketleri, anonim şirket şeklinde kurulan holdingler, döviz büfesi işleten şirketler, umumi mağazacılıkla uğraşan şirketler, tarım ürünleri lisanslı depoculuk şirketleri, ürün ihtisas borsası şirketleri, bağımsız denetim şirketleri, gözetim şirketleri, teknoloji geliştirme bölgesi yönetici şirketleri, 28/7/1981 tarihli ve 2499 sayılı Sermaye Piyasası Kanununa tabi şirketler ile serbest bölge kurucusu ve işleticisi şirketlerin kuruluşları, 1 Temmuz 2025 tarihinden itibaren elektronik ortamda defter tutma yükümlülüğü kapsamına girmektedirler. Bu şirketler, yükümlülüğün doğduğu tarihten itibaren en geç iki ay içinde Tebliği Eki-1’deki örneğe uygun düzenlenen bir kararla birlikte notere başvurarak fiziki defterlerin kapanış onayını yaptırmak zorundadırlar. 4. TEBLİĞ, HALEN FAALİYETTE BULUNAN TİCARET ŞİRKETLERİNE KARAR DEFTERLERİNİ ELEKTRONİK ORTAMDA TUTMA ZORUNLULUĞU GETİRMEMEKTEDİR. 5. Defterlerini elektronik ortamda tutmaya başlayan şirketler, her ne sebeple olursa olsun söz konusu defterlerini yeniden fiziki ortamda tutamayacaklardır. 6. Sistemde oluşturulan defterler üzerinde işlem yapma yetkisi, şirket yönetim organı veya yönetici ortaklar tarafından yönetim organı üyeleri, yönetici ortaklar veya üçüncü kişiler arasından belirlenecek sistem kullanıcısına aittir. Sistem kullanıcısı olarak birden fazlakişi belirlenebilecektir. 7. Sistem kullanıcısı, şirketin kuruluşunda Tebliğ Eki-2’deki örneğe uygun olarak fiziki ortamda hazırlanan veya MERSİS üzerinden elektronik ortamda oluşturulan ve şirket sözleşmesinde belirlenen yönetim organı üyeleri veya yönetici ortakların tamamı tarafından onaylanan bir formla belirlenir. 8. Fiziki olarak defter tutan şirketlerin elektronik ortamda pay defteri tutmaya başlayacağı durumlarda fiziki pay defterinde yer alan güncel durumu gösteren kayıtlar Kullanıcı tarafından elektronik pay defterine aktarılır. 9. Elektronik ortamda tutulan defterler için açılış ve kapanış onayı aranmaz. 10.Sistem üzerinde oluşturulan defterler şirketlerin kullanımına hazır halde elektronik defter dosyası formatında Ticaret Bakanlığı’nın bilgi sisteminde muhafaza edilir. 11.Sistemde, tüm işlemler kayıt tarihlerine göre üzerinde herhangi bir değişiklik yapılamayacak şekilde kayıt altında tutulur. 12.Elektronik genel kurul ve yönetim kurulu sistemleriyle entegrasyon sağlanana kadar elektronik ortamda düzenlenen kararlar Ticaret Bakanlığınca duyuru yapılana kadar sistem kullanıcısı tarafından Sisteme aktarılacaktır. Defterlere kayda dayanak fiziki karar tutanakları ve ilgili diğer belgelerin istenildiğinde ibraz edilmek üzere muhafaza edilmesi zorunludur. AŞAĞIDAKİ LİNKDEKİ DUYURUYU İNCELEYİNİZ. https://www.turmob.org.tr/ekutuphane/Read/fc8675ce-0a05-4353-aa35-3c200fa1f06e UMUMİ MAĞAZA TTK DA AŞAĞIDAKİ GİBİ TANIMLANMIŞTIR. A) Umumi mağazalar I - Genel olarak MADDE 832- (1) Makbuz senedi ve varant verme karşılığında serbest veya gümrüklenmemiş mal ve hububatı, saklama sözleşmesi uyarınca kabul etmek ve tevdi edenlere de bu senetlerle tevdi olunan mal ve hububatı satabilmek veya rehnedebilmek imkânı vermek amacıyla kurulan mağazalara “umumi mağaza” denir. Umumi mağazalar işlemleri bu Kısım hükümlerine tabidir. Umumi mağazalar Gümrük ve Ticaret Bakanlığının izniyle kurulur. (2) Kaldırıldı. (3) Umumi mağazaların kuruluş usul ve esasları, bunlara kabul edilecek mal ve hububat cinsleri ve umumi mağazaların henüz gümrüklenmemiş olan malları kabul etmeye yetkili sayılmaları için gereken şartlar ve gümrük denetimi özel kanununda düzenlenir.
Ödediğiniz Brüt kiradan % 20 GV stopajı yapacaksınız Kiranın tamamı gider yazılır (GVK 68/1) Taşıtı DBS den kayıt edeceksiniz . Giderlerin % 70 lik kısmı kayıtlara alınır. Akaryakıt giderleri için Taşıtınızı UTTS sistemine kayıt ettirmeniz halinde Akaryakıtın % 70 i gider yazılır. Mesleki Giderler Konusunda GVK nun 68. Maddesini inceleyiniz.
Pos cihazı aldığı bankadan cihazın iptali yaptırılacak. Ayrıca VD ne bilgi verilecek.
- HEKİM POS cihazı bulundurma zorunluluğu, 05.01.2008 tarih ve 26747 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren 379 sayılı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile getirilmiştir. Düzenleme ile serbest meslek faaliyeti icra eden hekimler, diş hekimleri ve veteriner hekimlerin; iş yerlerinde POS cihazı bulundurmaları ve kredi kartı ile yapılan ödemelerde bu cihazları kullanmaları zorunlu kılınmıştır. AYRICA, YN ÖKC KULLANILMAZ.
1-Tüm hesaplar dikkate alınır. 2-Özel bir hesaplama olmaz. Dönem sonu kayıtları yapılarak kar veya zarar ulaşılır. Matrah üzerinden vergi hesaplanır. Virman yapılacak hesap sadece 502- 580 dir. Başka hesapların virmanı olmaz.
İŞLETME DEFTERİNE TABİ OLAN MÜKELLEFİYET ŞİRKETE DÖNÜŞEMEZ. BİLANÇO ESASINA GÖRE VERGİLEME YAPILMASI HALİNDE DÖNÜŞÜM OLUR.
İntikal vergisi ödenir.
600 hesap da alt hesap olarak kayıt yapılır. Bu gelirler, KDV beyannamesinde normal teslimler içinde beyan edilir.
Satışı kendi yapıyor ise GV kesintisi olmaz.Aracı vasıtası ile satış yapılması halinde aşağıdaki notu okuyunuz. E-TİCARET GV STOPAJI HAKKINDA KISA BİLGİ NOTU: Aracı hizmet sağlayıcıları ve elektronik ticaret aracı hizmet sağlayıcıları, hizmet sağlayıcılarına ve elektronik ticaret hizmet sağlayıcılarına yaptıkları ödemeler üzerinden vergi tevkifatı yapmak ve 193 sayılı Kanunun 98 ve 119 uncu maddelerindeki esaslar çerçevesinde beyan edip ödemekle yükümlüdür. Bu tanıma göre ; e-ticarete aracı olan firmalar (trendyol, pazaryeri, getir vb) KDV hariç fatura bedeli üstünden % 1 GV stopajı yapılacak. Muhtasar beyanname ile beyan edecek. Kesilen vergi satıcının yıllık beyannamesinden indirilecek. Hizmet sağlayıcı firma bu işlem için ayrıca Fatura düzenlemeyecek. 330 Seri nolu GVK Genel tebliğini inceleyiniz. Tebliğde örnekli açıklamalar vardır. Kesilen vergi, aracı firma tarafından ,MUHSGK Beyannamesinde 153 kod ile beyan edilecek . Her müşteri için kesinti ayrı ayrı beyan edilecek. Kesilen vergi müşteriye ödenen tutardan kesiler 360 hesaba alacak yazılır.
022 kod kullanılır
Kiranın gider yazılıp yazılmaması önemli değil % 20 GV stopajı yapılacak.
502 hesap 580 hesap ile mahsup edilir. KV Beyannamesi verildikten sonra 500 hesap ortaklara dağıtılır. 360 hesap ödenerek kapatılır.
Ödenen Kiranın Tamamı üzerinden % 20 GV stopajı yapılacak.
Yapılan işlemin KİRA olduğu görüşündeyiz. Binde 1,89 DV hesaplanır
Bahsettiğiniz alacak BSMV nin konusuna girmemektedir. Banka ve Sigorta Muameleleri Vergisi (BSMV), Türkiye'de bankacılık ve sigortacılık işlemlerinden alınan dolaylı bir vergi türüdür. Bankalar ve sigorta şirketleri tarafından kredi, sigorta poliçesi ve mevduat faizleri gibi işlemler üzerinden tahsil edilir. 6802 - GİDER VERGİLERİ KANUNU MD.28 Özelge için GİB web sayfasından araştırma yapınız.
Bu konuda bilgimiz yok. TTK konusunda yetkin bir Avukat dan bilgi alınız.
431 hesap da sermaye ye eklenir. İTO TDHP sistemini bilmemektedir. Konuyu bilen iTO sicilde yetkili Müdür veya Md yardımcısı ile görüşünüz .
Sürekli DV mükellefi iseniz DV beyannamesini 28/07/2025 tarihine kadar Dijital Vergisi Dairesi üzerinden “e-Beyan” uygulamasından “0040-DAMGA” başlıklı Damga Vergisi Beyannamesini kullanarak beyanname verilecek. Sürekli DV mükellefi değil iseniz ; Beyanname Dijital Vergisi Dairesi üzerinden “e-Beyan” uygulamasından 9047DAMGA KK” başlıklı Damga Vergisi Beyannamesini kullanarak beyanname 30/06/2025 tarihine kadar verilmesi gerekirdi. Süre geçtiği için Beyannameyi Pişmanlık ile vermeniz gerekecek.
e-arşiv fatura düzenlenecek.
KİRA GELİRİ FATURASI DÜZENLENİR.
Defter berat yükleme süresi Mali tatil kapsamında değildir. Son yükleme tarihi 14/07/2025 VD si beratı geç gönderdiğiniz için VUK 352. maddeye göre Usulsüzlük cezası kesecektir. Berat yükleme tarihleri web sayfamızda Dijital takvimde yayımlanmaktadır. Her ay takvimi takip ediniz.
Ödenen 4a primlerinin işveren payları ortaklardan alınan onaylı dilekçe ile işçii payları ise Kuruma durumun bildirilmesiyle aktarılmaktadır.
Tarih ??? 4/b yani Bağ-Kur kapsamında olanların ise İş Kazası bildirimlerini elektronik ortamda kendilerinin yapması gerekmektedir. 4/b sigortalılarında prim borcunun olmaması yatarak tedavi süreleri için iş göremezlik ödemesi yapılabilmektedir Bağımsız çalışan meslek mensubunun hastalığının doktor raporu ile belgelendirilmesi halinde ise mükellefin bildirim görevi yerine getirilmemiş olacaktır. Serbest Muhasebeci Mali Müşavir bildirim görevini yerine getirmemesi nedeniyle mükellefe karşı sorumlu olmaktadır. Bağımlı çalışan için böyle bir durum sözkonusu değildir.
Kişi nin ücretsiz izin başlangıcı esas alınır ve bayram ayrıca primlendirilmemektedir.
Sözleşmenin fesih tarihi dikkate alınarak işçilik hakları hesaplanmaktadır.
İş Kanunu'nun 25 inci maddesinin üçüncü fıkrası uyarınca, işçiyi işyerinde bir haftadan fazla süre ile çalışmaktan alıkoyan zorlayıcı bir neden ortaya çıkarsa işveren iş sözleşmesinin haklı nedenle feshedebilir 4857 sayılı kanun madde 25 III- Zorlayıcı sebepler: İşçiyi işyerinde bir haftadan fazla süre ile çalışmaktan alıkoyan zorlayıcı bir sebebin ortaya çıkması. IV- İşçinin gözaltına alınması veya tutuklanması halinde devamsızlığın 17 nci maddedeki bildirim süresini aşması. İşçi feshin yukarıdaki bentlerde öngörülen sebeplere uygun olmadığı iddiası ile 18, 20 ve 21 inci madde hükümleri çerçevesinde yargı yoluna başvurabilir.
Yapılabilmektedir.
Yeni iş sözleşmesi yapılması ve normal 4 - 1 /a işe giriş yapılmalıdır.
Tişverenlerin çalışma izin belgesindeki izin başlangıç tarihinden itibaren 30 gün içinde, Çalışma izin belgesinin işverene gönderildiği tarih/tebliğ tarihi ile çalışma izin tarihinin farklı olması halinde çalışma izin belgesinin işverene gönderildiği tarihten/tebliğ tarihinden itibaren 30 günlük süre içinde, sigortalı işe giriş bildirgesi düzenleyerek Kuruma vermeleri halinde bildirge yasal sürede verilmiş sayılacaktır.
Fiilen çalışması olan kişinin 4a sigortalı olması gerekir. Kişi kendi hizmetleri dolayısıyla emekli olmuş ise SGDP girişi yapılabilir. Ölüm aylığının kesilmesi ise ölüm aylığının alındığı kuruma göre değişmektedir. Örneğin;5434 sayılı Kanuna göre dul aylığı bağlananların 5510 sayılı Kanunun 4/1-a, 4/1-b ve 4/1-c statüsünde çalışmaya başlamaları halinde aylıkları kesilmemektedir. Ancak, çalışılan statüye göre aylık bağlama oranları değişmektedir.