Şirketiniz aktifinde kayıtlı olan araçların, vergi borçlarınız nedeniyle haczedilerek icra yoluyla satışına ilişkin olarak şirketinizce fatura düzenlenmesine gerek bulunmamakta olup, söz konusu araçların, satışı yapan Vergi Dairesi Müdürlüğünden/İcra Müdürlüğünden alınacak belgeye istinaden, icra satış bedeli üzerinden kayıtlarınızdan çıkarılması gerekir. Ayrıca, KDV Genel Uygulama Tebliğinin “Müzayede Mahallinde Yapılan Satışlar” başlıklı (I/B6.) bölümünde konuya ilişkin açıklamalara yer verilmiş olup, söz konusu bölümde, cebri icra, izale-i şüyu, ipoteğin paraya çevrilmesi, tasfiye gibi nedenlerle yapılan açık artırma, pazarlık ve diğer şekillerdeki satışlar da dahil olmak üzere, müzayede mahallerinde yapılan her türlü satışlarda vergi mükellefinin 3065 sayılı Kanunun (8/1-ç) maddesine göre satışları düzenleyen özel veya resmi kişi ve/veya kuruluşlar olduğu açıklanmıştır. Buna göre, müzayede mahallerinde yapılan satışlarda bu satışları düzenleyen özel veya resmi kişi ve/veya kuruluşlar KDV’nin mükellefi olduğundan, söz konusu satışlar nedeniyle şirketinizce KDV hesaplanmayacaktır.

Limited şirket ortakları şirketin SGK borçlarından şirketteki payları oranında şahsi malvarlıkları ile sınırsız sorumludur. Kurum tarafından ortaklar aleyhine takip yapılabilmesi için şirketten ve diğer müteselsil sorumlulardan borcun tahsil edilememesi veya tahsil edilemeyeceğinin anlaşılması gerekir İşlemler son kayıtlı olan ortaklar üzerinden işlem yapılacaklardır.

Benzer sorunuz biraz önce yanıtlandı KDV oranı % 10 dur.

PAY DEFTERİ, YÖNETİM KURULU KARAR DEFTERİ, MÜDÜRLER KURULU KARAR DEFTERİ VE GENEL KURUL TOPLANTI VE MÜZAKERE DEFTERİNİN ELEKTRONİK ORTAMDA TUTULMASI ZORUNLULUĞU: İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğ ile, ( Resmi Gazete 14/02/2025 /32813) 01 Temmuz 2025 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere aşağıdaki düzenlemeler yapılmıştır. 1. 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren Ticaret siciline tescil edilen kollektif, komandit, anonim, sermayesi paylara bölünmüş komandit ve limited şirketler ile kooperatiflere; pay defteri, yönetim kurulu karar defteri, müdürler kurulu karar defteri ve genel kurul toplantı ve müzakere defterini elektronik ortamda tutma zorunluluğu getirilmiştir. 2. 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren kuruluşu ticaret siciline tescil edilen bu şirketlerde defterler, şirketin ticaret siciline tescili ile birlikte eş zamanlı olarak sistemde oluşturularak aktif hale getirilecektir. 3. Bankalar, finansal kiralama şirketleri, faktoring şirketleri, tüketici finansmanı ve kart hizmetleri şirketleri, varlık yönetim şirketleri, sigorta şirketleri, anonim şirket şeklinde kurulan holdingler, döviz büfesi işleten şirketler, umumi mağazacılıkla uğraşan şirketler, tarım ürünleri lisanslı depoculuk şirketleri, ürün ihtisas borsası şirketleri, bağımsız denetim şirketleri, gözetim şirketleri, teknoloji geliştirme bölgesi yönetici şirketleri, 28/7/1981 tarihli ve 2499 sayılı Sermaye Piyasası Kanununa tabi şirketler ile serbest bölge kurucusu ve işleticisi şirketlerin kuruluşları, 1 Temmuz 2025 tarihinden itibaren elektronik ortamda defter tutma yükümlülüğü kapsamına girmektedirler. Bu şirketler, yükümlülüğün doğduğu tarihten itibaren en geç iki ay içinde Tebliği Eki-1’deki örneğe uygun düzenlenen bir kararla birlikte notere başvurarak fiziki defterlerin kapanış onayını yaptırmak zorundadırlar. 4. TEBLİĞ, HALEN FAALİYETTE BULUNAN TİCARET ŞİRKETLERİNE KARAR DEFTERLERİNİ ELEKTRONİK ORTAMDA TUTMA ZORUNLULUĞU GETİRMEMEKTEDİR. 5. Defterlerini elektronik ortamda tutmaya başlayan şirketler, her ne sebeple olursa olsun söz konusu defterlerini yeniden fiziki ortamda tutamayacaklardır. 6. Sistemde oluşturulan defterler üzerinde işlem yapma yetkisi, şirket yönetim organı veya yönetici ortaklar tarafından yönetim organı üyeleri, yönetici ortaklar veya üçüncü kişiler arasından belirlenecek sistem kullanıcısına aittir. Sistem kullanıcısı olarak birden fazlakişi belirlenebilecektir. 7. Sistem kullanıcısı, şirketin kuruluşunda Tebliğ Eki-2’deki örneğe uygun olarak fiziki ortamda hazırlanan veya MERSİS üzerinden elektronik ortamda oluşturulan ve şirket sözleşmesinde belirlenen yönetim organı üyeleri veya yönetici ortakların tamamı tarafından onaylanan bir formla belirlenir. 8. Fiziki olarak defter tutan şirketlerin elektronik ortamda pay defteri tutmaya başlayacağı durumlarda fiziki pay defterinde yer alan güncel durumu gösteren kayıtlar Kullanıcı tarafından elektronik pay defterine aktarılır. 9. Elektronik ortamda tutulan defterler için açılış ve kapanış onayı aranmaz. 10.Sistem üzerinde oluşturulan defterler şirketlerin kullanımına hazır halde elektronik defter dosyası formatında Ticaret Bakanlığı’nın bilgi sisteminde muhafaza edilir. 11.Sistemde, tüm işlemler kayıt tarihlerine göre üzerinde herhangi bir değişiklik yapılamayacak şekilde kayıt altında tutulur. 12.Elektronik genel kurul ve yönetim kurulu sistemleriyle entegrasyon sağlanana kadar elektronik ortamda düzenlenen kararlar Ticaret Bakanlığınca duyuru yapılana kadar sistem kullanıcısı tarafından Sisteme aktarılacaktır. Defterlere kayda dayanak fiziki karar tutanakları ve ilgili diğer belgelerin istenildiğinde ibraz edilmek üzere muhafaza edilmesi zorunludur. AŞAĞIDAKİ LİNKDEKİ DUYURUYU İNCELEYİNİZ. https://www.turmob.org.tr/ekutuphane/Read/fc8675ce-0a05-4353-aa35-3c200fa1f06e

Kayıp olan defter için kayıp ilanı verilir ve Mahkeme den karar alınır. PAY DEFTERİ, YÖNETİM KURULU KARAR DEFTERİ, MÜDÜRLER KURULU KARAR DEFTERİ VE GENEL KURUL TOPLANTI VE MÜZAKERE DEFTERİNİN ELEKTRONİK ORTAMDA TUTULMASI ZORUNLULUĞU İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğ ile, ( Resmi Gazete 14/02/2025 /32813) 01 Temmuz 2025 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere aşağıdaki düzenlemeler yapılmıştır. 1. 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren Ticaret siciline tescil edilen kollektif, komandit, anonim, sermayesi paylara bölünmüş komandit ve limited şirketler ile kooperatiflere; pay defteri, yönetim kurulu karar defteri, müdürler kurulu karar defteri ve genel kurul toplantı ve müzakere defterini elektronik ortamda tutma zorunluluğu getirilmiştir. 2. 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren kuruluşu ticaret siciline tescil edilen bu şirketlerde defterler, şirketin ticaret siciline tescili ile birlikte eş zamanlı olarak sistemde oluşturularak aktif hale getirilecektir. 3. Bankalar, finansal kiralama şirketleri, faktoring şirketleri, tüketici finansmanı ve kart hizmetleri şirketleri, varlık yönetim şirketleri, sigorta şirketleri, anonim şirket şeklinde kurulan holdingler, döviz büfesi işleten şirketler, umumi mağazacılıkla uğraşan şirketler, tarım ürünleri lisanslı depoculuk şirketleri, ürün ihtisas borsası şirketleri, bağımsız denetim şirketleri, gözetim şirketleri, teknoloji geliştirme bölgesi yönetici şirketleri, 28/7/1981 tarihli ve 2499 sayılı Sermaye Piyasası Kanununa tabi şirketler ile serbest bölge kurucusu ve işleticisi şirketlerin kuruluşları, 1 Temmuz 2025 tarihinden itibaren elektronik ortamda defter tutma yükümlülüğü kapsamına girmektedirler. Bu şirketler, yükümlülüğün doğduğu tarihten itibaren en geç iki ay içinde Tebliği Eki-1’deki örneğe uygun düzenlenen bir kararla birlikte notere başvurarak fiziki defterlerin kapanış onayını yaptırmak zorundadırlar. 4. TEBLİĞ, HALEN FAALİYETTE BULUNAN TİCARET ŞİRKETLERİNE KARAR DEFTERLERİNİ ELEKTRONİK ORTAMDA TUTMA ZORUNLULUĞU GETİRMEMEKTEDİR. 5. Defterlerini elektronik ortamda tutmaya başlayan şirketler, her ne sebeple olursa olsun söz konusu defterlerini yeniden fiziki ortamda tutamayacaklardır. 6. Sistemde oluşturulan defterler üzerinde işlem yapma yetkisi, şirket yönetim organı veya yönetici ortaklar tarafından yönetim organı üyeleri, yönetici ortaklar veya üçüncü kişiler arasından belirlenecek sistem kullanıcısına aittir. Sistem kullanıcısı olarak birden fazlakişi belirlenebilecektir. 7. Sistem kullanıcısı, şirketin kuruluşunda Tebliğ Eki-2’deki örneğe uygun olarak fiziki ortamda hazırlanan veya MERSİS üzerinden elektronik ortamda oluşturulan ve şirket sözleşmesinde belirlenen yönetim organı üyeleri veya yönetici ortakların tamamı tarafından onaylanan bir formla belirlenir. 8. Fiziki olarak defter tutan şirketlerin elektronik ortamda pay defteri tutmaya başlayacağı durumlarda fiziki pay defterinde yer alan güncel durumu gösteren kayıtlar Kullanıcı tarafından elektronik pay defterine aktarılır. 9. Elektronik ortamda tutulan defterler için açılış ve kapanış onayı aranmaz. 10.Sistem üzerinde oluşturulan defterler şirketlerin kullanımına hazır halde elektronik defter dosyası formatında Ticaret Bakanlığı’nın bilgi sisteminde muhafaza edilir. 11.Sistemde, tüm işlemler kayıt tarihlerine göre üzerinde herhangi bir değişiklik yapılamayacak şekilde kayıt altında tutulur. 12.Elektronik genel kurul ve yönetim kurulu sistemleriyle entegrasyon sağlanana kadar elektronik ortamda düzenlenen kararlar Ticaret Bakanlığınca duyuru yapılana kadar sistem kullanıcısı tarafından Sisteme aktarılacaktır. Defterlere kayda dayanak fiziki karar tutanakları ve ilgili diğer belgelerin istenildiğinde ibraz edilmek üzere muhafaza edilmesi zorunludur. AŞAĞIDAKİ LİNKDEKİ DUYURUYU İNCELEYİNİZ. https://www.turmob.org.tr/ekutuphane/Read/fc8675ce-0a05-4353-aa35-3c200fa1f06e

ARSA SATIŞLARINDA UYGULANACAK KDV ORANI % 10 DUR. ALIŞTA KDV NİN ÖDENİP ÖDENMEMESİNİN ÖNEMİ YOK.

Nace kodu konusunda bilgimiz yok. VD ile görüşünüz. Uygulanacak KDV oranı % 1 dir.

Satışlar nereye yapılır ise yapılsın 01/07/2025 den itibaren e-fatura sistemine kayıt yaptıracak Not ; Sorunuzun sonuna isim telefon ve kimlik bilgisi yazmayınız . Burada verilen cevaplar Size gönderilmekte ayrıca web sayfamıza isim ve sicil numarası OLMADAN kayıt edilmektedir. Kimlik bilgileri sorunuzun içinde olması halinde sorun yaşanabilir. Bu neden ile sorudaki isminiz silinmiştir. (6698 SAYILI KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU)

VD değişikliği gerekmez.

Sektör ayrımı olamadan 2024 yılı cirosu 10 milyonu geçen TÜM mükellefler 01/07/2025 den itibaren e-irsaliyeye başvuru yapması gerekir.

26/4/2014 tarihli ve 28983 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Katma Değer Vergisi Genel Uygulama Tebliğinin 2.1.3.2.2 bölümünde belirtilen hizmetler için 9/10 oranın da kdv tevkifatı hesaplanır. KDV ORANI % 20 DİR. Tebliğin (I/C-2.1.3.1/b) Ayırımında sayılanlara (BELİRLENMİŞ ALICILAR AŞAĞIDADIR) karşı ifa edilen DANIŞMANLIK hizmetlerde alıcılar tarafından (9/10) oranında KDV tevkifatı uygulanır. 2.1.3.2.2.2. Kapsam Bu bölüm kapsamına; HUKUKİ ALANIN DA SUNULAN DANIŞMANLIK,HİZMETLER GİRMEKTEDİR. AVUKATLARIN Aşağıda sayılanlara verdikleri DANIŞMANLIK hizmetleri tevkifata tabidir. AVUKATLARLA YAPILAN SÖZLEŞMEDE AVUKATLIK VE DANIŞMANLIK HİZMETLERİ BİRLİKTE YER ALIYORSA, BU İKİ UNSUR AYRI AYRI ÜCRETLENDİRİLMEDİĞİ TAKDİRDE, TOPLAM SÖZLEŞME BEDELİ ÜZERİNDEN TEVKİFAT UYGULANACAKTIR. BELİRLENMİŞ ALICILAR LİSTESİ) - 5018 sayılı Kanuna ekli cetvellerde yer alan idare, kurum ve kuruluşlar, il özel idareleri ve bunların teşkil ettikleri birlikler, belediyelerin teşkil ettikleri birlikler ile köylere hizmet götürme birlikleri, - Yukarıda sayılanlar dışındaki, kanunla kurulan kamu kurum ve kuruluşları, - Döner sermayeli kuruluşlar, - Kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları, - Kanunla kurulan veya tüzel kişiliği haiz emekli ve yardım sandıkları, - Bankalar, --Sigorta ve reasürans şirketleri, --Sendikalar ve üst kuruluşları, --Vakıf üniversiteleri, --Mobil elektronik haberleşme işletmecileri, - Kamu iktisadi teşebbüsleri (Kamu İktisadi Kuruluşları, İktisadi Devlet Teşekkülleri), - ---- --- Özelleştirme kapsamındaki kuruluşlar, - Organize sanayi bölgeleri ile menkul kıymetler, vadeli işlemler borsaları dahil bütün borsalar, - Yarıdan fazla hissesi doğrudan yukarıda sayılan idare, kurum ve kuruluşlara ait olan (tek başına ya da birlikte) kurum, kuruluş ve işletmeler, --Payları Borsa İstanbul (BİST) A.Ş. de işlem gören Şirketler --Kalkınma ve Yatırım ajansları YUKARIDA SAYILANLAR DIŞINDAKİ MÜKELELFLER VERİLEN DANIŞMANLIK VE DAVA TAKİBİ HİZMETİNDE KDV TEVKİFATI HESAPLANMAZ.

150 metrekare konut teslimlerinde KDV oranı % 10 dur.

Eğer bir yıl dolmuşsa Kıdem tazminatını artı belirli süreye uymayan işveren önele ait işveren tazminatını da ödemek zorundadır.

SGK zaman aşımına girer ancak arada zamanaşımı kesen tebligat alınması halinde süreler tekrar işletilmektedir.

Tam ay çalışanlar içiin Asgari ücretin altında çalıştırma yasaktır.

Tasfiyeye giriş de Enflasyon düzeltmesi yapılacak Ancak; hesaplama sonucu oluşan 648 veya 658 hesaplar 570 veya 580 hesaba alınarak vergileme yapılmayacak Benzer uygulama 31/12/2023 de yapılmıştı. Tasfiye sonunda Enflasyon düzletmesi yapılmayacak.

Mükellefiyete tesis edilmiş ise verilmesi gereken Beyannameler sürelerinde verilecek. Vergi ve cezalara vergi Mahkemesinde dava açılır.

Konu ile ilgili olarak Odamızın açıklaması aşağıdaki linkdedir. https://ismmmo.org.tr/dosya/5559/Mevzuat-Dosya/26062025-efatura-duyuru.pdf

Satmak için aldığınız taşıt 153 hesap da kayıtlıdır. UTTS Kaydı yapılmaz. Bu taşıtlar için deneme sürüşü dışında akaryakıt harcaması olmaz. Denem sürüşü için alınan Akaryakıt gideri yazılır.

1-01/07/2025 den itibaren e-irsaliye sistemine geçilecek. 2-01/07/2025 den itibaren e-irsaliye sistemine geçilecek.

Böyle bir talep olmaz. Sözleşme taraflarca fesih edilebilir. Odanın böyle bir görevi veya yetkisi yok.

Elde edilen kira geliri Yıllık GV beyannamesi ile GMSİ olarak beyan edilecek.

Nihai tüketiciler yapılan perakende satışlar için ÖKC kullanılması zorunludur Ürün bedelin 9.900 TL den fazla olması bu zorunluluğu ortadan kaldırmaz.

2025 yılında TEK İŞVERENDEN elde ettiğiniz brüt ücret geliri 4.300.000 TL sını aşılması halinde Yıllık Beyannameye dahil edilir.(GVK Md. 86)

Her türlü Danışmanlık hizmeti için Serbest meslek kazanç mükellefiyeti açılır.

3065 sayılı Katma Değer Vergisi Kanununun 35. Maddesinde, “Malların iade edilmesi, işlemin gerçekleşmemesi, işlemden vazgeçilmesi veya sair sebeplerle matrahta değişiklik vuku bulduğu hallerde, vergiye tabi işlemleri yapmış olan mükellef bunlar için borçlandığı vergiyi bu işlemlere muhatap olan mükellef ise indirme hakkı bulunan vergiyi değişikliğin mahiyetine uygun şekilde ve değişikliğin vuku bulduğu dönem içinde düzeltilir. Şu kadar ki, iade olunan malların fiilen işletmeye girmiş olması ve bu girişin defter kayıtları ile beyannamede gösterilmesi şarttır.” denilmektedir. Yine KDV Genel Uygulama Tebliğinin 2.1.4.1. Mal İadeleri Başlığında, “Mal iadelerinde düzeltme, işlem bedeli üzerinden hesaplanan VERGİNİN TEVKİFATA TABİ TUTULMAYAN KISMI ÜZERİNDEN GERÇEKLEŞTİRİLİR.” ibaresi yer almaktadır. ÖRNEK Nakliye Bedeli : 5.000 TL Hesaplanan KDV (% 20) : 1.000 TL Tevkif edilen KDV 2/10 : 200 TL Tahsil edilecek KDV : 800 TL Fatura toplamı : 5.800 TL

Fiili sevk ile fatura düzenlenmesi aynı zamanda ise, içerisinde gerekli ibareleri ve sevk bilgileri bulundurularak e-Fatura veya e-Arşiv fatura kağıt çıktısı irsaliye yerine kullanılabilir ve tekrar e-İrsaliye kullanılması gerekli olmaz. e- fatura ve e-arşiv fatura çıktıları kaşeli ve imzalı olmalıdır. 433 Sıra No'lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği'nin; "15- 397 Sıra Numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile Getirilen e-Fatura Uygulamasına Kayıtlı Mükellefler Arasında Yapılan Satışlar" başlığı altında ; "e-Fatura Uygulamasına kayıtlı kullanıcılara düzenlenecek elektronik faturada, düzenleme tarihi yanında düzenleme zamanının da saat ve dakika olarak gösterilmesi halinde elektronik faturanın kâğıt çıktısı irsaliye yerine geçer. Söz konusu kâğıt çıktıya "İrsaliye yerine geçer." ifadesinin yazılması ve kâğıt çıktının satıcı veya yetkilisi tarafından imzalanması zorunludur. Ancak bu imkândan yararlanabilmek için elektronik faturanın malın teslimi anında düzenlenmesi gerekir. ifadesi yer almaktadır.

HUZUR HAKKI ÖZET BİLGİ: Anonim Şirketlerin Yönetim kurulu başkanı ve üyelerinin yaptıkları bu hizmetlerinin karşılığı olarak, Türk Ticaret Kanunu’nun 394’üncü maddesinin göre , “Yönetim kurulu üyelerine, tutarı esas sözleşmeyle veya genel kurul kararıyla belirlenmiş olmak şartıyla huzur hakkı, ücret, ikramiye, prim veya yıllık kardan pay ödenebilir.’’ Limited şirketin temsili ve işlerin yürütülmesi ile görevli müdür veya müdürler kurulu üyelerine bu görevleri dolayısıyla huzur hakkı ödenebilir. (TTK madde 622,623.) Müdür OLMAYAN ortağa huzur hakkı ödenemez. GVK 61. maddesinde Huzur hakkı Ücret olarak tanımlanmıştır. Şirketlerden veya diğer kuruluşlardan alınan huzur hakları için Asgari ücret kadarlık ücret ödemesinden hesaplanan GV ve DV istisnadır İstisna edilen tutarın üzerin de ödeme yapılır ise Fazlası için GV ve DV kesintisi yapılır. MUHSGK aylık verilecek. Huzur hakkı için alt üst limit olmaz. Genel Kurulun belirlediği rakam esas alınır. Ödemlerden SGK kesilmez. MUHSGK BEYANANME KODU : 014

30/04/2025 Tarihi baz alınabilir Rapor başka bir yere onaylatılmaz. SMMM düzenler Ticaret siciline teslim eder.

AKARYAKIT GİDERLERİ YAZILMAS DA DEFTER KAYITLARIN DA TAŞITI BULUNAN TÜM MÜKELLEFLER UTTS KAYIT YAPTIRMAK ZORUNDADIR.

1-Yem müstahsilden (Çiftçi) satın alınıyor ise; Alıcı Müstahsil makbuzu düzenler Müstahsil ticaret borsasına kayıtlı ise Makbuzda % 1 kayıtlı değil ise % 2 GV stopajı yapacak. Muhasebe kaydı 153(B) 320(A) 360 Kesilen stopa j(A) 2-MUHGSG beyanında stopajın yapıldığı dönemde beyan edilecek. 3-Evrak Var. Müstahsil makbuzu Makbuzdaki bilgiler beyannameye yazılır.

SPOR YORUMCULUĞU YAPACAK KİŞİ ; SERBEST MESLEK ERBABIDIR. E-SMM DÜZENLEYECEK. MAKBUZDA % 20 ORANINDA KDV HESAPLAYCAK .AYRICA % 20 GV STOPAJI YAPACAK.

Taşıt Kiralama işi yapan mükellefler satın aldıkları taşıt için ödedikleri KDV nin tamamını indirim konusu yaparlar. Ödenen ÖTV ise tercihe göre ; Gider yazılır veya taşıtın maliyetine eklenir. 254 Hesap da oluşan tutardan her yıl Amortisman ayrılır.

Sürekli damga vergisi mükellefiyeti bulunan firmalar için , damga vergisine konu işlem olmadığı aylar için de damga vergisi beyannamesi BOŞ olarak verilmez. Bu uygulama 2006 yılından beri böyledir. (46 Seri No’lu Damga Vergisi Kanunu Genel Tebliği 22 Haziran 2006 tarihli, 26206 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır.) Damga vergisine tabi işlemler olduğu ay GİB DİJİTAL VD sisteminden beyanname verilir. Aşağıdaki likde bulunan DUYURUMUZU İNCELEYİNİZ. https://ismmmo.org.tr/dosya/5552/Mevzuat-Dosya/18062025-damga-vergisi-beyannamesi.pdf

İrsaliye için yaptığınız işlemler doğrudur. Boş DV beyannamesi verilmez Aşağıdakilikde bulunan DUYURUMUZU İNCELEYİNİZ. https://ismmmo.org.tr/dosya/5552/Mevzuat-Dosya/18062025-damga-vergisi-beyannamesi.pdf

Deftere kayıtlı Taşıtınız var ise ; UTTS sistemine Kayıt yaptırılacak.(Bu zorunluluk TÜM mükellefler içindir.

Limited şirket Tüzel kişiliğinin beyannamelerini gönderebilmek için Türmob e- birlik sisteminden Hizmet sözleşmesi ve GİB den aracılık ve sorumluluk sözleşmesi yapılacak Hizmet bedelini almasanız da Resmi Tarifeye göre e-smm düzenleyeceksiniz.

Gib den e-gider pusulası sistemine başvuru yapılarak kayıt yapılacak. isteğe bağlı olarak kullanılabilir.

PAY DEFTERİ, YÖNETİM KURULU KARAR DEFTERİ, MÜDÜRLER KURULU KARAR DEFTERİ VE GENEL KURUL TOPLANTI VE MÜZAKERE DEFTERİNİN ELEKTRONİK ORTAMDA TUTULMASI ZORUNLULUĞU İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğ ile, ( Resmi Gazete 14/02/2025 /32813) 01 Temmuz 2025 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere aşağıdaki düzenlemeler yapılmıştır. 1. 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren Ticaret siciline tescil edilen kollektif, komandit, anonim, sermayesi paylara bölünmüş komandit ve limited şirketler ile kooperatiflere; pay defteri, yönetim kurulu karar defteri, müdürler kurulu karar defteri ve genel kurul toplantı ve müzakere defterini elektronik ortamda tutma zorunluluğu getirilmiştir. 2. 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren kuruluşu ticaret siciline tescil edilen bu şirketlerde defterler, şirketin ticaret siciline tescili ile birlikte eş zamanlı olarak sistemde oluşturularak aktif hale getirilecektir. 3. Bankalar, finansal kiralama şirketleri, faktoring şirketleri, tüketici finansmanı ve kart hizmetleri şirketleri, varlık yönetim şirketleri, sigorta şirketleri, anonim şirket şeklinde kurulan holdingler, döviz büfesi işleten şirketler, umumi mağazacılıkla uğraşan şirketler, tarım ürünleri lisanslı depoculuk şirketleri, ürün ihtisas borsası şirketleri, bağımsız denetim şirketleri, gözetim şirketleri, teknoloji geliştirme bölgesi yönetici şirketleri, 28/7/1981 tarihli ve 2499 sayılı Sermaye Piyasası Kanununa tabi şirketler ile serbest bölge kurucusu ve işleticisi şirketlerin kuruluşları, 1 Temmuz 2025 tarihinden itibaren elektronik ortamda defter tutma yükümlülüğü kapsamına girmektedirler. Bu şirketler, yükümlülüğün doğduğu tarihten itibaren en geç iki ay içinde Tebliği Eki-1’deki örneğe uygun düzenlenen bir kararla birlikte notere başvurarak fiziki defterlerin kapanış onayını yaptırmak zorundadırlar. 4. TEBLİĞ, HALEN FAALİYETTE BULUNAN TİCARET ŞİRKETLERİNE KARAR DEFTERLERİNİ ELEKTRONİK ORTAMDA TUTMA ZORUNLULUĞU GETİRMEMEKTEDİR. 5. Defterlerini elektronik ortamda tutmaya başlayan şirketler, her ne sebeple olursa olsun söz konusu defterlerini yeniden fiziki ortamda tutamayacaklardır. 6. Sistemde oluşturulan defterler üzerinde işlem yapma yetkisi, şirket yönetim organı veya yönetici ortaklar tarafından yönetim organı üyeleri, yönetici ortaklar veya üçüncü kişiler arasından belirlenecek sistem kullanıcısına aittir. Sistem kullanıcısı olarak birden fazlakişi belirlenebilecektir. 7. Sistem kullanıcısı, şirketin kuruluşunda Tebliğ Eki-2’deki örneğe uygun olarak fiziki ortamda hazırlanan veya MERSİS üzerinden elektronik ortamda oluşturulan ve şirket sözleşmesinde belirlenen yönetim organı üyeleri veya yönetici ortakların tamamı tarafından onaylanan bir formla belirlenir. 8. Fiziki olarak defter tutan şirketlerin elektronik ortamda pay defteri tutmaya başlayacağı durumlarda fiziki pay defterinde yer alan güncel durumu gösteren kayıtlar Kullanıcı tarafından elektronik pay defterine aktarılır. 9. Elektronik ortamda tutulan defterler için açılış ve kapanış onayı aranmaz. 10.Sistem üzerinde oluşturulan defterler şirketlerin kullanımına hazır halde elektronik defter dosyası formatında Ticaret Bakanlığı’nın bilgi sisteminde muhafaza edilir. 11.Sistemde, tüm işlemler kayıt tarihlerine göre üzerinde herhangi bir değişiklik yapılamayacak şekilde kayıt altında tutulur. 12.Elektronik genel kurul ve yönetim kurulu sistemleriyle entegrasyon sağlanana kadar elektronik ortamda düzenlenen kararlar Ticaret Bakanlığınca duyuru yapılana kadar sistem kullanıcısı tarafından Sisteme aktarılacaktır. Defterlere kayda dayanak fiziki karar tutanakları ve ilgili diğer belgelerin istenildiğinde ibraz edilmek üzere muhafaza edilmesi zorunludur. AŞAĞIDAKİ LİNKDEKİ DUYURUYU İNCELEYİNİZ. https://www.turmob.org.tr/ekutuphane/Read/fc8675ce-0a05-4353-aa35-3c200fa1f06e

Bahsettiğiniz mükellef için e-faturaya 2024 yılı cirosu 500.000 TL nin aşılması halinde geçer. Baz alınacak tutar yıllık toplam satış hasılatıdır. Tebliğde , Sadece internet satışı baz alınacak diye bir ayrım yok. Müşteriniz için bu yıl zorunluluk yok.

Gider pusulası düzenlenecek. Gider pusulasında GV stopajı ve KDV hesaplanmaz.

Sorunuzu vergi mevzuatı birimimize yönlendiriniz.

255 Hesaba yazılır. Amortisman ayırarak gider yazılır.

Bu şekilde çalışanlar hakkında sadece iş kazası ve meslek hastalığı sigorta kolları uygulanacak, hastalık sigorta kolu ise uygulanmayacaktır. Dolayısıyla, hastalık halinde bu kişiler SGK'dan geçici iş göremezlik ödeneği (rapor parası) ve hastalık sigortası kolundan sağlanan diğer yardımlardan yararlanamayacaklardır e devlet üzerinden https://www.turkiye.gov.tr/sosyal-guvenlik-ev-hizmetlerinde-calisanlarin-istirahat-raporu-calismazlik-bildirimi bildirim yapılabilmektedir.

Sosyal güvenlik sözleşmelerinde hangi ülke mevzuatına tabi olunacağına ilişkin düzenleme bulunmayan veya ülkemiz ile arasında sosyal güvenlik sözleşmesi imzalanmamış ülkelerde ikamet edip o ülkelerde sigortalı sayılanların bu ülkelerde sosyal güvenlik kuruluşlarına prim ödeyen ve prim ödemeye devam eden, bu kuruluşlardan emekli olanlar, çalışma izin belgesi ile birlikte vatandaşı olduğu ülkede sosyal güvenlik kurumlarına prim ödediklerini ve ödemelerinin devam ettiğini veya emekli aylığı aldıklarını gösterir (yeminli tercüme bürolarınca veya mahalli konsolosluklar aracılığıyla tercüme edilmiş) hizmet cetvelini veya aylık aldığını gösterir belgeyi Kuruma ibraz etmeleri halinde 1479 sayılı Kanun’un 24. maddesi kapsamında zorunlu sigortalı sayılmamışlardır.

Yat motor, römorkör, vinç, mavna, şat, kayık gibi deniz taşıtlarına ilişkin tescil işlemine ilişkin olarak işyeri bildirgesi öncelikli olarak deniz taşıtının bağlama limanının tabi olduğu sicil müdürlüğünün bulunduğu yer sosyal güvenlik il müdürlüğü/sosyal güvenlik merkezine, geminin seferleri yabancı bir limandan veya bir kara kentinden yahut bizzat gemiden yönetildiği takdirde ise işverenin gemisini tescil ettirdiği sicil müdürlüğünün bulunduğu yer sosyal güvenlik il müdürlüğü/sosyal güvenlik merkezine gönderilecektir.

2024 yılı cirosu 10 Milyonu aşan Mükellefleler e-irsaliye sistemine kayıt olmak zorundadır. "faturaya irsaliye yerine geçer" şerhinin yazılması e- irsaliye sistemine kayıt olunmayacağı anlımı çıkmaz.

Kesimhane raporu hakkında bilgimiz yok. Et' i nerden alıyor iseniz ondan fatura alacaksınız. Et alınmadığı halde başka bir kişiden müstahsil makbuzu alınması hukuka aykırıdır Tespiti halinde Mükellef hakkında VUK 359. maddeye göre işlem yapılır.

Deftere kayıt edilen belgelerin istenilen bilgileri girilmesi gerekir. programcınız ile görüşünüz.

Muhasebe kayıtları ve yorumunuz doğrudur.